Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer usb 2 aansluiting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printer usb 2 aansluiting

mijn PC dateert van 2003 en is samengesteld door een computerverkoper.
    intel pentium IV 2.8 (800) geheugen 1.5 mb XP
    moederbord AOpen AX4SPE-n
    bij aankoop van hardware met melding aansluiting via USB 2.0 en niet wetende welke USB op mijn PC zit kan dit problemen opleveren ?????
    ik denk mijn printer te vervangen door een Epson doch dit model sluit enkel aan enkel via USB 2.0.
    misschien enig advies waarvoor dank
    daniel

Re: printer usb 2 aansluiting

USB 2.0 is sinds 2001 op de markt, dus jouw PC zou reeds voorzien kunnen zijn van deze "high speed" USB.

How do I know if my PC has USB 2.0?
    You can identify whether your PC has Hi-Speed USB or not relatively easy. Open Device Manager and expand the Universal Serial Bus section. There should be an "Enhanced" USB host controller present.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Je kan ook voor een paar € een USB2 kaartje kopen als het niet goed werkt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danieldebacker Bekijk bericht
        mijn PC dateert van 2003 en is samengesteld door een computerverkoper.
        intel pentium IV 2.8 (800) geheugen 1.5 mb XP
        moederbord AOpen AX4SPE-n
        bij aankoop van hardware met melding aansluiting via USB 2.0 en niet wetende welke USB op mijn PC zit kan dit problemen opleveren ?????
        ik denk mijn printer te vervangen door een Epson doch dit model sluit enkel aan enkel via USB 2.0.
        misschien enig advies waarvoor dank
        daniel
        USB 2 werkt met XP alleen met minimaal servicepack 1...

Comment

bedankt voor de vlugge reactie en advies.
          ben gaan kijken naar apparaatbeheer usb controllers
          en daaronder staan een ganse rij met onder andere
          generic ....
          standard enchanced PCI naar USB hostcontroller
          enz ...
          veronderstel dat het toch een 2.00 is
          met groeten
          daniel

Comment

De USB aansluitingen in je pc zullen wel "USB2" zijn (mijn Aldi-pc van 2002 heeft ook USB2 aansluitingen, maar ik heb er wel een kaartje bijgestoken omdat ik te weinig aansluitingen had).

In ieder geval zal een USB2 printer ook probleemloos werken op een USB1-aansluiting, alleen zal de datatransfer trager verlopen (mogelijk zal de printer dan af en toe stoppen tijdens het printen). Een oude USB1 printer werkt ook op een USB2 aansluiting, maar dan is de snelheid van de printer de beperkende factor.

Je kan ze dus door elkaar gebruiken, het apparaat met de laagste snelheid bepaalt hoe snel de data van het ene naar het andere apparaat gaat...

Als je bijvoorbeeld een USB2 printer aansluit op een USB2 poort via een oude USB1 kabel, dan krijg je ook niet de volle snelheid. Het moet dus een USB2 kabel zijn als het snel moet gaan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X