Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagjes over mobiele flitsstudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagjes over mobiele flitsstudio

    Ik wil m'n flitsmogelijkheden gaan uitbreiden (heb nu alleen de interne flitser van m'n 400D).

    Ik wil 2 dingen, als eerste een flitser die me de mogelijkheid geeft voor het simpelere en algemene flitswerk.

    Daarnaast wil ik ook een soort mobiele flitsstudio samenstellen voor portret fotografie.
    Ik wil de flitsers gebruiken voor het uitlichten van de achtergrond, het model enzo
    Naast gewoon uitlichten wil ik misschien er ook een paraplu, softbox en/of ringflitser voor gaan knutselen / kopen.
    een setje als ze gebruiken in bijv. strobist

    De flitsers kan ik met elkaar laten communiceren dmv een IR of FM setje, maar aangezien je dan toch alles manueel instelt is samenwerking met mijn camera of TTL dan van ondergeschikt belang lijkt me, toch? of zie ik iets over het hoofd?

    voor de flitsset kan ik dus eigelijk elke flitser gebruiken die handmatig in te stellen is en aangestuurd kan worden via een willekeurig IR of fm setje, toch?
    Nikon, Sigma, Metz, Canon enz.
    of maakt dat nog veel uit?

    Ook omdat ik paraplu, softbox enzo wil vraag ik me af wat voor richtgetal in aan moet denken?

    Ook heb ik vraagje over de algemene flitser, hiervoor heb ik de Canon 430EX in gedachte, maar ik zag dat je die in 7 standen (van vol tot 1/64ste) kon instellen. Is dat niet weinig in jullie idee, of kom je daarmee normaal gesproken wel uit de voeten?
    Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
    www.liquidphoto.tk

  • #2
    Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

    Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
    Ook heb ik vraagje over de algemene flitser, hiervoor heb ik de Canon 430EX in gedachte, maar ik zag dat je die in 7 standen (van vol tot 1/64ste) kon instellen. Is dat niet weinig in jullie idee, of kom je daarmee normaal gesproken wel uit de voeten?
    Met ND-filters kan je zelfs (manueel) per 1/3 stop gaan ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

      Wat zijn ND-flitsers?

      Wat moet een flitser als aansluiting hebben om te kunnen gebruiken met een fm of ir trigger?

      Ik kan een Nikon SB-26 (voor 70 euro) kopen, maar is richtgetal 26 niet te laag?
      Ga ik me daarmee niet echt in de vingers snijden?
      Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
      www.liquidphoto.tk

      Comment


      • #4
        Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

        als je eerst eens rondkijkt op dit forum, ga je waarschijnlijk al je vragen beantwoord vinden!
        Hier zijn al verschillende topics over geweest.

        en de ND-filters zijn filters waar je je flash, of je camera op een gecontroleerde manier beperkt van licht.

        een SB26 kan een prima flash hiervoor zijn...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

          Dankje, heb het een en ander ook gevonden ja

          Maar toch heb ik nog een vraagje...
          Zo'n trigger setje die op 433Mhz werkt, als ik daar een reciever bij wilt kopen.
          Kan ik dan een ander merk gewoon pakken die op 433Mhz werkt?
          of moet ik nog ergens op letten?
          Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
          www.liquidphoto.tk

          Comment


          • #6
            Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

            Heb deze zoektocht ook gestart een 6tal maand geleden.
            Ik heb toen een extra vivitar 285 flash gekocht en een Cactus V2 remote trigger set (1x transmitter 2x receiver) voor een kleine prijs (ze noemen ze ook de poverty wizards ).

            De wireless set doet het niet altijd super moet ik toegeven, maar goed hij doet het wel .

            Heb ook 2 statieven en een houder + witte plu gekocht. Zeer leuke effecten als je daar doorschiet.

            Zie mijn flickr voor voorbeelden.

            Maar ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een degelijk trigger mechanisme (heb me zelfs een backup kabel gekocht). Tot zo ver heb ik nog niets gevonden (buiten de extreem dure pocket wizards) die aan een aanvaardbare prijs toch remote kunnen triggeren.

            Aangezien je een 400D hebt zou ik je wel de 430ex aanraden, ik heb nu de sigma 500DG super, maar zo nu en dan heeft die kuren met de triggers. Of dit nu aan de flash of trigger ligt weet ik eigenlijk niet.
            Much to learn I still have!

            Comment


            • #7
              Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

              Leuk om een reactie te krijgen van iemand die net ook zo'n zoektocht heeft gehad

              Ik sta trouwens op het punt om 2 430EZ's te kopen voor 85 eurotjes...
              Wil er dan ook nog een 430EX bij halen als 3de, maar ook om simpel point en shoot werk te kunnen doen.

              Denk er inderdaad aan om zo'n Cactus V2 te halen, kan hier bij een webshop in nederland blijkbaar

              Zit nu nog ff te kijken waat ik statieven enzo kan vangen , wil eens gaan kijken hoe een en ander op elkaar past in een winkel, liefst in de zuidelijke helft van NL (Utrecht en lager ofzow) of de bovenkant van onze zuiderburen
              Last edited by liquid_ice; 3 januari 2008, 19:03.
              Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
              www.liquidphoto.tk

              Comment


              • #8
                Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                Hola! het wordt hier interessant!
                Welke webshop heeft de V2 trigger/receivers ? Ik wil namelijk nog één ontvanger, maar geen zin om weer in de US te bestellen...

                Dus als je deze wil 'sharen' :-)
                Much to learn I still have!

                Comment


                • #9
                  Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                  Voor de Cactus V2, zie: fotoshopaalten

                  Weet jij (of iemand anders) dan nog een winkel ergens ten zuide van Utrecht ofzow waar ik kan gaan kijken hoe e.e.a. zit? qua lichtstatief, plu, flits, softbox enz. enz.
                  Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
                  www.liquidphoto.tk

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                    Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
                    Voor de Cactus V2, zie: fotoshopaalten
                    tja... "tijdelijk uitverkocht" terwijl ze op Ebay maar 23€ kosten verzendingskosen inbegrepen en levertijd van 5-10 dagen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                      Ik heb ze van www.Gadgetinfinity.com, het is de ebayshop waar ze van bekend zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                        Begrijp ik alles omtrent trigger / cactus / remote etc.etc. nu verkeerd want een sb 800 bestuurt toch ook draadloos de sb 600 ? Waarom heb je dan nog een trigger nodig ? let op dit is een vragende bemerking , ik ben nl zelf op surfzoektocht naar al die dingen...en wil hier graag reaktie op...

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door pédécé Bekijk bericht
                          Begrijp ik alles omtrent trigger / cactus / remote etc.etc. nu verkeerd want een sb 800 bestuurt toch ook draadloos de sb 600 ? Waarom heb je dan nog een trigger nodig ?
                          SB800 stuurt infrarood... line of sight nodig...

                          Cactus stuurt RF signaal... geen line of sight nodig...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            SB800 stuurt infrarood... line of sight nodig...

                            Cactus stuurt RF signaal... geen line of sight nodig...
                            Dus je bedoelt dat je met de sb 800 en 600 combinatie in slechts 1 ruimte kan werken ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

                              Oorspronkelijk geplaatst door pédécé Bekijk bericht
                              Dus je bedoelt dat je met de sb 800 en 600 combinatie in slechts 1 ruimte kan werken ?
                              de toestellekes moeten elkaar in principe zien... ze werken met voorflitsen om de synchronizatie te voltrekken... buiten of in grote ruimtes, donkere plafonds is dat soms erg moeilijk...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X