Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lcd/crt Beeldscherm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lcd/crt Beeldscherm?

Welke monitor is volgens jullie een goede keuze voor de digitaal fotograaf?

Heb momenteel zo een oud ding (ACER 77E) en denk deze binnenkort te vervangen.

Alle informatie is welkom.

Eric

Re: Lcd/crt Beeldscherm?

Zo zijn er natuurlijk al 1000 topics!
    Kun je ons misschien een beetje meer informatie geven? Zoals een budget ofzo?

Grtzzz
    Nikon D50

Comment

Een budget monitor maximum 400€. Hoeft geen profesioneel ding te zijn.

Eric

Comment

't zal een makkelijke keuze worden tussen LCD of CRT .. alleen LCD is nog beschikbaar.

bij de goedkopere schermen vind ik de Samsungs best te pruimen .. zorg voor genoeg "real estate" daarmee bedoel ik niet het aantal inches scherm maar de harwarematige resolutie van je scherm. Ik raad je een scherm van 1600x1200 (4:3) aan boven eentje van 1600x1050 (16:9)

hou je oud scherm desnoods bij om je palletjes van photoshop op te dumpen en je foto op je nieuw scherm te bekijken

Comment

Ik zag gisteren een 24" (1920x1200) Acer. Niet mis, 380 Euro ongeveer..

Beeldkwaliteit voor foto's kan wel wat beter natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
            Ik zag gisteren een 24" (1920x1200) Acer. Niet mis, 380 Euro ongeveer..

Beeldkwaliteit voor foto's kan wel wat beter natuurlijk.
            Het probleem is dat je bij zulke schermen altijd een TN paneel krijgt en deze zijn nou niet echt geschikt voor fotobewerking. Ik zou dan eerder voor een kleiner scherm gaan (20inch) en met een ander paneel (IPS, PVA, MVA).

Grtzzz
            Nikon D50

Comment

Hallo Eric,
              Kan de videokaart van uw computer wel 1600x1200 of 1600x1050 aan ?
              De meeste oudere computers (>2jaar) kunnen dit namelijk niet, dan moet je ook nog een videokaart aanschaffen. als je een goede wil kost je dit ook al snel 150€, oude computers hebben een AGP slot voor de videokaart, de nieuwe een PCI express slot. Je kunt deze met AGP nog kopen maar ze worden stilaan zeldzaam.
              Als je er meer over wilt weten kijk dan eens naar "Beeldschermen" op deze site: http://users.telenet.be/beertjesfotosite/ned_frame.htm
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

ik gebruik zowel LCD als een oude CRT, met voorkeur voor de CRT.

mijn vaio xblack scherm doet me vaak opkijken ... love it.

heb dure Eizo's aan het werk gezien en ZO impressed was ik niet om zoveel voor neer te tellen.

Comment

en waar ga je NU nog een CRT kopen?

Comment

Dat zou ik ook graag weten, werk hier op iets oud en zou best een nieuwe/grotere overwegen boven een LCD.

Comment

begin alvast met ontgoocheld zijn: je kan geen CRT's meer kopen op enkele "end of life" brol na

wordt alvast enhousiast: de huidige TFT's zijn volwassen geworden en voor minder geld dan wat je vroeger betaalde voor een high end CRT heb je vandaag al een goede TFT

maar zoals je vermoedelijk al weet .. een goed scherm dat niet gecallibreerd is, is ook niets .. en een gecallibreerd scherm zonder geprofileerde printer is ook niets .. vergeet dus niet dadelijk met je scherm een spyder of X-rite te kopen

Comment

Bedankt alvast voor alle goede raad... merk het al.
                        Zal geen gemakkelijke zoektocht worden. Tja... die calibratie tussen alle componenten camera, scherm en printer is niet echt een lachertje. Mijn grootste probleem op het moment is echter mijn verouderde monitor. Hij begint al serieus te vervagen.... de kleuren worden vaal en wazig (en neen het ligt niet aan mijn oude ogen... dat heb ik al laten checken)
                        Dus we zullen verder zoeken en informeren. Zal laten horen wat het geworden is.

Bedankt voor alle nuttige info. Denk in de richting van een sammsun syncmaster 226 BW op dit moment. Dus indien positieve of negatieve feedback mag je het altijd laten horen.

Eric

Comment

Working...
                        X