Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapotte SD-Kaart of niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kapotte SD-Kaart of niet ?

Hallo allemaal,

Op vakantie had ik enkele SD-kaartjes bij voor mijn Canon S3IS. In het begin van mijn vakantie, nadat ik een tiental foto's had genomen, merkte ik dat op mijn eerste kaartje (2GB Transcend) de eerste foto 'kapot' was. De canon meldde 'corrupte data'. Paniek natuurlijk, dus ik ben direct een ander kaartje beginnen gebruiken. Helemaal op het einde van mijn vakantie stonden mijn kaartjes bijna allemaal vol en dan ben ik toch op dit kaartje foto's bij beginnen trekken.

Uiteindelijk bleek enkel deze eerste foto 'corrupt' te zijn.

Maar nu mijn vraag: hoe kan dit? Was het een (hopelijk eenmalige) fout van mijn Canon of is mijn SD-Kaartje kapot? Hoe kan ik dit het beste testen, gewoon een bestand op mijn SD-kaartje zetten, dit terug inlezen en vergelijken met het originele bestand?

Wie heeft zoiets al eens voorgehad?

Bedankt!

Re: Kapotte SD-Kaart of niet ?

Zolang het een eenmalig voorval blijft zal het moeilijk uitmaken zijn waar de fout van komt.
    Het kan evengoed van uw batterij komen die op dat moment onvoldoende stroom leverde om nog weg te schrijven naar de kaart.
    Het is dus gissen naar een oorzaak ... de toekomst zal uitmaken of het zich nog herhaalt of niet.
    In de meeste gevallen komt het van het geheugenkaartje maar het kan dus evengoed van uw toestel komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Een kennis had problemen bij het wegschrijven naar geheugen kaartjes van 512mb en meer (xd). Na upgrade van de camera firmware waren alle problemen van de baan. Het was een nieuw toestel...
      Canon met glas...

Comment

Okee, bedankt... ik hou het in 't oog :-)

Ik heb in elk geval de laatste nieuwe firmware, dus daar kan ik niks aan veranderen.

1 kapotte foto maakt me nog niet zoveel uit, maar mocht ik een heel kaartje met foto's kwijtspelen, dat zou ik al wel erger vinden ....

Comment

Working...
        X