Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 12 II en EF 25 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 12 II en EF 25 II

Kan iemand mij uitleggen voor wat dat die tussen ringen dienen?
    Zoiets als beeldvergroting? Is het zo dat je meer zoombereik hebt?

Re: EF 12 II en EF 25 II

het zijn wat met noemt "extension tubes".

deze plaats je tussen camera en objectief om de kortste
    scherpstelafstand te verkleinen, dus dichter bij je onderwerp te
    komen en bijgevolg een grotere vergrotingsmaatstaf te bekomen.

ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor macrofotografie.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

wat mm zegt klopt, maar vergeet niet dat als je zo'n extension tube tussen je lens en toestel steekt, dat je dan je focus op oneindig verliest... dit wil dus zeggen dat je er geen normale foto's mee kan nemen. Enkel foto's van heel dichtbij...
      5DmkIII en wat glas

Comment

de vergrotingsmaatstaf die je bereikt hangt af van de brandpuntsafstand en de oorspronkelijke kortste instelafstand van de lens

er bestaan hier tabellen over op de site van Canon

extreem voorbeeld: met een EF 25 op een 400mm vermindert de kortste instelafstand van 1,80 m tot 1,20 m en stijgt de vergroting van 1:5 tot 1:3

persoonlijk vind ik het een noodoplossing

de belangrijkste reden is m. i. dat normale lenzen geoptimaliseerd zijn op oneindig en doorgaans veel slechtere prestaties leveren dichtbij

voor het geld van een set tussenringen heb je al bijna een macroobjectief (van Tamron bv) waarmee je enorm veel betere beeldkwaliteit zal krijgen

Comment

Bedankt voor jullie uitleg allemaal.
          Nog een vraagje heb me net de 70-300mm is aangeschaft ben zeer tevereden over de lens enkel zou ik graag willen weten of er mogelijkheid is om een extender te gebruiken om wat meer range te kunnen krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mosaid Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie uitleg allemaal.
            Nog een vraagje heb me net de 70-300mm is aangeschaft ben zeer tevereden over de lens enkel zou ik graag willen weten of er mogelijkheid is om een extender te gebruiken om wat meer range te kunnen krijgen.
            dat zal ondoenbaar zijn op die lens.

extenders zijn gemaakt voor lichtsterke prime (vast brandpunt) lenzen of topkwaliteit lichtsterke zoomlenzen. op een 70-300 kan je het gebruik van een extender vergeten
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              de belangrijkste reden is m. i. dat normale lenzen geoptimaliseerd zijn op oneindig en doorgaans veel slechtere prestaties leveren dichtbij
              Vandaar dat ik bijna nooit met goede foto's thuiskom, ik fotografeer zelden op oneindig.

Comment

Working...
              X