Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor tas te kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat voor tas te kopen?

Zopas naar Mediamarkt geweest, de Lowepro Slingshot AW100 - 200 - 300 is modern qua design en weerbestendig. En toch iets compacter,geen frigobox of ouderwetse grote rugzak.

Denk wel dat een Sigma 50-500mm er niet in de grootste AW300 kan, maar voor de rest plaats genoeg voor je DSLR,en een lens of 3-4.

Ideaal voor een snelle shot, snel je dslr uit je rugzak te halen, er is maar 1 riem, gewoon de rugzak naar voor 'slingen' en je hebt direct toegang tot je camera zonder je rugzak te moeten afdoen.

Veel reviews online, sommigen hebben al massas merken getest en blijven bij deze.

Comment

ik heb de 100 en 't is inderdaad heel gebruiksvriendelijk...gewoon doorschuiven op je schouder...nooit je slingshot hoeven af te nemen...gewoon effe draaien...terrasje?...effe naar voor draaien en zet je lekker neer...

ben ook aan het kijken voor een grotere 'tas' en denk er toch aan om gewoon te upgraden naar een 300
      Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
      http://kodefoto.webs.com/
      http://flandriens.webs.com/

Comment

Ik heb een slingshot 100 en vind die heel praktisch.
        maar volgeladen kan het gewicht (op 1 schouder) toch een beetje oncomfortabel worden.

Ik ben nu aan het overwegen om een national geographic earth explorer (wat een naam) rugzak bij te kopen.

daar kan meer in, valt niet zo op als fototas en ziet er wel handig uit.

Last edited by Grf; 20 februari 2008, 21:49.
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

als je een slingshot gewend bent en opeens zit je met een 'rug'zak...ik ben er bang voor...opeens je camera niet meer kunnen wegstoppen op 5 sec's

Comment

Omdat ik in Brussel naar school ga ga ik voor een Crumpler Brian's Hot Tub (ga em binnenkort kopen). Mss kan je er niet snel aan je camera, maar andere mensen dan ook niet. En het argument dat eerder werd gebruikt is ook een goede reden: het ziet er helemaal niet uit als een fotozak, maar als een gewone rugzak.
            Nadeel: je kan dus niet vlug aan je camera, de rits zit op de rugkant van de rugzak maar dat is een beetje gewend worden denk ik.
            Nu hopen dat ik er zo tevreden van zal zijn als ik denk dat ik zal zijn

Comment

ook de schokbestendigheid is belangrijk, zeker als je camera in het onderste vak zit...

met m'n slingshot kan ik gerust de zak op de grond zetten....

heb onlangs van een redelijk dure rugzak een review gelezen waarbij de lensfilter gebroken was....camera zat onderaan en de bescherming was minimaal...

met een slingshot ben je heel snel gewisseld tussen fotograaf en 'iemand met een rugzak'...

Comment

Ik twijfel nog tussen de Slingshot 100 - 200 - 300
                Heb nu een 40D + Tamron 17-50 + Canon EF50 1.4, nu kan alles nog in de 100.
                Zou later nog een Canon 10-22 nemen (deze 3 lenzen kunnen nog steeds in de 100 en 200) ..... maar later ook een Sigma 50-500mm.

Het probleem is dat de Sigma 50-500mm in geen enkele van de Slingshots zal passen vermoed ik? Zal dan gewoon de 200 kopen denk ik, de middelmaat.
                Misschien voor de Sigma lens dan appart zo'n holstercase met rits, grootte van lens.

Kan iemand terugvinden als de Sigma 50-500 in de grootste Slingshot 300 zou passen (of in de 200) ?

Thanks,
                Innovator
                Last edited by Innovator; 20 februari 2008, 22:42.

Comment

Ga gerust eens een gehele dag met de 300 gevuld lopen door stad en land..... en vertel me dan eens hoe de schouder voelt.....
                  Slingshot is best fijn maar een lange dag slenteren met dat gewicht aan je schouder doet weinig goeds kan ik je zeggen. Ken ze die nooit meer zo'n ding gebruiken ivm de klachten die zij hebben opgelopen.
                  Ik gebruik de tas vooral voor de extra lens ofzo en niet om snel de camera te pakken als ik iets zie. Als ik op pad ben om te fotograferen heb ik de camera op m'n buik en niet in de tas.

Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Zal toch een Slingshot worden, teveel positieve reviews en beste design.
                    Een Sigma 50-500mm zal ik niet in de grootste Slingshot 300 krijgen zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Een Sigma 50-500mm zal ik niet in de grootste Slingshot 300 krijgen zeker?
                      Neen, dat zal niet lukken. Als een 70-200 2.8 maar net lukt, dan gaat de 50-500 zeker niet. Die is nog 2cm langer, dat is teveel.
                      Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                        Neen, dat zal niet lukken. Als een 70-200 2.8 maar net lukt, dan gaat de 50-500 zeker niet. Die is nog 2cm langer, dat is teveel.
                        Ik heb toch es iemand gezien met een sigma 70-200 2.8 in een slingshot 200 dus in een 300 zou me dat misschien wel mogelijk moeten lijken.

Maar misschien kan je eens bij konijn gaan kijken daar hebben ze waarschijnlijk zowel de lens als de zak op voorraad en kan je die daar ter plekke uitproberen.

PS : AFAIK heeft de 300 een heupband waardoor het gewicht beter verdeeld wordt.
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

Comment

Een deftige heupband is toch iets dat ik zeer regelmatig mis bij al die rugzakken. Ben zelf aan het uitkijken naar ne zak, maar langere tochten doen zonder deftige heupband, schrikt me af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                            Ik heb toch es iemand gezien met een sigma 70-200 2.8 in een slingshot 200 dus in een 300 zou me dat misschien wel mogelijk moeten lijken.

Maar misschien kan je eens bij konijn gaan kijken daar hebben ze waarschijnlijk zowel de lens als de zak op voorraad en kan je die daar ter plekke uitproberen.

PS : AFAIK heeft de 300 een heupband waardoor het gewicht beter verdeeld wordt.
                            't Zou kunnen maar 't zou me ook verbazen. Bij mijne 70-200 f4 is het juist genoeg. Op de website van Lowepro zeggen ze een 70-200 2.8 op de body gemonteerd is de maximum. Natuurlijk is er niets beter dan een praktijktest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                              't Zou kunnen maar 't zou me ook verbazen. Bij mijne 70-200 f4 is het juist genoeg. Op de website van Lowepro zeggen ze een 70-200 2.8 op de body gemonteerd is de maximum. Natuurlijk is er niets beter dan een praktijktest.
                              Ik heb momenteel mijn tamron 90mm macro, tokina 300 F4 en body in mijn slingshot 100 gepropt, maar ideaal is het nie zenne
                              like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                                Ik heb momenteel mijn tamron 90mm macro, tokina 300 F4 en body in mijn slingshot 100 gepropt, maar ideaal is het nie zenne
                                Ola, da's proppen...
                                Maar ik bedoel met "het zal niet gaan" of dat je dan je body + grootste lens nog in de tas kunt steken op zulke manier dan je via het "slingen" van je tas je het bovenste luik kan openen en het geheel zo naar buiten kunt halen?
                                Dan is dat toch een wreed kort 300'ke, zulle.

Comment

Working...
                                X