Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 400 op een D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB 400 op een D200

beste,

ik heb mijn SB800 verkocht om wat €€€€€€€€ over te houden om mijn D200 te kunnen kopen.

Nu ben ik van plan een SB400 te kopen.
    Is dat een verstandige keuze, of spaar ik terug door vr een SB600?

wat zijn de beperkingen? niet bouncen in portrait weet ik.

Wat zijn de gebruikservaringen van de SB400, wie heeft hem ?

merci
    Lieven
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Re: SB 400 op een D200

Sparen en terug SB800, eenmaal je deze eens gehad hebt, zal je deze op termijn toch terug willen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Sparen en terug SB800, eenmaal je deze eens gehad hebt, zal je deze op termijn toch terug willen
      en een SB 600?
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
        en een SB 600?
        Alleen al het bedieningsgemak maakt hem een veel betere flitser.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Alleen al het bedieningsgemak maakt hem een veel betere flitser.
          ja maar kan ik me "aarden" met deze denk je als ik de SB800 gewend ben?
          Scheelt dit veel in power??

merci
          Lieven
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

Comment

De SB600 wel maar de SB400 is zσ beperkt dat je die zelden gaat gebruiken.
            Iets minder krachtig dan de SB800 en iets minder functies maar voldoet zeker.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

Comment

De SB400 is licht, compact en geeft goede resultaten, waardoor men er niet tegenop ziet om hem steeds mee te nemen. Daarom zal men deze flits eerder mιιr gebruiken dan een groter exemplaar. (Tenzij je steeds studiowerk verricht?)
              Last edited by Jokke; 18 november 2007, 12:20.
              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

de SB 400 is uiteindelijk toch niet zoveel meer dan de ingebouwde flits op je nikon toestel. dat heb ik mij laten wijsmaken. ik heb de 600 en dat doet goed zen werk!

Comment

heb dan toch terug een SB800 gekocht, het fotograferen in "portrait" kan daarmee perfekt terwijl van een SB400 de kop niet kan gedraaid worden.

Heb hem kunnen kopen vr de prijs van een SB600, dus niet slecht hι
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sloef1740 Bekijk bericht
                    de SB 400 is uiteindelijk toch niet zoveel meer dan de ingebouwde flits op je nikon toestel. dat heb ik mij laten wijsmaken. ik heb de SB600 en dat doet goed zen werk!
                    Natuurlijk zijn de 600 en de SB800 perfecte flitsers: die gebruik ik ook.
                    Maar een kleine opzetflitser zoals de SB 400 neemt weinig ruimte in en is beter dan de ingebouwde flits, die zit te laag waardoor je schaduw krijgt van de zonnekap en bij gebruik van een lang objectief.

Comment

Ik lees hier veel hypothetisch gewauwel van mensen die denken dat de SB-400 een minderwaardig flitserke zou zijn, doch niets is minder waar.
                      Ik heb de SB-800 ιn de SB-400.
                      Akkoord dat hij niet over de creatieve instellingen van een SB-600 of SB-800 beschikt, noch het over het stevige richtgetal, maar het compact flitsertje blijft verbazen. Ik zou zelfs meer zeggen; bij invulflitsen en minder moeilijke onderwerpen is deze flitser zelfs NIET te onderscheiden van een SB-800. Deze flitser is stukken beter dan de ingebouwde flits van de D200 en krijgt steeds een plaatsje in mijn fototas wanneer ik op reis vertrek. Daarvoor heb ik hem trouwens gekocht. De SB-400 heeft zelfs geen donkere randen bij het gebruik van de 17-55/2.8 op de breedste stand.
                      Voordelen: compact, goedkoop, zeer laag verbruik en goede resultaten
                      Nadelen: klein richtgetal, minder wendbaar, minder instellingen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        De SB-400 heeft zelfs geen donkere randen bij het gebruik van de 17-55/2.8 op de breedste stand.
                        Ik bekrachtig dit en durf zelfs te stellen dat er met de SB400 geen donkere randen zijn bij het gebruik van een 14mm breedhoek objectief!
                        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Working...
                        X