Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor tas te kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat voor tas te kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
    Ga gerust eens een gehele dag met de 300 gevuld lopen door stad en land..... en vertel me dan eens hoe de schouder voelt.....
    Door de heupriem wordt de schouder aanzienlijk ontlast bij de Slingshot 300 AW (de kleinere modellen hebben dat helaas niet). Het hangt wellicht van persoon tot persoon af, maar ik trek al langer dan een jaar overal heen met mijn Slingshot 300 AW en heb zelfs na lange dagmarsen nooit last gehad van m'n schouder - en het is niet dat er nauwelijks gewicht in de tas zit. Objectieven die vrijwel steeds mee gaan zijn de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 100-400mm 4,5-5,6 L IS USM. Die laatste twee kun je onmogelijk licht noemen en de 100-400 is zelfs ronduit zwaar. Daarbij zit natuurlijk nog een flits en een handvol filters. Denk ik ook plantjes en beestjes tegen te komen dan durf ik de EF 100mm f/2.8 Macro USM er nog bij te steken, of wanneer de lichtomstandigheden niet goed zijn de EF 50mm f/1.4 USM. Meer dan 4 objectieven probeer ik wel te vermijden - enkel tijdens transport laad ik de Slingshot helemaal vol, maar tijdens wandeltochten laat ik steeds materiaal uit de tas dat ik denk niet nodig te zullen hebben. Je moet niet gaan overdrijven natuurlijk...

In mijn opinie is de Slingshot 300 AW een van de meest geslaagde combinaties van gebruiksgemak én draagcomfort. Toch ga ik akkoord dat je voor echte meerdaagse trektochten niet om een klassieke rugzak heen kunt. Hoe goed de heupriem de schouder ook ontlast - het blijft wel steeds dezelfde schouder bij de Slingshot. Bovendien is de ruimte naast het royale fotografiecompartement eerder beperkt. Onbruikbaar voor trektochten dus. Ook een groot gemis is in mijn opinie een statiefhouder, maar dat zou het "slingen" natuurlijk heel onhandig maken met een bevestigd statief.

Ik gebruik de tas vooral voor de extra lens ofzo en niet om snel de camera te pakken als ik iets zie. Als ik op pad ben om te fotograferen heb ik de camera op m'n buik en niet in de tas.
    Ik probeer de camera ook zoveel mogelijk binnen handbereik te hebben (gewoon over de shouder), maar als het regent of er een zilte wind is heb ik de camera liever in de tas. Tijdens lange wandeltochten begint die bengelende camera ook gauw te storen en tijdens klimtochten in een rotsachtig landschap heb ik de camera liever beschermd in de tas dan tegen de rotsen kletsend... Bovendien heb je de camera bij de Slingshot in een wip in je hand, dus het is niet echt een ongemak de camera steeds weer tevoorschijn te moeten halen...

Comment

Als iemand mij vraagt wat de ideale fototas zou zijn, dan zal mijn antwoord zijn; "geen".
      Zoals je een objectief kiest voor elke specifieke foto. (landschaps-, portret-, vogelfotografie etc. etc.) Kies ik ook mijn tas uit voor elk specifiek doeleinde. (natuur wandeltocht, vakantie, macro etc. etc.)

Ook ik ging in het begin met een dryzone 200 met 15 kg aan spullen op pad. Na een paar keer heb ik me zelf de vraag gesteld; "Welke objectieven heb ik nu eingelijk gebruikt?" Uit eindelijk wordt de dure dry zone nu gebruikt om mijn camera spullen thuis in op te slaan en 1 a 2 keer per jaar gaat ie mee op vakantie om vervolgens in het hotel de objectieven te pakken die ik nodig heb.
      Met een vliegvakantie wordt het besluit thuis al genomen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.

Ik weet zeker dat de meeste forumleden hier meer dan 1 fototas in hun bezit hebben. (of ik ben een uitzondering maar dat geloof ik niet)
      De eerder genoemde slingshot AW 200 (met heupriem ) behoort ook tot tevredenheid aan mijn uitrusting. Een D200 met een 300mm 2.8 past er in. Praktisch? Nee, maar het past wel. Een sigma 50-500mm zal ook zeker wel in een AW 300 passen

Na het lezen van de zoveelste topic over fototassen mag ik concluderen dat de (ideale) fototas van een fotograaf zeer persoonlijk gebonden is. Immers ieders foto uitrusting en Torso zijn verschillend. (try before you buy)
      Last edited by Jupiter; 24 februari 2008, 00:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
        Ola, da's proppen...
        Maar ik bedoel met "het zal niet gaan" of dat je dan je body + grootste lens nog in de tas kunt steken op zulke manier dan je via het "slingen" van je tas je het bovenste luik kan openen en het geheel zo naar buiten kunt halen?
        Dan is dat toch een wreed kort 300'ke, zulle.
        Nee de lens zit in het midden (waar eigenlijk body met lens moeten zitten) en de body zit er los naast.

Is verre van ideaal maar het is de enige draagtas die ik heb dus moet dringend es gaan kijken voor een grotere.

G
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
          Zal toch een Slingshot worden, teveel positieve reviews en beste design.
          Een Sigma 50-500mm zal ik niet in de grootste Slingshot 300 krijgen zeker?
          Ik ben vandaag bij Konijnenberg geweest en het ding even van dichtbij bekeken... En ja, het ziet er verdomd gemakkelijk uit... Voor mij is de keuze ook gemaakt, denk ik... Zal zo goed als zeker de Slingshot 300 worden.
          An  a day keeps frustration away!
          http://www.demey-deleus.be

Comment

Working...
          X