Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming van de lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bescherming van de lens

    Hey,

    ik ben nieuw in de fotografie en liet me wijsmaken bij het kopen van mijn dslr dat ik beter een uv-filter koop om mijn lens te beschermen.

    Nu ik heb al wat zitten lezen hier op het forum (en er is al veel over gesproken merk ik) maar de meningen zijn wat verdeeld en het blijft me dus nog altijd onduidelijk...

    ...wat doe ik het best: een uv-filter kopen of een zonnekap kopen? of zelfs helemaal niks kopen?

    Wat zijn de voordelen en nadelen?

    alvast bedankt!!

    grts oickie

  • #2
    Re: Bescherming van de lens

    Ik, persoonlijk, heb nog nooit een filter gebruikt. Maar het is steeds een extra veiligheid.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Bescherming van de lens

      Een extra bscherming voor wat eigenlijk? Beschadiging van het lensglas door stoten en krassen? Daarvoor gebruik je toch de lenskap na het gebruik?

      Of biedt die filter extra bescherming voor de sensor?
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Bescherming van de lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        Of biedt die filter extra bescherming voor de sensor?


        neen dus, de sensor zit wel op een heel andere plaats als een standaard filter op het frontglas van je lens...

        een filter biedt bescherming voor je frontlens tijdens het fotograferen of, zoals in mijn geval maakt de filter op mijn 17-40 hem volledig weathersealed (wat hij niet is zonder filter)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Bescherming van de lens