Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat is het beste statief voor een Canon 30D met 580EX II
Prijs is niet belangrijk.
Heb nu een Gamma maar de camera kan ik niet perfect horizontaal houden door zijn gewicht.
Even zoeken middels de zoekfunktie zou ik zeggen. Over dit onderwerp zijn al vele topics langs gekomen.
Maar als geld niet belangrijk is
Een gitzo carbon statief met een markins of RRS balhoofd
Moet het wat binnen de perken blijven
Een manfrotto statief (055proB) of Velbon Carbon Pro statief en een markins M10 of Q3 Emile balhoofd
Is in ieder geval keuze zat
Grtz
Bryan
Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is
Misschien handig om eerst te vertellen waarvoor je het statief wil gebruiken?
Wil je het meenemen tijdens een wandeling (compact, licht en makkelijk openklapbaar) of enkel voor thuis/studio (grootte en gewicht spelen dan niet echt een rol).
Zelf heb ik de Manfrotto 055Prob. Heel tevreden van, maaaaaaaar, niet echt geschikt om mee te nemen om wandelingen/sd's...
Comment