Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Verkoper verzend ook onder de noemer parts waardoor invoer niet van toepassing is! Prijs komt met huidige US$ koers rond de 165 Euro.
komt momenteel met de dollar-koers zelfs onder de 160 € verzending inclusief uit... Moest ik lange tele's hebben zou ik wel overwegen om deze te kopen.
Verkoper verzend ook onder de noemer parts waardoor invoer niet van toepassing is! Prijs komt met huidige US$ koers rond de 165 Euro.
Als linken plaatsen niet toegestaan is aub verwijdern!
mvgr Walter
Die Gimbal imitatie ziet er inderdaad ook zo goed uit als een echte Wimberley. Met een verstelbare hoogte-instelling voor verschillende objectieven( dit had mijn exemplaar niet). Ik wist niet dat er zulke alternatieven bestonden op de markt.....als je er zelf ééntje maakt kom je met de kosten van het materiaal en de uren die je er insteekt kort in de buurt van de prijs van deze imitatie.Als je voor je eigen de uren ook meeteld natuurlijk. Deze imitatie zal waarschijnlijk ook lichter gemaakt zijn dan het exemplaar dat ik zelf fabriceerde. Mooi alternatief voor de veels te dure Wimberley.
Ik ben er dan ook zeer tevreden over! Hij weegt overigens net zo zwaar als die van jouw dus dat maakt niet zoveel uit!
Hij verkoopt ook een copy Manfrotto zware lens support voor bijna de helft ( en dan is dit nog in US$ ook nog)
Wat ik graag zou willen is zoals hier al gevraagt een sidekick. Die heeft hij ook maar die moet je rechtstreeks op je statief zetten en ik zou hem op een balhoofd willen plaatsen! Is die iets functioneler
Ik heb dit topic vandaag pas ontdekt anders had ik al eerder gereageerd.
Ik ben er dan ook zeer tevreden over! Hij weegt overigens net zo zwaar als die van jouw dus dat maakt niet zoveel uit!
Hij verkoopt ook een copy Manfrotto zware lens support voor bijna de helft ( en dan is dit nog in US$ ook nog)
Wat ik graag zou willen is zoals hier al gevraagt een sidekick. Die heeft hij ook maar die moet je rechtstreeks op je statief zetten en ik zou hem op een balhoofd willen plaatsen! Is die iets functioneler
Ik heb dit topic vandaag pas ontdekt anders had ik al eerder gereageerd.
mvgr Walter
Zo'n sidekick lijkt me ook heel wat lichter en kleiner dan eentje met zo'n schommel. Veel handiger om mee te nemen in de fototas.Maar omdat je hem rechtstreeks op een balhoofd wil bevestigen betekend dit dan ook dat je de balhoofd onderaan moet kunnen rondraaien Ik ga van de veronderstelling uit dat je je balhoofd onder een hoek van 90° kantelt dan zodat hij in een zijgleuf zit.
Lang niet alle balhoofden zijn voorzien van een goeie stabiele pan-mogelijkheid dacht ik.
Zo'n sidekick lijkt me ook heel wat lichter en kleiner dan eentje met zo'n schommel. Veel handiger om mee te nemen in de fototas.Maar omdat je hem rechtstreeks op een balhoofd wil bevestigen betekend dit dan ook dat je de balhoofd onderaan moet kunnen rondraaien Ik ga van de veronderstelling uit dat je je balhoofd onder een hoek van 90° kantelt dan zodat hij in een zijgleuf zit.
Lang niet alle balhoofden zijn voorzien van een goeie stabiele pan-mogelijkheid dacht ik.
De sidekick past enkel maar op een balhoofd met een Arca-swish Quick-release. Dit is ook nodig zodat je hem echt vast kan zetten.
Balhoofden zoals de Markins hebben deze panning-mode (kunnen rond de as draaien zonder dat ze los komen van het statief).
Dit valt wel mee. De Benro KS-1 die via eekbay met de gunstige US$ zo rond de 80 Euro thuis bezorgt wordt heeft ook een pankop! Deze kan 11 kilo hebben en een balhoofd zonder inkeeping heb ik nog niet gezien .
dus mocht je eens iets willen fabriceren hou ik me aanbevolen
mvgr Walter
ps zou de aangeboden sidekick van eekbay aan te passen zijn?
Comment