Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitser en natuurlijk licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflitser en natuurlijk licht

Ik zou graag van mijn hoya verzameling een soort standaard procedure op willen zetten om de bloemen op beeld vast te leggen.
    Ondertussen heb ik wel vele fotos genomen met mijn vorige camera maar door de wisselende zonsomstandigheden zitten er vele verschillen tussen de opnamen.
    En is eigenlijk een soort fotodatebase op te zetten om de bloemen de vergelijken bijna onmogelijk.

Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen die werken met ringflitser voor macroopnamen.
    Is het verschil met natuurlijk licht zeer groot?
    Maakt het nog uit om bijvoorbeeld overdag te flitsen of in het donker?
    Is het mogelijk om de witbalans van te voren te corrigeren zodat het meer natuurlijk overkomt?
    En is er nog goed te corrigeren met PS?
    Of wordt het nooit wat vergeleken met natuurlijk licht?

Groeten Herman
    Canon EOS30D + EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM + Speedlite 430EX

Re: Ringflitser en natuurlijk licht

Awel dat is nu eens interessant zie daar zou ik ook wel eens de reacties op willen lezen.
    Dit kadert wel in de eeuwige discutie 'natuurlijk licht of flits'. Ieder heeft zijn voor en tegenstanders.
    De kunst is natuurlijk om foto's te maken met flitsn die eruitzien als foto's met natuurlijk licht.

mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

http://www.spidersweb.be

Comment

Iemand enige suggesties?
      Zou graag wat ervaringen van anderen horen.

Groeten herman
      Canon EOS30D + EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM + Speedlite 430EX

Comment

Ik heb een PM gestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik heb een PM gestuurd.
          Dat is wel jammer, want dan hebben anderen niks aan je reactie. Ben zelf ook wel benieuwd namelijk.

Comment

Idem dito, ik was trouwens net van zinnes om ook wat te posten ivm ringflitsers

Nu bij deze: heeft er iemand ervaring met een ringflitser voor de pana FZ5O?
            Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joverten Bekijk bericht
              Ik zou graag van mijn hoya verzameling een soort standaard procedure op willen zetten om de bloemen op beeld vast te leggen.
              Ondertussen heb ik wel vele fotos genomen met mijn vorige camera maar door de wisselende zonsomstandigheden zitten er vele verschillen tussen de opnamen.
              En is eigenlijk een soort fotodatebase op te zetten om de bloemen de vergelijken bijna onmogelijk.
              Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik zo hoor wat je wilt doen, dan lijkt een lichttent mij veel interessanter, daarmee kun je heel makkelijk altijd identieke resultaten halen. Der is er net één verkocht voor maar 25 euro in deze thread: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=185416

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hingking Bekijk bericht
                Dat is wel jammer, want dan hebben anderen niks aan je reactie. Ben zelf ook wel benieuwd namelijk.
                De PM was hoofdzakelijk over Hoya's en het feit dat ik voor mijn Hoya's liever natuurlijk licht gebruik (of een gewone off-capmera flits).
                Voor anderen een niet echt relevante reactie, dus daarom als PM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
                  Awel dat is nu eens interessant zie daar zou ik ook wel eens de reacties op willen lezen.
                  Dit kadert wel in de eeuwige discutie 'natuurlijk licht of flits'. Ieder heeft zijn voor en tegenstanders.
                  De kunst is natuurlijk om foto's te maken met flitsn die eruitzien als foto's met natuurlijk licht.

mvg
                  Voor de Nikon mensen,

Ik heb hem zelf ook en mij bevalt hij uitstekend.
                  mvgr
                  antoine200

Comment

Ga eens op zoek naar de kleurtemperatuur van daglicht, die verschilt sterk afhankelijk van het uur en het weer.
                    Flitslicht is wel constant, maar veel te blauw. Bij mijn Nikon camera wordt dat blauw voor een gedeelte gecompenseerd door een auto instelling in de camera, die ziet dat er een flitser op de camera staat.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                      Ga eens op zoek naar de kleurtemperatuur van daglicht, die verschilt sterk afhankelijk van het uur en het weer.
                      Flitslicht is wel constant, maar veel te blauw. Bij mijn Nikon camera wordt dat blauw voor een gedeelte gecompenseerd door een auto instelling in de camera, die ziet dat er een flitser op de camera staat.
                      Flitslicht heeft normaliter ongeveer dezelfde kleurtemperatuur als standaard daglicht : 5500 K.
                      Last edited by hvr_oosterzele; 29 oktober 2007, 08:23.

Comment

Working...
                      X