Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiomateriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studiomateriaal

hallo beste bd 'ers

Graag zou ik willen starten met een eigen hobbystudio .
    Wat zijn de benodigheden om te starten ;
    Een lichtinstallatie met flits op mijn fotocamera of een flitsinstallatie

Re: studiomateriaal

Heb je deze topic al gelezen?
    Dag allemaal, ik zou graag beginnen met een klein studiootje te bouwen, alleen heb ik hier niets ervaring mee. Graag zou ik dan ook weten wat jullie vinden wat ik nodig zal hebben. Bedoeling is portretfotografie te doen samen met het fotograferen van voorwerpen. Ik weet dat er soorten lampen voor nodig zijn,
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Een ruimte van minimum 5 x 10 en 3 hoog.
      5 studioflitsers van 600 watt. (één links, één rechts en een haarlicht voor het model + 2 voor bvb de witte achtergrond wit te flitsen of één als rimlicht en één voor kleureffecten op achtergrond).
      Een Octadoom, softboxen 180 x 80, en 120 x 80 en nog een paar andere maten.
      Snoot, Grid, gels
      5 multimax Pocketwizard triggers (4 voor de flitsers en 1 voor op de camera)
      Lichtmeter.
      Achtergrondsysteem met verschillende kleuren doek (3 x 8 meter)
      Allerhande probs

Een kleedkamer met make-up tafel en eigen sanitair.
      Allerhande pruiken, kledingsstukken, juwelen, enz.

Niet vergeten : modellen

Dit en nog veel meer kan je nodig hebben als je je echt wil toeleggen op studio

(ik noem hier snel maar wat zaken op hé . Als je niet tevreden bent met dit antwoord, raad ik u aan de zoekfunctie eens te gebruiken )
      Last edited by zunoel; 5 februari 2008, 08:21.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

een goe schijtend ezeltje, om alles in de hierboven post te betalen .

Alles wat je nodig hebt, staat reeds in tientallen topics op het forum.

Ook google en youtube kunnen je verder helpen..

grtz
        Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfret Bekijk bericht
          hallo beste bd 'ers

Graag zou ik willen starten met een eigen hobbystudio .
          Wat zijn de benodigheden om te starten ;
          Een lichtinstallatie met flits op mijn fotocamera of een flitsinstallatie
          Onmisbaar om te starten is een beetje inzicht hoe een studio werkt.
          Je kan héél veel opdoen via forum, via het Web maar het maakt het toch een pak eenvoudiger als je het is gezien hebt in real life.

Dan is de vraag wat wil je fotograferen in je studio, blote meisjes.... of productfotografie, gaande van een juweeltje tot een auto.
          Maakt een heel verschil hoor.

Wat je in ieder geval nodig hebt is een beetje centen tot héél veel centen.
          Je hoeft niet alles in éénmaal te kopen, maar het strikte minimum mag toch niet ontbreken.

Onmisbaar is ruimte, heb je die ? of moet je die huren ?

Nu... "Alles kan beter" en iedereen doet zijn best met het voorhanden materiaal en ruimte, ik heb mijn eigen studio, bijlange niet perfect maar werkbaar voor véél echter niet voor alles. Voordeel geen kosten van huur of vaste kosten, wat erg belangrijk kan zijn.

Om je een beetje behulpzaam te zijn hier een korte beschrijving van de studio.

Beschrijving ruimte:

De studio bestaat uit drie vertekken, de opnamestudio, de kleedkamer, de bergplaats met aanpalend het WC. Opnameruimte is 3.50 X 4.50 meter wat klein is, eigenlijk te klein is maar werkbaar voor modellen portret en drie kwart met de juiste optiek, ten voeten uit met moeite en niet optimale brandpunt.
          En uiteraard kleine producten, met de beperking dat we werken op een eerste verdiep, dus enkel bereikbaar via trap.

De kleedkamer is ongeveer 3 X 3.50 en voor het doel behoorlijk geschikt, ze is voorzien van een kaptafel voor je eigen makeup aan te brengen, en een aparte kaptafel voor visagisten die liever werken zonder spiegel voor het model. Verder een rek voor kleding op te hangen, de nodige stopcontacten voor instrumenten van visagisten en bodypainters.

De bergplaats is ongeveer 1,20 x 4 meter, met ruimte voor wat brol van de fotograaf, een gootsteen met stromend water en aanpalend een toilet.

De apparatuur :

Takelsysteem voor achtergronden, voorzien van twee opgestelde achtergronden in Canvas, eventueel te vervangen door papier, breedte 2.75 nuttige hoogte 2.70 en een 2.80 op de vloer.

Er zijn vijf studioflitsen aanwezig, voorzien van de nodige statieven, softbox, reflectoren, grids, barndoors, en klein materiaal.
          Vermogen: 1x 600 ws, 2X 300 ws, 2X 250 ws, merk Elinchrom en Prolinca.
          Zeer belangrijk ! Alle reflectoren passen op alle flitsen.
          Om ruimte te besparen zijn er twee vaste statieven aan de muur (wallbooms)

Dit is een werkbaar iets zonder te overdrijven, uiteraard komt daar je fotouitrusting nog bij, die ook qua optiek moet afgesteld zijn op je studio en ook een flitsmeter mag niet ontbreken.

MVG, Jeff
          Last edited by Digipics357; 5 februari 2008, 11:41.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X