Iemand enige ervaring mee? Ik zou mij deze graag aanschaffen als extra onderdeel voor mij Nikon D80
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sigma EF-530 DG SUPER flitser
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: Sigma EF-530 DG SUPER flitser
man, man man... 107 keer bekeken en geen reacties?
Kent niemand deze flits dan?
Comment
-
Dat je bericht 107 keer bekeken is wil nog niet zeggen dat het 107 keer door een forumgebruiker bekeken is. En of er iemand deze flits al gebruikt heeft.
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Maar wel net even de specificaties bekeken. Het is een krachtige flitser (richtgetal 53) en kan vrijwel alles wat een Nikon SB-600 (Richtgetal 30) ook kan, en die zit in dezelfde prijsklasse.
Enige nadeel (voor mij persoonlijk) is dat je hem waarschijnlijk niet kan gebruiken i.c.m. CLS (draadloos op afstand flitsen), al vind ik daar niet direct info over.
Dus je zal voor jezelf moeten uitmaken of je dat hogere richtgetal nodig hebt, en of je CLS gebruikt of zal gebruiken.
PS: misschien moet je ook eens vertellen waarvoor je die flits zou gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk berichtDat je bericht 107 keer bekeken is wil nog niet zeggen dat het 107 keer door een forumgebruiker bekeken is. En of er iemand deze flits al gebruikt heeft.
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Maar wel net even de specificaties bekeken. Het is een krachtige flitser (richtgetal 53) en kan vrijwel alles wat een Nikon SB-600 (Richtgetal 30) ook kan, en die zit in dezelfde prijsklasse.
Enige nadeel (voor mij persoonlijk) is dat je hem waarschijnlijk niet kan gebruiken i.c.m. CLS (draadloos op afstand flitsen), al vind ik daar niet direct info over.
Dus je zal voor jezelf moeten uitmaken of je dat hogere richtgetal nodig hebt, en of je CLS gebruikt of zal gebruiken.
PS: misschien moet je ook eens vertellen waarvoor je die flits zou gebruiken.
Ik dacht te menen dat de SB800 iets krachtiger was als de EF-500 maar de vergelijking vereist wel wat omreken werk omdat ze de richtgetallen met andere ISO's en andere brandpunten opgeven.
Door nu rg 53 te maken komen closer bij de SB800.
Ik dacht wel dat de Sigma's compatibel waren met CLS van Nikon.(De NaTTL versies)
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
De EF 500 DG Super is ontworpen voor hoogwaardige flitsfotografie met 35 mm AF SLR's en Digitaal SLR camera's.
De flitser heeft bij een brandpunt van 105 mm een maximaal richtgetal van 50 (ISO 100) Afhankelijk van de zoompositie van het objectief wordt de brandpuntafstand automatisch ingesteld van 28 mm groothoek tot 105 mm telefoto.
De flitser is ook voorzien van een groothoek-diffusor, waarmee de belichtingshoek geschikt kan worden gemaakt voor groothoek objectieven tot 17 mm. Bij gebruik van TTL is vol automatische flitsfotografie en belichtings controle mogelijk. Tevens is belichtinscompensatie voor flitsfotografie met de S-TTL 3d multisensor voor Sigma, iTTL voor Nikon, E-TTL voor Canon, ADI en P-TTL flitsfotografie voor Minolta mogelijk.
Voor indirect flitsen kan de flitskop 90 graden naar boven en voor 'close-up fotografie' 7 graden naar beneden worden gericht. De flitser kan ook 180 graden links en 90 graden naar rechts worden gedraaid. Met de EF 500 DG SUPER is ook 'modelling flash', draadloos TTL flitsfotografie, Slave flash fotografie, FP fotografie en keuze voor een snellere flitssynchronisatietijd mogelijk.
Met de handmatige flitsinstelling kan men de flitsintensiteit in 8 stappen regelen van 1/1 (volledig) tot 1/64 (0,3 stop).
ik zou deze flits vooral willen gaan gebruiken voor portretfotografie en familieshots. Ik ben vooral miscontent van mijn vaste flits omwille van het feit dat die enkel en alleen volledig op het onderwerp kan flitsen. Met deze flits kan ik dat zeker al gaan vermijden.
Voor portretten volstaat deze wel denk ik?
Wat voor sportfoto's zoals mountainbiken in bossen en dergelijke meer? Zou ik deze ook kunnen gebruiken?
Comment
-
Comment