Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met XD-Card

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met XD-Card

Wanneer ik gisteren de fotootjes van ons weekendje probeerde van mijn XD-card te halen, kreeg ik de melding 'media cannot be read'. Wanneer ik de kaart weer in m'n toestel stopte, vertelde het schermpje mij 'card not initialised'.

Geen paniek... dat had ik nogal eens voorgehad, dus raadpleegde ik mijn 'PhotoRescue'. Die wist heel wat foto's terug te halen. Maar toch waren er een heleboel bij die er op z'n minst zeer eigenaardig uitzagen. Sommige foto's bestonden uit verschillende blokken die elk uit een verschillende opname kwamen. Dus op 1 foto stonden fragmenten van verschillende foto's allemaal in een willekeurige opbouw:

Andere foto's hebben dan weer problemen met hun 'interne volgorde':

Iemand een idee
    1. Hoe ik dit kan oplossen zonder intensief te moeten puzzelen?
    2. Hoe ik dit kan vermijden?

Dank jullie wel!

Re: Problemen met XD-Card

Heb je al eens een ander kaartje geprobeerd?
    I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

Kaartje is momenteel 't minste van mijn zorgen... Ik wil mijn foto's!

Nee, 'k heb geen andere kaart. Zal binnenkort eens testen met een ander. Toestel (Fujifilm) slikt enkel XD-kaartjes.

Comment

Wat het probleem is weet ik niet, maar om het voortaan te vermijden zou ik het XD kaartje laten waar het hoort te zijn.
        En dat is in de camera, en om de foto's op uw pc te plaatsen het meegeleverde USB kabeltje gebruiken zodat het kaartje of de kaartsleuf van uw camera geen schade oplopen door het constant in - en uitschuiven van het kaartje
        Hopelijk kan je uw foto's alsnog recupereren!
        Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
          voortaan te vermijden zou ik het XD kaartje laten waar het hoort te zijn.
          En dat is in de camera, en om de foto's op uw pc te plaatsen het meegeleverde USB kabeltje gebruiken zodat het kaartje of de kaartsleuf van uw camera geen schade oplopen door het constant in - en uitschuiven van het kaartje
          Dan heb je weer veel kans op beschadiging van de USB connector in je camera, dus lood om oud ijzer, teven is er dan nog altijd de mogelijkheid dat je achter de kabel haakt en de camera op de vloer eindigt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

1. Oplossen:
            Met software zoals JPEG Recovery

2. Vermijden:
            Het probleem met die foto's is dat ze gefragmenteerd zijn.
            Om dit te vermijden kun je best geen bestanden wissen maar altijd formatteren voor gebruik.
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Ik heb dat ook eens voorgehad met een xD kaartje.

Bleek dat de cardreader nog niet geïnitialiseerd was (door het besturingssysteem geïnstalleerd) tijdens het plaatsen van het kaartje in de lezer.

Met SD heb ik dat nooit voor gehad.

Sinds dien heb ik mijn toestel dat op xD werkt maar verkocht, xD lijkt geen ideaal systeem te zijn voor grotere capaciteiten.
              Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Working...
              X