Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief

Wat is het beste statief voor een Canon 30D met 580EX II
    Prijs is niet belangrijk.

Heb nu een Gamma maar de camera kan ik niet perfect horizontaal houden door zijn gewicht.
    Canon 50D - Canon 24-105 f/4L IS USM - Speedlite 580EX II - Manfrotto 728B
    Canon IXUS 990 IS

Re: Statief

Oorspronkelijk geplaatst door Compumind Bekijk bericht

Heb nu een Gamma maar de camera kan ik niet perfect horizontaal houden door zijn gewicht.
    Ewel, ik kan U een statief aanbevelen van 100 euro of eentje van 1000euro.
    Geld nog altijd niet belangrijk?

Ik heb heel tevreden van mijn Manfrotto (zie sig), balhoofd kan je 3-way instellen en heeft een kleine waterpas. 137euro bij Konijn.
    Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
    Meer op: www.xindi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumind Bekijk bericht

Even zoeken middels de zoekfunktie zou ik zeggen. Over dit onderwerp zijn al vele topics langs gekomen.
      Maar als geld niet belangrijk is
      Een gitzo carbon statief met een markins of RRS balhoofd
      Moet het wat binnen de perken blijven
      Een manfrotto statief (055proB) of Velbon Carbon Pro statief en een markins M10 of Q3 Emile balhoofd
      Is in ieder geval keuze zat

Grtz

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Misschien handig om eerst te vertellen waarvoor je het statief wil gebruiken?
        Wil je het meenemen tijdens een wandeling (compact, licht en makkelijk openklapbaar) of enkel voor thuis/studio (grootte en gewicht spelen dan niet echt een rol).

Zelf heb ik de Manfrotto 055Prob. Heel tevreden van, maaaaaaaar, niet echt geschikt om mee te nemen om wandelingen/sd's...
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Working...
        X