Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over de Canon Angle finder C

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje over de Canon Angle finder C

Heeft iemand dit item en is het de moeite om aan te schaffen?

Alvast bedankt,
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

Re: Vraagje over de Canon Angle finder C

Oorspronkelijk geplaatst door Beauke Bekijk bericht
    Heeft iemand dit item en is het de moeite om aan te schaffen?

Alvast bedankt,
    ja, neen.

't Vervelende aan dat ding is dat je die hoekzoeker zélf ook moet scherpstellen en je moet dat zelfs opnieuw doen als je van vergroting veranderd. Dus voor macrofotografie met MF moet je én je lens én je hoekzoeker scherpstellen.

Comment

Bedankt Hans, en ik denk dat ik dan toch van het idee ga afstappen.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      ja, neen.

't Vervelende aan dat ding is dat je die hoekzoeker zélf ook moet scherpstellen en je moet dat zelfs opnieuw doen als je van vergroting veranderd. Dus voor macrofotografie met MF moet je én je lens én je hoekzoeker scherpstellen.
      Groetjes, Beauke
      Mijn foto's

Comment

Kijk eens een paar draadjes terug (hoekzoeker) mss heb je daar iets aan .
        Groetjes G.

Comment

Voor mij is't "ja" en "ja". Wat de ongemakken van het scherpstellen van het oculair betreft : bij mij staat-ie scherp op 1,25x vergroting (nog geen behoefte gehad om naar 2,5x te gaan). Het is een absolute aanrader wanneer je in een min-of-meer-comfortabele houding laag-bij-de-grond wil fotograferen. Het nadeel is de behoorlijke prijs (ik dacht rond de 160-170€), maar je hebt nu ook al "witte" versies waarvoor je al aan de helft van de canon-prijs een niet-canon-exemplaar op de kop kan tikken. Een aantal weken geleden werd hierover een draadje gestart...
          BD0910BE

Comment

Goede hoekzoekers voor een redelijke prijs bij Fotoshop Aalten, levert snel.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              ja, neen.

inderdaad enkel kopen als je hem gaat gebruiken voor het fotograferen onder lastige hoeken (laag bij de grond) maar niet om met MF te werken...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
                Kijk eens een paar draadjes terug (hoekzoeker) mss heb je daar iets aan .
                Groetjes G.

Dit hier bv.
                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                debruri.be

Comment

Working...
                X