Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor tas te kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat voor tas te kopen?

Hallo iedereen,

Na 4 jaar met m'n (krappe!) Canon fototas wordt het tijd om iets nieuws aan te schaffen... Ik ben op zoek naar een practische tas die toch de nodige ruimte biedt aan onder andere volgende zaken:
    - 400D body met battery grip
    - Batterijlader (AA batterijen) voor de BG
    - Canon EF 75-300 lens
    - Canon EF-s 18-55 lens
    - misschien nog 1 à 2 extra lenzen in de toekomst
    - Sigma Super DG-500 flits
    - statief mount
    - accessoires zoals balgje voor stof, CF kaartjes, zonnekap, etc...
    - lader en kabels

- eventueel ook m'n DV- videocamera van JVC met 2 batterijen en een lader die nu in een apart tasje zit...

Een rugzak model lijkt me leuk maar is niet prioritair

Wie kan me suggesties geven?
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

Re: Wat voor tas te kopen?

Dan is de Computrekker AW geschikt voor u, al vind ik dat u heel wat zaken opnoemt. Die passen nooit allemaal in zelfs de grootste rugzak op de markt.
    De Computrekker AW heb ik al 3 jaar, die heeft al het zuiden en noorden van deze aardbol gezien, maar doet het nog altijd. De rits is supersterk en laat geen stof door. Je kan makkelijk zelf je compartimenten indelen door de velcro-tussenstukken.

Volgens mij is dit de grootste Lowepro rugzak, en hij is groot genoeg. Als ie volgeladen is (20D, 30V, 24-70, 17-40, lader, flits,etc.) kan die zo'n 15 kg wegen, en dat is wel zwaar om te dragen. Deze rugzak is goed om op je hotelkamer te laten en eruit te nemen wat je nodig hebt. Die dag-equipment stop ik dan in een andere kleinere lowepro.

Ik geloof niet in het MOETEN hebben van veel digitale snufjes-apparatuur om sterke beelden te maken. Vroeger wel, maar dan was ik naiëf. De beste foto's heb ik gemaakt met een analoge 35mm russische spionagecamera of een middenformaat rolleiflex. Digitaal kan nog altijd niet tippen aan de echte ambacht : registreren, zelf ontwikkelen en zelf alles in de doka afprinten. Goed, als je snel wil/moet werken, is digitaal ideaal. Maar ten koste van hel wat gevoel. Maar er zijn uitzonderingen. En nu wijk ik af...

Koop die Computrekker AW maar. Koop em in Nederland, is ie goedkoper. Bv. bij Cornevaniperen.nl
    Heel tevreden van Corné. Soms wat traag in z'n communicatie, maar heel correct. Ik heb indertijd zo'n 140 euro voor betaald denk ik.

Groeten,
    Frederic
    www.fredericvanwalleghem.com

Comment

Ik sluit mij grotendeels aan bij voorgaande post.
      Er bestaan 2 versies van de Compu Trekker:
      - de Computrekker AW - 100 euro
      - de Computrekker Plus AW - 140 euro
      Deze laatste is echt zeer groot en loodzwaar.
      Ik vind dat de gewone Computrekker al heel wat kan herbergen.
      Alles kan er in wat je opsomt, behalve de videocamera denk ik.
      In de Plus-versie kan werkelijk alles (al bestaan er nog grotere tassen!!), maar je moet voor jezelf uitmaken of je steeds alles gaat meeslepen.
      Ik heb de Computrekker en de Phototrekker AW (gelijkaardige versie als de Compu Plus) en wissel ze af volgens de noden van mijn reis (safari vraagt bijvoorbeeld meer materiaal).
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Met deze links kan ge gerust de verschillede models vergelijken kwa mogelijke inhoud
        www.cambags.com
        www.taschenfreak.de
        Als ge een voorkeuze gemaakt heb
        Ga dan is met je hele uitrusting naar een winkel met redelijke grote voorraad Foto Rug/Schouder Tassen
        En probeer ter plaatsen maar tussen de gekozen modellen
        Nog veel plezier met je zoektocht

Comment

lowepro 200 & 300 aw zijn zeer handig als slinghot, veel ruimte, stevig en met regenhoes ingebouwd
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
            Met deze links kan ge gerust de verschillede models vergelijken kwa mogelijke inhoud
            www.cambags.com
            www.taschenfreak.de
            Geweldig! Deze sites geven je tenminste een idee van wat er allemaal kan worden "ingepropt"

Bedankt voor de links, ze zullen me zeker een eind op weg helpen

Comment

ikzelf heb de nova 5 van lowepro, hier kan ook zéér veel in. ik heb er één camera in steken, drie lenzen en een imagetank, er is nu nog plaats over voor twee lenzen en een flitser (drie vakjes dus eigelijk)

grtz
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

Comment

lowepro nova 5 is inderdaad een goede stevige tas, maar niet als je veel lenzen wil meenemen, ik kom er namelijk niet meer mee toe

dit is wat er bij mij net niet meer allemaal inkan
                nikon d50 met batterygrip
                2 kitlenzen 18-55 en 55-200
                sigma 70-300 apo
                tamron 28-75 2.8
                nikkon 50mm 1.8

imagetank en nog wat kleine rommel

Met vriendelijke groeten
                Joeri

Comment

heb zelf de compu AW plus
                  en in het begin dacht ik ook was da nu voor iets belachelijk groots , en ja zwaar is hij zeker , maar da valt te zien hoeveel ge er in steekt , zeer confortabel om te dragen , en goed afgewerkt , als ik toekom met een body en 2 lenskes gaat het gewoon in een crumpler ,
                  anders neem ik altijd de AW plus en geloof mij daar kan veeeel in

vorige week heb ik hem stampevol gepropt voor op locatie, en dan word het wel loodzwaar

2 bodys met 5 lenzen waaronder een 70-200 (die toch al wa plaats neemt)
                  4 flitsers (speedlights wel te verstaan ) , triggers, batterijen , filters, grijskaart, en dan nog twee reflectors , 2 softboxen (ezybox)
                  en dan aan de achtrkant een velbon statief en 2 flitsstatieven

zere rug , maar bon het gaat er in eh
                  www.kemizz.com
                  Brand new Blog
                  kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE Bekijk bericht
                    En nu wijk ik af...
                    LOL, ik begon het net leuk te vinden.

Comment

Denk ook eens aan Crumpler tassen! http://www.crumpler.nl/?product=Zoom...iew=1&size=big

Ruim, stevig materiaal en ziet er NIET uit als een fototas. Binnengeddelte in zijn geheel er uit te halen zodat je een "gewone" rugzak over hebt met veel ruimte.
                      Ik heb deze gekozen ivm zijn draagcomfort en de goede heupband voor de ondersteuning. Niets is zo slopend als met een gewicht aan je schouders te lopen torsen, een goede rugzak steunt namelijk ook op je heupen.
                      Ikzelf heb gewoon al mijn spullen meegenomen maar de fotozaak en gezocht naar de tas waar alles in paste en ook het beste comfort bood.....
                      Ik heb dus de Crumpler......

Succes

Ed
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Een simpele EH17L lederen holsterbag van Canon en objectieven in een gewone rugzak goed beschermd in apparte tasjes.

Comment

Na de verschillende zaken naast mekaar gelegd te hebben denk ik dat m'n voorkeur uitgaat naar een Slingshot model. Ziet er me redelijk comfortabel uit en makkelijk van rug naar buik te verplaatsen om lenzen te wisselen of zaken weg te steken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vejito Bekijk bericht
                            Na de verschillende zaken naast mekaar gelegd te hebben denk ik dat m'n voorkeur uitgaat naar een Slingshot model. Ziet er me redelijk comfortabel uit en makkelijk van rug naar buik te verplaatsen om lenzen te wisselen of zaken weg te steken...
                            je hebt ook nog het broertje van de SlingShot

Lowepro Fastpack 350

De Fastpack kan overal worden ingezet; tijdens vakanties, familie-uitjes of op een dagtrip. Het drievaks-design zorgt voor een duurzame, lichtgewicht en comfortabele draagoplossing waarin een DSLR, extra lenzen en flitsers, een laptop en voldoende accessoires en persoonlijke spullen kunnen worden meegenomen. Uiteraard zijn de draagriemen verstelbaar en zorgen zij voor een optimale verdeling van de apparatuur.

Het onderste gedeelte van de tas is gepolsterd en beschermt apparatuur optimaal tegen zand, vocht en de elementen. De verstelbare tussenschotten zorgen ervoor dat het interieur volledig aan de wensen van de gebruiker kunnen worden aangepast. Tevens kunnen hierdoor verschillende apparatuurcombinaties worden meegenomen.

Over het cameravak wordt een extra flap gesloten als extra beveiliging voor de apparatuur. De Fastpack-serie heeft hetzelfde principe als de Slingshot; de apparatuur blijft toch gemakkelijk toegankelijk via de ‘zij-ingang’ door de tas te voor de buik te draaien. Ook met de gesloten flap. Het bovenste vak van de tas kan worden gebruikt om extra accessoires en persoonlijke spullen mee te nemen.
                            Go all day with the lightweight, comfortable Fastpack 350 backpack. It protects your pro digital SLR and 17" widescreen notebook compactly while providing generous storage for other gear. Side-entry compartments let you quickly grab equipment and accessories, even while you’re on the move. Customize the easy-to-access main compartment with adjustable dividers.
                            Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                            http://kodefoto.webs.com/
                            http://flandriens.webs.com/

Comment

Raar dat die EH17L niet veel verkocht wordt, is nochtans compact en snel in handbereik, om enkel je cam met 1 lens in te steken, de rest in rugzak.
                              Last edited by Innovator; 17 februari 2008, 18:35.

Comment

Working...
                              X