Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits op afstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits op afstand

    Ik weet dat het mogelijk is, maar heb een beetje hulp nodig om het te realiseren.

    Ik heb de canon 350d en de flits speedlite 580ex. Ik zou nu deze flits willen gebruiken, als die niet op mijn camera staat (en ook zonder dat de ingebouwde flits wordt gebruikt of een andere flits) maar dat die er wel door aangestuurd wordt. Ik wil echt de flits zijdelings of zelfs in tegenlicht (voor mij dan) kunnen zetten.

    Vermits de afstand best wel meer is dan juist naast mij te staan, lijkt mij een kabel niet de juiste optie.

    Maar wat heb ik dan nodig om die op afstand, zonder draad te doen gaan?
    ----
    http://www.wispr.be

  • #2
    Re: Flits op afstand

    st-e2 transmitter...
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Flits op afstand

      De Canon ST-E2 Speedlite infrarood zender

      Comment


      • #4
        Re: Flits op afstand

        Die kost je 200euro dus waarschijnlijk geen optie.
        lees deze topic eens: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=183469
        Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
        Meer op: www.xindi.be

        Comment


        • #5
          Re: Flits op afstand

          Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
          Die kost je 200euro dus waarschijnlijk geen optie.
          lees deze topic eens: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=183469
          en dan verdoe ik tijd om dat topic te lezen... want ->
          Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
          Dat is hetgeen wij kopen op Ebay voor een 20euro.

          Ik heb de mijne ontvangen, geen taks en was er op 1 week.
          Snel even geprobeerd, heb m'n twijfels over de ontvangst maar voor dat geld mag je niet veel verwachten. Mocht het tegenvallen heb ik al iets om mee te testen voor kleine zaken en kan je nog altijd een duurdere versie kopen.
          En de andere zijn even duur of duurder...
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Flits op afstand

            Normaal zijn er twee mogelijkheden, of eigelijk drie. De eerste twee behouden ETTL en dan heb je nodig ofwel een tweede flits 430, 420 EX als slave of 550 580 EX als master of slave. Ofwel de ST-E2 wat gewoon een infrarood transmitter is met behoudt van ETTL en hulp in de autofocus.

            De derde mogelijheid is de 580 te triggeren via een slave kan infrarood of radio zijn maar dan verlies je de ETTL en moet je gaan meten.


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Flits op afstand

              @de.lesse.be: Ik heb er ondertussen al mee getest en het werkt goed. Buiten heb ik ze nog niet getest!
              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
              Meer op: www.xindi.be

              Comment


              • #8
                Re: Flits op afstand

                Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

                Ben vooral van plan ze binnen te gebruiken (in vrij donkere omstandigheden) .. maar twijfel toch wel tussen de twee hoor. Het prijsverschil is relatief groot en ik vraag me welk kwalitatief verschil er is. Iemand al ervaring met de canon transmitter?
                ----
                http://www.wispr.be

                Comment


                • #9
                  Re: Flits op afstand

                  Oorspronkelijk geplaatst door witam77 Bekijk bericht
                  Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

                  Ben vooral van plan ze binnen te gebruiken (in vrij donkere omstandigheden) .. maar twijfel toch wel tussen de twee hoor. Het prijsverschil is relatief groot en ik vraag me welk kwalitatief verschil er is. Iemand al ervaring met de canon transmitter?
                  Als de Ebay oplossing niet werkt voor je ben je 20euro kwijt. Dat was mij het risico waard ipv direct 212euro uit te geven aan de ST-E2.
                  Als je het professioneel nodig hebt is het natuurlijk iets anders.
                  De canon oplossing gebruikt infrarood dus de 2 moeten elkaar kunnen zien. Ebay oplossing en andere duurderde oplossingen gebruiken radiogolven waardoor ze door objecten heen kunnen gaan.
                  Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                  Meer op: www.xindi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flits op afstand

                    Dan is het eigenlijk vrij duidelijk.. want ze gaan elkaar meer niet zien dan wel. Dat is vrij belangrijk om te weten. Bedankt!
                    ----
                    http://www.wispr.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flits op afstand

                      Heb zelf de 4 kanaals e-bay triggers en yep, miserie troef. De iets duurdere 16 kanaals triggers zouden veel betrouwbaarder zijn en toch goedkoper dan de pocketwizards. Indien je ze online bestelt, vraag aan de betreffende leverancier om ze uit te testen op het door jou gespecificieerde toestel. Dit kan je achteraf een hoop frustraties besparen.


                      KLIK voor de 16-kanaals triggerset.
                      Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                      Gratis kijkplezier Coming soon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flits op afstand

                        Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                        Heb zelf de 4 kanaals e-bay triggers en yep, miserie troef. De iets duurdere 16 kanaals triggers zouden veel betrouwbaarder zijn en toch goedkoper dan de pocketwizards. Indien je ze online bestelt, vraag aan de betreffende leverancier om ze uit te testen op het door jou gespecificieerde toestel. Dit kan je achteraf een hoop frustraties besparen.


                        KLIK voor de 16-kanaals triggerset.

                        Zoiets dus? (14euro)
                        Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                        Meer op: www.xindi.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flits op afstand

                          Yep, dat zijn ze.

                          Maar ik zou wel via een online winkel bestellen in de benelux... kost misschien iets meer maar dan ben je (meestal) zeker van een goede naservice mocht de set om één of andere duistere reden zijn ding niet doen zoals het hoort....


                          Zie dit topic
                          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                          Gratis kijkplezier Coming soon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flits op afstand

                            Doe ik. Alvast bedankt voor alle hulp!
                            ----
                            http://www.wispr.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flits op afstand

                              Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                              ...ik zou wel via een online winkel bestellen in de benelux... kost misschien iets meer maar dan ...
                              welke winkel dan?
                              -=- Light is the key...

                              Comment

                              Working...
                              X