Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor zover ik kan vinden komt de 133X overeen met de Extreme III reeks van Sandisk al zijn die van Transcend wel een pak goedkoper!
Dus denk wel dat 133X wel genoeg zou zijn...
Indien er nog mensen uit de omgeving van Limburg intresse hebben bestel ik er extra, eens boven de 100€ zijn er namelijk geen verzendkosten meer
Lijkt me een goed idee...veel volk gaan we niet nodig hebben want je zit al snel boven de 100 euro. Ik zou er 2 van 133x nodig hebben ...dus dat is al 30Euro
Kijk eens aan, dat is vlak bij de deur
ik denk dat ik er 2 ga nemen van 133X maar dan van 4gb -> 56€
Dus nog 1 iemand die intresse heeft en we zitten aan 100€ en kunnen we bestellen...
Last edited by Darth_Stijn; 29 december 2007, 19:19.
De D300 ondersteunt UDMA. O.a. de Transcend 266x; Sandisk IV en Ducatti, Lexar UDMA en Calumet Prospec UDMA doen dat ook. Waarschijnlijk heb je een aanzienlijk snelheids verschil tussen type III (of andere niet UDMA) en IV ( met UDMA) .
Een quick & dirty test met m'n ds III geeft vlg tijden:
-Burst van 9 foto's tot buffer vol, 255 MB (raw, iso3200 dus grote files) tijd van 1e foto tot lege buffer: 21 sec met Transcend 120x: 20 sec met Sandisk III, 14 Sec met Sandisk IV.
-Burst (Raw, iso 100 ): 14 sec met Sandisk III (10 foto's, 168,8 MB) , 10 Sandisk IV (11 fotos 187,7 MB) . Zonder de pretentie de hebben een nauwkeurige test af te leveren schommelen de transfers rond 12,5 MB/s voor type III en 18,5 MB/s voor type IV.
Volgens de specs op de website zouden de 133x Transcend kaarten ook UDMA ondersteunen en de theoretische snelheid is 20 MB/s, dus misschien zijn ze (bijna) even snel als type IV of even traag als de II. Misschien kan iemand de Transcend 133x eens testen ten opzichte van de Sandisk III en IV?
Verschil tussen de 40 MB/s en de 45 MB/s kaarten (Ducatti, Lexar of Protec udma) levert waarschijnlijk enkel met een snelle firewire 800 kaartlezer snelheidswinst op bij transfers naar de PC/Mac.
Marcel
Comment