Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagjes over mobiele flitsstudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

    Indien je off-camera wil flitsen (flitser niet op je toestel) kijk je het best uit naar een Nikon SB-26 (2de hands 50-60euro), deze kun je prima gebruiken als slave door middel van ingebouwd optisch oog (triggeren met om het even welke andere flits) of via eender welke trigger die via PC-connectie werkt of hotshoe (ebay IR slaves, PocketWizards, ..).

    Als je echter wil on-camera wil werken, of off-camera met een hotshoe kabel die ETTL etc ondersteund, moet je wel een flits kopen die ondersteund is door je body. Ik gebruik dan mijn 430EX met off-shoe camera cable (OC-E2), dit gebruik ik vooral voor portretten/events wanneer ik niet de luxe heb 3X dezelfde foto te nemen. Als ik tijd heb om mijn belichting in te stellen/regelen/experimenteren (urban shoot vb.) dan trigger ik via Pocketwizards een of verschillende van mijn flitsers (2x SB-26, 2x 285).

    Veel succes,
    blijf strobist lezen en zoek wat in de 101 lighting, veel van je vragen kunnen daar beantwoord worden.
    Last edited by MichielBrugge; 8 januari 2008, 10:25.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #17
      Re: vraagjes over mobiele flitsstudio

      Ik heb ondertussen 2 430EZ's gekocht, en een aluminium koffer voor net 100 euro. Mooie deal vond ik

      De 430EZ's wil ik triggeren met een ebay Cactus V2 setje (3 recievers).

      Ook ga ik een 430EX kopen, voor (zoals MichielBrugge al zei) het wat snellere werk.

      geschatte kosten voor m'n eerste opzet:
      2 * 430EZ = 80 euro
      1 * koffetje = 20 euro
      1 * cheap statief = 20 euro
      1 * plu = 20 euro
      1 * plu koppeling = 20 euro
      2 * disfuuskapje = 20 euro
      geschat bedrag : 180 euro

      (of vergeet ik nog wat belangrijks voor een eerste setup?)

      uitbreidingen:
      softbox
      430EX
      disfuuskap 430EX
      extra statief

      goeie ideen voor uitbreidingen?
      Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
      www.liquidphoto.tk

      Comment

      Working...
      X