Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bg-e3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bg-e3

Hallo, ik ben sinds kort bezitter van de batterygrip bg-e3 voor mijn canon350d
    nu zit het zo dat wanneer ik 6 (heroplaadbare) AA batterijen in de grip steek en de camera aanschakel er slechts één balkje van de batterijstatus oplicht, nochtans zijn alle batterijen helemaal opgeladen...
    Als ik mijn (ik heb er slechts één) Li-ion batterij van canon zelf erinsteek is het blokje van de batterij helemaal ingekleurd.
    De batterijgreep is spiksplinternieuw, dus het zou me verbazen mocht het daaraan liggen.

Wie geeft raad?

alvast bedankt

Landr
    Last edited by Landr; 27 december 2007, 19:47.
    Canon EOS 350 D en BG-E3 met Canon EF 18-55 mm f/3.5-5.6;
    Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM; Cullmann flash 34AFa-C digital; Manfrotto 790 B

Re: Bg-e3

In de handleiding van de battery grip staat vermeld (BG-E2)
    1500 tot 2200 foto´s met 2 batterij zonder flits
    200 tot 400 foto´s met 6 AA´kes zonder flits
    Afhankelijk van 20D of 30D
    Dat zal dus voor een 350D met BG-E3 het zelfde zijn zeker
    Behalve de getallen dan
    Die handleidingen, wat zouden we niet doen zonder

Comment

Volgens mij begrijp je me verkeert , de batterij status van de camera indiceert maar 1 bloke als ik er net nieuwe batterijen insteek, dit kan toch niet ?
      Canon EOS 350 D en BG-E3 met Canon EF 18-55 mm f/3.5-5.6;
      Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM; Cullmann flash 34AFa-C digital; Manfrotto 790 B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Landr Bekijk bericht
        Volgens mij begrijp je me verkeert , de batterij status van de camera indiceert maar 1 bloke als ik er net nieuwe batterijen insteek, dit kan toch niet ?
        Als Jond zegt dat er maar 200 foto's kunnen genomen worden met AA-kes en 1500 met de originele batterijen, dan lijkt het me logisch dat de camera zwakkere batterijen vindt en het metertje minder blokjes geeft...
        Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Indien bovenstaande info klopt (te lui om op te zoeken of te testen):

Dan mag je de blokjes niet zien als 'hoe vol zijn mijn batterijen geladen?', eerder 'hoeveel foto's kan ik er nog meenemen?'.
          Hoe beter de batterij, hoe voller de balkjes zullen zijn.

Ik zou je aanraden om enkele niet-canon batterijen te kopen voor je toestel. Ik heb er 4 van een ander merk, en met twee batterijen in de grip kom ik dagenlang toe! Ik flits echter nooit met de onboard flits.. daar gaat veel naartoe.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

2x Canon NB-2LH = 7.4v 1440mah
            6x aa = 7.2v

wie weet..
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
            X