Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wimberley head

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wimberley head

JEEEEEEEEEEEEEEESUS WAT BEN JIJ HANDIG ZEG!!!!!!

Petje af hoor!!!!!!
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Wat sommige mensen met hun handen kunnen ... bewonderenswaardig!
      Mvg Tim

Comment

Opdracht voor Rupselkopke: maak mij de Wimberley Sidekick na

Ik had hier zo'n mannetje willen bij zetten dat op zijn knieën zit en "we're not worthy" doet; of m.a.w. ik doe hier mijn petje voor af!!!
        Website: http://www.d-eye.be

Comment

Heb je dan misschien een kleine handleiding hoe we het eventueel zelf zouden kunnen proberen? Waar we alles zouden kunnen vinden enzo?
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik kan ook alleen maar zeggen petje af ziet er perfect uit!

Voor hen die er ook een goedkoop willen (aangezien ik begrijp dat Rupselkopke dit niet in productie wail gaan maken) hier een mooi alternatief!

Ik gebruik hem al enige tijd met volle tevredenheid!

Gimbal imitatie

Verkoper verzend ook onder de noemer parts waardoor invoer niet van toepassing is! Prijs komt met huidige US$ koers rond de 165 Euro.

Als linken plaatsen niet toegestaan is aub verwijdern!

mvgr Walter
            ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
              Gimbal imitatie

Verkoper verzend ook onder de noemer parts waardoor invoer niet van toepassing is! Prijs komt met huidige US$ koers rond de 165 Euro.
              komt momenteel met de dollar-koers zelfs onder de 160 € verzending inclusief uit... Moest ik lange tele's hebben zou ik wel overwegen om deze te kopen.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Ik kan ook alleen maar zeggen petje af ziet er perfect uit!

Voor hen die er ook een goedkoop willen (aangezien ik begrijp dat Rupselkopke dit niet in productie wail gaan maken) hier een mooi alternatief!

Ik gebruik hem al enige tijd met volle tevredenheid!

Gimbal imitatie

Als linken plaatsen niet toegestaan is aub verwijdern!

mvgr Walter
                Die Gimbal imitatie ziet er inderdaad ook zo goed uit als een echte Wimberley. Met een verstelbare hoogte-instelling voor verschillende objectieven( dit had mijn exemplaar niet). Ik wist niet dat er zulke alternatieven bestonden op de markt.....als je er zelf ééntje maakt kom je met de kosten van het materiaal en de uren die je er insteekt kort in de buurt van de prijs van deze imitatie.Als je voor je eigen de uren ook meeteld natuurlijk. Deze imitatie zal waarschijnlijk ook lichter gemaakt zijn dan het exemplaar dat ik zelf fabriceerde. Mooi alternatief voor de veels te dure Wimberley.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik ben er dan ook zeer tevreden over! Hij weegt overigens net zo zwaar als die van jouw dus dat maakt niet zoveel uit!

Hij verkoopt ook een copy Manfrotto zware lens support voor bijna de helft ( en dan is dit nog in US$ ook nog)

Wat ik graag zou willen is zoals hier al gevraagt een sidekick. Die heeft hij ook maar die moet je rechtstreeks op je statief zetten en ik zou hem op een balhoofd willen plaatsen! Is die iets functioneler

Ik heb dit topic vandaag pas ontdekt anders had ik al eerder gereageerd.

mvgr Walter

Comment

RUPSELKOPKE

netjes gemaakt hoor zo zie je maar dat als een mens een beetje tijd en kunde heeft veel dingen zelf kan.

Flickr

Comment

Ik ben er dan ook zeer tevreden over! Hij weegt overigens net zo zwaar als die van jouw dus dat maakt niet zoveel uit!

Hij verkoopt ook een copy Manfrotto zware lens support voor bijna de helft ( en dan is dit nog in US$ ook nog)

Wat ik graag zou willen is zoals hier al gevraagt een sidekick. Die heeft hij ook maar die moet je rechtstreeks op je statief zetten en ik zou hem op een balhoofd willen plaatsen! Is die iets functioneler

Ik heb dit topic vandaag pas ontdekt anders had ik al eerder gereageerd.

mvgr Walter
                      Zo'n sidekick lijkt me ook heel wat lichter en kleiner dan eentje met zo'n schommel. Veel handiger om mee te nemen in de fototas.Maar omdat je hem rechtstreeks op een balhoofd wil bevestigen betekend dit dan ook dat je de balhoofd onderaan moet kunnen rondraaien Ik ga van de veronderstelling uit dat je je balhoofd onder een hoek van 90° kantelt dan zodat hij in een zijgleuf zit.
                      Lang niet alle balhoofden zijn voorzien van een goeie stabiele pan-mogelijkheid dacht ik.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Zo'n sidekick lijkt me ook heel wat lichter en kleiner dan eentje met zo'n schommel. Veel handiger om mee te nemen in de fototas.Maar omdat je hem rechtstreeks op een balhoofd wil bevestigen betekend dit dan ook dat je de balhoofd onderaan moet kunnen rondraaien Ik ga van de veronderstelling uit dat je je balhoofd onder een hoek van 90° kantelt dan zodat hij in een zijgleuf zit.
                        Lang niet alle balhoofden zijn voorzien van een goeie stabiele pan-mogelijkheid dacht ik.
                        De sidekick past enkel maar op een balhoofd met een Arca-swish Quick-release. Dit is ook nodig zodat je hem echt vast kan zetten.

Balhoofden zoals de Markins hebben deze panning-mode (kunnen rond de as draaien zonder dat ze los komen van het statief).
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Hoi Rupslekopke,

Dit valt wel mee. De Benro KS-1 die via eekbay met de gunstige US$ zo rond de 80 Euro thuis bezorgt wordt heeft ook een pankop! Deze kan 11 kilo hebben en een balhoofd zonder inkeeping heb ik nog niet gezien .

dus mocht je eens iets willen fabriceren hou ik me aanbevolen

mvgr Walter

ps zou de aangeboden sidekick van eekbay aan te passen zijn?

Comment

Nog een ander alternatief is de Jobu

http://www.jobu-design.com/catalog/i...54/4163794.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                              Nog een ander alternatief is de Jobu

http://www.jobu-design.com/catalog/i...54/4163794.htm
                              Maar die kan (ook) niet op tegen 120 US$

120 US$ versie

Comment

Dit is misschien ook een goede oplossing voor vele mensen.
                                Franske
                                Fuji + glas.

Comment

Working...
                                X