Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s & vivitar 5600 off camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s & vivitar 5600 off camera

    Ik ben in het bezit van 3 vivitar 5600 flitsen, gekoppeld aan telkens 1 pt-04 reciever, gemonteerd op statief.

    De vivitars zijn instelbaar op auto- m/ttl - 1/4 - 1/16. (inc de gebruikelijke f ,iso en afstand in meters, W & T met lcd-schermpje)

    Op de D70s is een RF-604 gemonteerd op de hotshoe ( zonder sync-kabel omdat de D70s dit niet ondersteunt).

    De D70s is ingesteld op TTL commander mode, full, M....

    Het probleem: gelijk welke flitsstand ik gebruik op de D70s, de RF-604 geeft geen singaal door. De testbutton op de RF werkt zonder probleem.

    Op enkele sites lees ik dat de ingebouwde flitser moet opengeklapt zijn om de vivitars aan te sturen. Op andere sites lees ik dan weer dat dit helemaal niet nodig is....
    De ingebouwde flits van de D70s kan niet helemaal openklappen met de RF op de hotshoe... Weet iemand hier een oplossing voor of wat doe ik verkeerd?

    Ik heb zowel de vivitars als de D70s al in diverse flitsstanden geprobeerd maar telkens word er geen signaal doorgegeven door de RF.

    (filmpje van de RF en PT)


    Mvg.
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

    Gratis kijkplezier Coming soon

  • #2
    Re: D70s & vivitar 5600 off camera

    Ik denk dat je je flitsers en de flitsstand van de D70s moet instellen op M.
    Dus niet commandermode maar FULL zoals beschreven in de handleiding ( Pag. 150 ) In het vak: optie Handmatig, volle flits.
    Zoieso geen gebruik maken van je ingebouwde flitser aangezien je RF-604 de functie van commander overneemt.

    Als deze instellingen niet werken dan zou ik eens gaan testen bij iemand anders of een opzetflitser proberen op je D70s.

    In principe zou je D70s een flitssignaal moeten sturen naar je hotshoe, omdat hier de RF-604 opzit gaat er geen flits af zoals met een opzet flitser maar stuurt deze een radiosignaal weg die op zijn beurt weer de PT-04 aanstuurt die de hierop gemonteerde flitser afgaan.


    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: D70s & vivitar 5600 off camera

      een opzetflitser proberen op je D70s.
      SB24 doet het vlekkeloos op de D70 body, de vivitars ga ik niet testen op de D70s omdat ik hierover weinig of geen info vind op het net en geen zin heb om mijn nikon op te blazen maar ze doen het wel op een F601...

      Ik heb de RF getest op een F601 met vruchteloos resultaat. Conclusie RF stuk.
      Ik had de set online besteld bij een webwinkel dewelke hier regelmatig positief vernoemd word . Bij mijn bestelling ontbrak ook een extra nikon batterij... en nu dus RF die stuk is... De winkel in kwestie zal hard zijn best mogen doen om ervoor te zorgen dat ik hun naam hier niet op het forum te grabbel gooi.
      Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

      Gratis kijkplezier Coming soon

      Comment


      • #4
        Re: D70s & vivitar 5600 off camera

        als ik je goed begrijp heb je PT O4 ontvangers
        en een RF 604 zender

        ik dacht dat de 604 geleverd werd met stroomvoorziening voor studioflitsers
        daarvoor heb ik het type RF 616 (gelijkend)


        maar voor wirelless, dus met batterij,( op de SB24 ) heb ik de RF 04 zender , op de PT04 ontvangers
        misschien ligt de reden daar

        grtz
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Re: D70s & vivitar 5600 off camera

          Het probleem is ondertussen duidelijk geworden na wat google-zoekwerk...

          De conclusie: de zogenaamde "e-bay"-4 kanaals triggers zijn zo onbetrouwbaar als de pest. De ene keer werken ze wel op nikon maar niet op canon, gaan te pas en te onpas af ed...

          Een betere keuze is de idd de RF616 die op 16 kanalen werkt ipv op 4.

          Ik ben in ieder geval blij dat ik ze niet via e-bay gekocht heb maar geopteerd heb voor een online winkel binnen de eu zodat ik alsnog een nieuw exemplaar toegestuurd krijg dat wel werkt op de D70s. En een extraatje voor de ongemakken
          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

          Gratis kijkplezier Coming soon

          Comment

          Working...
          X