een of andere schoudersteun maar je kan er dan niets zinnigs meer aanvangen ... opgepast niks recents ... zat bij een Nikkormat FT van begin van de jaren 60 ... iemand ooit gezien ???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Iemand een idee wat dit is
Collapse
X
-
Iemand een idee wat dit is
een of andere schoudersteun maar je kan er dan niets zinnigs meer aanvangen ... opgepast niks recents ... zat bij een Nikkormat FT van begin van de jaren 60 ... iemand ooit gezien ???Labels: Geen
-
-
Re: Iemand een idee wat dit is
Is idd een schoudersteun.
Het plaatje past onder de camera of lenscollar.
De steun is uitklapbaar en verstelbaar.
De bedoeling ligt erin een zware tele op die manier te schouderen, net als een geweer.
Het geeft de mogelijkheid om uit de hand te schieten met een toch een steunpunt, geklemd als de kolf van een jachtgeweer en met dezelfde techniek, vooral gebruikt indertijd bij natuurfotografen (en paparazzi)
Manfrotto maakt deze nog steeds in nieuwere versie uiteraard en deze kunnen gecombineerd met een monopod.
Deze die je hier laat zien dateert vanuit de tijd van de russische point and shoot combinaties, en point and shoot valt hier letterlijk te nemen, de ontspanknop van de camera werd daarbij getriggerd zoals een bij een geweer met een trekker, een pistoogreep en een kolf.
De naam van het hele systeem ontsnapt me nu even.
Voor de geïnteresseerden : Bushhawk maakt moderne soortgelijke systemen
Last edited by elsan; 19 december 2007, 20:08.
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht.
Deze die je hier laat zien dateert vanuit de tijd van de russische point and shoot combinaties, en point and shoot valt hier letterlijk te nemen, de ontspanknop van de camera werd daarbij getriggerd zoals een bij een geweer met een trekker, een pistoogreep en een kolf.
De naam van het hele systeem ontsnapt me nu even.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtZenith Photo Sniper. Werd geleverd in een metalen koffer waarin de handgreep en een 300mm objectief zat.
Ik kon er niet meer opkomen, maar ik zag het nog zo voor mijn ogen
Comment
Comment