Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapotte SB800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kapotte SB800

mijn SB800 zuigt de set batterijen leeg na ong. 50 foto's gemaakt te hebben, daarna is geen instellicht meer aanwezig, dus de camera en objectief kan niet
    scherpstellen, waardoor geen foto gemaakt kan worden, of kiest de camera extreem lange sluitertijden, waardoor alles bewogen is.
    Ik dacht tot gisteren dat aan de camera-lens combinatie ligt, maar gisteren heb ik 3 sets batterijen gebruikt, die volledig opgeladen waren en alle drie sets werden na een half uur totaal leeggezogen in de flitser.
    Kan dit? en waar ligt het probleem dan bij de S800?
    bedankt Kati

Re: Kapotte SB800

Hi

Heb ook voor gehad, bleek toen dat men lader de batterijen niet goed op geladen had. Nieuwe lader gekocht in de Aldi gewoon super.
    Hoop voor jou dat het ook zo iets is
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

Comment

Lijkt me of een batterij of een laderprobleem. Als je oplaadbare batterijen gebruikt, let er op dat het allemaal dezelfde zijn die je samen gebruikt, en geen van 1800maH samen met 2300maH enz... Best zelfs batterijen van 't zelfde merk.
      Met oplaadbare batterijen kan ik makkelijk tot 200 keer flitsen (waarna ik ze toch vervang) waarna ze nog helemaal niet uitgeput zijn.

Comment

je hebt toch wel NIMH batterijen en geen NiCD? Nicd hebben een geheugen en die dien je regelmatig helemaal leeg te gebruiken... vervang die zo senl mogelijk door NiMH

ik heb NiMH batterijen van 2700 en die gaan een hele dag mee (wel 5, de extra batterij)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb 3 sets/3x4/ GP NiMH batterijen van 2700, meteen originele GP lader.
          alle 3 sets zijn gisteren avond aangesproken door mij, omdat alle 3 na een half uur fotograferen leeg scheen te zijn, onderbelichte foto's en een aantal keren dat de flitser niet eens afging, dus de camera moest 2 sec sluitertijd kiezen, met gevolg van bewegende opnames.
          De eerste half uur gaat goed met de flitser en daarna komt het ellende.
          Het moet volgens mij aan de flitser liggen, omdat ik voor de GP batterijen andere merk had gebruikt met 2300 sterkte en de batterijen meermale keren in de flitser loeiheet waren.Het kan zijn dat in de flitser zelf wat beschadigd is.
          Trouwens ik gebruik deze SB 800 al 3 jaar en heb 30 duizend keer mee geflitst.
          Missschien is niet eens zo gek dat die nu raar doet.
          maar ja, ik zit dan weer met extra kosten van een nieuwe flitser, waar ik niet op zat te wachten.

Comment

Volgens mij fotografeer je een een gebied met veel aardstralen: alles gaat kapot bij je...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@ d'oracle... NiMh-batterijen hebben ook last van geheugenverlies. Ik laad ze niet elke keer af, maar meestal wel. Oplaadbare batterijen blijven hier lang meegaan. Ik heb er die wel 10 jaar oud zijn, vnl NiCa en die nog steeds goed werken. Enkel lithium-ion batterijen hebben minder last van het geheugen. Die zouden dan eigenlijk zelfs niet volledig ontladen mogen worden.

@Katalin... om zeker te zijn zou ik toch eens een andere lader proberen. Leen ééntje bij de buren of familie of zo, kwestie van nodeloze kosten te vermijden.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Volgens mij fotografeer je een een gebied met veel aardstralen: alles gaat kapot bij je...
                Ik was me ook juist aan het bedenken: wat werkt er eigenlijk wel bij Katalin

Comment

idd D200 kaput, sb800 kaput...

slechte tweedehands deal? en daardoor ook niet scheutig om in te leveren in repaircentrum?
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    wat werkt er eigenlijk wel bij Katalin
                    Da vraagt ge toch nie aan een dame

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

jongens, het is waar, alles lijkt kapot te zijn.
                      De ellende begon 6 weken terug, toen ik de D70s inruilde voor een tweede/backup/ D200.
                      De eerste D200 heb ik in juni vorig jaar gekocht, en amper gebruikt, omdat de D70's goed zijn werk deed,maar ik wilde wel toen een backup camera hebben.
                      Nu, nadat ik de D70's had ingeruild, kwam de eerste D200 uit de kast.
                      De resultaten waren niet al te goed, maar ik had geen andere keuze
                      dus ik moest met deze toestel blijven fotograferen.
                      Ik had een aantal problemen gekregen, onder andere de 17-55mm 2.8, die op de body belabberd deed. Ik heb teruggegaan naar mijn dealer, en die had testopnames gemaakt, en mij verzekerd, dat noch de body, noch de lens kapot is. Tussentijds had ik weer opdrachten/elke weekend/ en moest de camera gebruiken. Afgelopen zaterdag, wilde de externe flitser niet meerwerken, na 50 foto's ongeveer/met volledig opgeladen GP 2700batterijen/ kon geen instellicht meer afgeven, waardoor de lens niet kon scherpstellen in low light, dus kon ik geen normale foto meer maken.Dan heb ik een nieuwe set batterijen ingedaan, de flitser ging weer zijn best doen, tot weer ong. 50 foto's dan begon de zelfde ellende weer. Ik heb toen opnieuw de batterijen verwisseld/elke keer opnieuw volgeladen batterijen gebruikt/ en toen kon de flitser weer werken. Het leek erop dat de flitser de volgeladen batterijen leegzoog. Maar ik herinner me, dat,toen ik met de 17-55mm aan het werk was aantal weken terug en de lens-camera zeer raar deed, dat ik toen ook niet scherpstellen kon, want de flitser deed het niet. Toen heb ik ook de battterijen moeten verwisselen terwijl de batterijen in de flitser naar mijn inschatting nog nietleeg kon zijn. Dus mijn voorzichtige denkpatroon is nu.....al die tijd denk ik dat iets mis is met de D200 en de 17-55 mm, terwijl heel goed kan dat de flitser mankementen vertoont en de communicatie tussen flitser en camera verstoord is, waardoor de objectief-camera ook verkeerde signalen krijgt en daardoor ook verkeerd erop reageert.
                      Maandag moet ik weer de dealer bellen en deze mogelijkheid bespreken. Verder, de rest doet het allemaal bij me, hoor, geen zorgen maken.....groetjes, Kati
                      P.S. aanstaande dinsdag ga ik 2 weken op reis, maar ik volg wel de topic hier als ik terug bent.
                      iedereen mijn dank en ben blij dat jullie met mij meedenken.

Comment

Working...
                      X