Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer bij Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printer bij Aldi

Hallo allemaal.

Ik ben een amateur-fotograaf en op zoek naar een nieuw printertje waar ik desgewenst ook aardige foto's op kan afdrukken.

Nu zie ik dat bij de Aldi volgende week een Pixma MP510 in de aanbieding is. Aangezien ik zelf een Canon 400D heb met PictBridge functie lijkt me dit wel iets.

Weten jullie of dit een beetje een goede koop is. Ik druk vooral 10x15 af. Groter formaat zou wel leuk zijn, maar ik ben niet zeker of deze printer dat kan. Anders moet ik die laten afdrukken.

Tips of suggesties?

Re: Printer bij Aldi

En hier voor een nog lagere prijs

Comment

Met die printer kan je foto's tot A4-formaat randloos printen.

De prijs bij den Aldi is blijkbaar niet zo heel laag.

De foto's rechtstreeks vanuit de camera afdrukken ik eigenlijk niet zo'n goed idee. Als je ze eerst op pc zet, dan heb je veel meer mogelijkheden om ze te bewerken voor je ze afdrukt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Het is natuurlijk de vraag of er iets fatsoenlijks uit dat printerke komt
        ... anders is het weggegooid geld.

Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Iemand al ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            En hier voor een nog lagere prijs
            Met verzendkosten dus ongeveer evenveel als de Aldi
            Groetjes Steco

Comment

is zeker en vast een goeie printer!
              voor zowel 10-15 / 13-18/ als A4!

Comment

Op zich een goede printer en zeker qua scherpte stukken beter dan de HP printertjes, maar er is een maar: aangezien de configuratie van de patronen PGI-5B, CLI-8 C/M/Y is betekent dit dat er geen CLI-8 zwart aanwezig is, nodig voor het printen in de CMYK-modus.

Op fotopapier wordt de zwarte pigment PGI-5Bk niet gebruikt met als gevolg dat "zwart" (of wat er voor moet door gaan) gemaakt wordt door C/M/Y te mengen, met soms een teleurstellend resultaat (zwart wordt eerder een soort zeer diepdonker paars of bruin). Zeker op gebieden op het fotopapier met een combinatie van lichte kleuren dat bedekt wordt met donkere lijnen of delen kan je het verschil zeer goed zien met bijvoorbeeld de MP600 die wel een CLI-8 zwarte patroon heeft. Gebieden met huidskleur lijden hier onder waardoor het een nogal geel/beige uiterlijk krijgt vergelijken met echte CMYK-printers.

Nog een nadeel van CMY boven CMYK printers is dat door het feit dat de donkere delen uit CMY gemengd worden dit soms schrikbarend veel inkt kost dat soms tot wel 60 % kan oplopen vergeleken met dezelfde foto afgedrukt met het CMYK systeem. Canon noemt zijn 1(K) + 4 (CMYK) systemen ook wel contrast plus, vanwege die extra contrastverhogende zwarte kleurstofpatroon. M.a.w.: een CMYK printer is ook nog eens voordeliger in afdruk dan een CMY printers.

Wil je een goede all-in-one, kies dan voor de nieuwe MP 970, die naast de zwarte pigment PGI-5Bk inkt voor diepzwarte en veegvaste afdrukken op gewoon papier een echte fotoprinter is, die gebruik maakt van het CcMmYK systeem (dus met 6 fotokleuren, waaronder fotomagenta en fotocyaan dat een subtiele kleurovergang garandeert van licht naar donker met een minimum aan korrelvorming van de prints). Deze printer heeft in totaal maar liefst 7 patronen (1x zwart pigment + 6x foto kleurstofinkt). Nadeel: deze kost wel 3x zoveel.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik heb de MP500.
                  Super printer met de 4 CMYK kleuren (cli-8) en tekstzwart.
                  Alleen maar positieve commentaar

Comment

Working...
                  X