Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe flash: verschil Sigma 530 DG ST en Super

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe flash: verschil Sigma 530 DG ST en Super

Ik ga binnenkort m'n 420EX-flash verkopen en wellicht de 430EX aanschaffen. Nu viel mijn oog ook op de Sigma-flitsers.

Twee vraagjes:
    - werken deze even goed als de Canon-flashes?
    - wat is het verschil tussen de Sigma 530 DG ST en de 530 DG Super? Behalve het gewicht kon ik op de Sigma-site geen verschillen vaststellen ...

Alvast bedankt voor de info!
    EOS 80D

Re: Nieuwe flash: verschil Sigma 530 DG ST en Super

Mijn tip : blijf bij Canon en hou je 420 EX en koop een 580 EX bij dat geeft je de meeste mogelijkheden. Een 420 wegdoen om een 430 te kopen lijkt mij niet erg zinvol.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou maar al te graag een 580EX kopen, maar die prijs is me toch wel héél erg hoog ... Vandaar ook mijn vraag of de Sigma flashes het even goed doen als de Canons ...
      Reden voor mijn overstap is enerzijds dat een collega m'n 300D heeft overgekocht en er een 420EX bij wil, en anderzijds dat ik E-TTLII heb op m'n 40D.
      EOS 80D

Comment

Ik heb de Sigma 500 super en ik ben daar heel tevreden over. Het verschil in prijs met een Canon kan je beter opzij leggen voor de aankoop van een L lens.
        Mocht je een foto wensen waarop ik deze flits gebruikt heb, laat het dan maar weten
        Mvg
        weebee
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Bedankt voor de reactie en de hulp, weebee, maar gisteren is m'n 430EX aangekomen, en die voldoet nu ruim aan mijn wensen!
          EOS 80D

Comment

geen idee hoe't met canon zit maar men nikons flitsen juister op automatisch met een nikon flash

(nuja, als je dan auto wil gaan )
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
            X