Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson P3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson P3000

Ik ben van plan een image tank aan te schaffen. Daarbij dacht ik aan de Epson P-3000. Nu ben ik in het bezit van een Canon 40D, en ik vroeg mij af of deze image tank dit nieuwste Raw formaat kan weergeven?
    Of bestaat er eventueel al een firmware upgrade die dit toelaat?

Heeft misschien iemand dit toestel? Of kan er iemand op mijn vraag een antwoord geven?
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Re: Epson P3000

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=25158845

waar google allemaal niet goed voor is
    5DmkIII en wat glas

Comment

Overweeg misschien eens de Hypedrive Color Space: http://www.4memory.nl/index.php/cPath/126_150_148

Een stuk goedkoper dan de Epson, veel meer geheugencapaciteit, razendsnel in het overschrijven (waarschijnlijk de snelste ter wereld) en veel compacter.
      Op Dpreview staan er een aantal gebruikerservaringen.
      Mijn kameraad heeft er eentje van 120 GB en is er uiterst tevreden over.
      Ik overweeg ook om er eentje aan te schaffen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
        Ik ben van plan een image tank aan te schaffen. Daarbij dacht ik aan de Epson P-3000. Nu ben ik in het bezit van een Canon 40D, en ik vroeg mij af of deze image tank dit nieuwste Raw formaat kan weergeven?
        Of bestaat er eventueel al een firmware upgrade die dit toelaat?

Heeft misschien iemand dit toestel? Of kan er iemand op mijn vraag een antwoord geven?
        Mijn ervaringen zijn niet zo goed met dit soort opslag, ik had deze van Nikon zelf, alsook de Epson P3000. het inlezen ging mij te traag, maar ook de batterijcapaciteit alsook de bestandsondersteuning stonden mij eigenlijk niet aan, er was altijd wel iets dat mij ergerde aan die dingen
        Dan heb ik mij zo een klein laptopje aangeschaft (Fujitsu Siemens Amilo SI1520), dat ondersteund alles, bovendien kan je er programma's op draaien, je kan er CD/DVD mee schrijven, als je op hotel bent kan je er in de meeste hotels mee op internet en noem maar op, bovendien heb je een 12 inch schermpje van voortreffelijke kwalliteit, natuurlijk kost het meer, maar ik ken er weinig die deze dingen veel gebruiken, 95% van de tijd liggen deze in de kast, en als ze er uit komen kom je na een jaar of twee tot de conclusie dat de batterij niet meer zo goed is als je had gehoopt enz. Terwijl je met zo een laptopje zelfs nog je camera kan bedienen als je dat wil.
        De goedkoopste opslag is tegenwoordig gewoon kaartjes bijkopen, en bijna overal ter wereld kan je in een internetcafé of fotozaak je bestanden op DVD laten zetten als dat nodig blijkt, zo heb ik het althans nog gedaan in Zuid Afrika, vóór ik het laptopje had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Mijn ervaringen zijn niet zo goed met dit soort opslag, ik had deze van Nikon zelf, alsook de Epson P3000. het inlezen ging mij te traag, maar ook de batterijcapaciteit alsook de bestandsondersteuning stonden mij eigenlijk niet aan, er was altijd wel iets dat mij ergerde aan die dingen
          Dan heb ik mij zo een klein laptopje aangeschaft (Fujitsu Siemens Amilo SI1520), dat ondersteund alles, bovendien kan je er programma's op draaien, je kan er CD/DVD mee schrijven, als je op hotel bent kan je er in de meeste hotels mee op internet en noem maar op, bovendien heb je een 12 inch schermpje van voortreffelijke kwalliteit, natuurlijk kost het meer, maar ik ken er weinig die deze dingen veel gebruiken, 95% van de tijd liggen deze in de kast, en als ze er uit komen kom je na een jaar of twee tot de conclusie dat de batterij niet meer zo goed is als je had gehoopt enz. Terwijl je met zo een laptopje zelfs nog je camera kan bedienen als je dat wil.
          De goedkoopste opslag is tegenwoordig gewoon kaartjes bijkopen, en bijna overal ter wereld kan je in een internetcafé of fotozaak je bestanden op DVD laten zetten als dat nodig blijkt, zo heb ik het althans nog gedaan in Zuid Afrika, vóór ik het laptopje had.
          Dit klopt, ik heb ook een apple macbook 13" en dat is natuurlijk super!
          Maar als je rond gaat trekken in landen zoals Namibie of Cambodia...dan is het niet echt handig om een pc mee te hebben.
          Op zo'n toestelletje kun je je foto's wegschrijven en controleren of ze er echt wel goed opstaan, en dat is eigenlijk genoeg op die momenten.
          Nu vind ik eerlijk gezegd de epson ook nogal duur, en ik heb voor minder ook al de "digital foci picture porter pro" gezien....en daar heb ik toch al veel goeds van gelezen.
          Heb ook de support aangeschreven en kreeg reeds na enkele uren antwoord...
          Dank voor uw reactie
          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Ik ben zelf in bezit van de P-3000.
            Je moet die beeldweergave eens zien
            Fenominaal, onovertroffen
            Als je daar geen belang bij hebt, ga dan voor iets anders.

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
            X