Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

    Beste BD-ers,

    Momenteel gebruik ik een Crumpler tas, de XXXL 7500, voor mijn Canon 20D en een tweetal objectieven (17-55 F/2.8 en 70-200 mm F/4). Lekker compact en handzaam.

    Voor sportfotografie wil ik graag mijn 20D, een 70-200 F/2.8, een 300 F/4 en eventueel een 2e body mee kunnen nemen. Hebben jullie suggesties welke tas of rugzak, liefst een van Crumpler, ik daarvoor kan gaan gebruiken?

    Alvast bedankt!

    Humphrey

  • #2
    Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

    Ik zit na wat speurwerk te denken aan een Crumpler Daily 600 (tas) of de Match Maker (rugzak). Iemand ervaringen met een van deze twee?

    Humphrey

    Comment


    • #3
      Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

      Humphrey,

      Over Crumpler kan ik weinig zinvol zeggen daar ik er geen ervaring mee heb. Zelf gebruik ik een Slingshot 300 van Lowepro. Daar gaat eigenlijk wat teveel in, vooral als je geen keuze kan maken
      Ik steek er het volgende in:

      EOS 40D met grip en 70-200/2.8 IS erop gemonteerd.
      Body EOS 400D met grip erop gemonteerd.
      100/2.8 Macro.
      50/1.4.
      17-50/2.8.
      Flits 580EX.
      De respectievelijke zonnekappen staan telkens omgekeerd op de lenzen.
      Verder is er nog heel wat plaats voor kleinere dingen in het topvak.Voor jouw doel misschien het overwegen waard?

      Eén en ander wordt dan wel zwaar voor één schouder .

      Greetz,
      Daniël

      Comment


      • #4
        Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

        Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
        Humphrey,

        Over Crumpler kan ik weinig zinvol zeggen daar ik er geen ervaring mee heb. Zelf gebruik ik een Slingshot 300 van Lowepro. Daar gaat eigenlijk wat teveel in, vooral als je geen keuze kan maken
        Ik steek er het volgende in:

        EOS 40D met grip en 70-200/2.8 IS erop gemonteerd.
        Body EOS 400D met grip erop gemonteerd.
        100/2.8 Macro.
        50/1.4.
        17-50/2.8.
        Flits 580EX.
        De respectievelijke zonnekappen staan telkens omgekeerd op de lenzen.
        Verder is er nog heel wat plaats voor kleinere dingen in het topvak.Voor jouw doel misschien het overwegen waard?

        Eén en ander wordt dan wel zwaar voor één schouder .

        Greetz,
        Daniël
        Dank voor je suggestie. Ben op weg naar huis even een fotografiewinkel binnengelopen en daar werd mij verteld, en zo op het oog klopte het wel, dat twee body's, 70-200 F/2.8 en 300 F/4 niet gaan passen in een Slingshot 300. Gezien het benodigde volume zal het waarschijnlijk een rugzak worden want een tas a la de Daily 600 van Crumpler zou niet zo handig zijn om mee te torsen. Helemaal niemand ervaring met de laatstgenoemde tas (of nog "erger", de Daily 750 .....) ?

        Comment


        • #5
          Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

          Hierbij nog een kleine update: uiteindelijk heb ik een rugzak aangeschaft en wel de Crumpler Match Maker. Stevige zak, toont leuk, draagt lekker maar ten opzichte van de buitenafmetingen is de netto inhoud beperkt te noemen. Twee body's van de omvang (20D/30D/40D), een 300 mm F/4 en een 70-200 F/2.8 passen net maar dan is het wel behoorlijk proppen. Met name de effectieve hoogte is zeer beperkt: een 1D-body van Canon zal waarschijnlijk alleen liggend, dus zonder objectief erop, een plaatsje kunnen krijgen.

          Humphrey

          Comment


          • #6
            Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Hierbij nog een kleine update: uiteindelijk heb ik een rugzak aangeschaft en wel de Crumpler Match Maker. Stevige zak, toont leuk, draagt lekker maar ten opzichte van de buitenafmetingen is de netto inhoud beperkt te noemen. Twee body's van de omvang (20D/30D/40D), een 300 mm F/4 en een 70-200 F/2.8 passen net maar dan is het wel behoorlijk proppen. Met name de effectieve hoogte is zeer beperkt: een 1D-body van Canon zal waarschijnlijk alleen liggend, dus zonder objectief erop, een plaatsje kunnen krijgen.

            Humphrey
            Zelf heb ik ondertussen een paar dagen in Rome rondgelopen met mijn Slingshot300 en ik ben tot de spijtige vaststelling moeten komen dat mijn schouder niet gemaakt is om dergelijk gewicht (EOS40D + EOS400D + 70-200/2.8 + 17-50/2.8 + 50/1.4 + 580EX + PD70X ) alleen te torsen. Ik heb besloten naar een LowePro Vertex 200 te gaan. De slingshot blijft interessant maar voor niet te lange tijd , hoogstens een paar uur.

            Greetz,
            Daniël

            Comment


            • #7
              Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

              Ik heb zelf de volgende gekocht: http://www.crumpler.nl/?product=Zoom...1&view=1&size=

              Is misschien wel wat fors voor wat jij wil mee nemen maar hij heeft een zeer goed draagcomfort! Via de link hierboven kun je wel goed bekijken wat Crumpler nog meer te bieden heeft!

              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Tas of rugzak voor combo 70-200 F/2.8 en 300 F/4

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Ik heb zelf de volgende gekocht: http://www.crumpler.nl/?product=Zoom...1&view=1&size=

                Is misschien wel wat fors voor wat jij wil mee nemen maar hij heeft een zeer goed draagcomfort! Via de link hierboven kun je wel goed bekijken wat Crumpler nog meer te bieden heeft!

                Ed
                Klopt. Het is volgens mij de grootste uit de serie rugzakken van Crumpler. In het algemeen geldt dat je beter "op de groei" kan kopen maar ik vond de Match Maker al zo groot ....... Je spullen zitten er zeker veilig in maar wel ten koste van een behoorlijke omvang. Voorlopig kan ik wel uit de voeten met de Match Maker en dat geeft me gelegenheid om te wennen aan het gebruik van een rugzak. Was altijd een schoudertas (Pretty Boy XXXL) gewend en die heeft als kenmerk dat:

                - de spullen stukken minder beschermd zijn (geen dikke "voering")
                - het geheel veel handzamer is
                - ik de camera er snel uit kon vissen

                Zou graag een Crumpler Pretty Boy XXXXL gebruikt hebben maar die is er nu eenmaal niet. De grotere Crumpler tassen (Daily-serie 490, 600, 750) zijn in zekere zin te vergelijken met de rugtassen: bieden veel bescherming maar er past relatief weinig in. De 490 vond ik als schoudertas nog wel redelijk draagbaar maar qua inhoud was die nauwelijks groter dan de Pretty Boy XXXL; de 600/750 lijken mij als schoudertas niet practisch door hun omvang.

                Ik overwoog ook nog even een Lowepro Slingshot 300; die leek me handig als je de camera er snel uit wilt halen maar had het idee dat die bij een grote last niet lekker te dragen zou zijn (onevenredige verdeling).

                Kortom: het is lastig om de ideale (rug)tas te vinden ...

                Comment

                Working...
                X