Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitsers als studio flitser gebruiken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe flitsers als studio flitser gebruiken

Is het mogelijk om een reeks externe flitsers zoals sb600 en sb800 te gebruiken als studioflitsers?
    Heeft iemand hier misschien een voorbeeld van?
    Ik zou eerst eens willen zien of dit wel mijn ding is en heb geen zin om een hele installatie te kopen om nadien nooit meer te gebruiken.
    Alvast bedankt voor de eventuele reacties,

Ivan

Re: externe flitsers als studio flitser gebruiken

lees hier eens... http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=179956

antwoord is ja, maar je hebt geen piloot licht om vooraf te modelleren...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedenk wel dat je al een set goedkope studiofliters hebt voor de prijs van één SB800.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

maar een set SB800's is wel zeer mobiel als studio in te zetten, een "echte" studio heeft id wel pilootlicht, maar is niet altijd mee te nemen .. ik neem mijn "hele" studio mee op de moto

Comment

Weet dan ook dat als je uw flitsers mee neemt je enkel tegen zonsondergang of bij zeer weinig licht het resultaat van uw flitsers zal merken...
          Voor in verlaten fabrieken zullen uw flitser meer dan voldoen. Maar buiten heb je minimum een 600 watt nodig om de zon een beetje te overbluffen...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Bedenk wel dat je al een set goedkope studiofliters hebt voor de prijs van één SB800.
            Alvast bedankt voor jullie reacties.
            Deze goedkope studioflitsers zijn die hun geld waard?
            Ze gaan maar eens af en toe gebruikt worden denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den toerist Bekijk bericht
              Ze gaan maar eens af en toe gebruikt worden denk ik.
              dat dacht ik ook toen ik mijn eerste set kocht .. als ge er van geproefd hebt .. dan smaakt dat naar meer .. zeker als je geen zin hebt om door de regen te sluren met je uitrusting kan je lekker indoor verder fotograferen, en het licht naar je hand zetten ipv je foto aan het licht aan te passen

Comment

Wellicht een newbie vraag maar is het ook mogelijk om een externe flitser te gebruiken in combinatie met een studioflitsset zoals bijv. zo'n 200W Falcon Eyes setje? (via de slave functie wellicht?)

Ik zit erover te denken om zo'n Falcon Eyes setje aan te schaffen om op die lange winteravonden te experimenteren, en zou dan eventueel mijn externe flitser willen gebruiken voor het overbelichten van een witte achtergrond..
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik zit erover te denken om zo'n Falcon Eyes setje aan te schaffen om op die lange winteravonden te experimenteren, en zou dan eventueel mijn externe flitser willen gebruiken voor het overbelichten van een witte achtergrond..
                  dat werkt zeker, doch als je de hele achtergond wilt belichten heb je minstens twee flitsers nodig en liefst 4

monteer dan eentje boven en eentje beneden en laat ze naar elkaar toe flitsen
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

als je een gewone flits in "slave" modus zet (bij Nikon heet dat SU-4) kan je dat ervoor gebruiken .. tenminste als de achtergrond niet te groot is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      dat werkt zeker, doch als je de hele achtergond wilt belichten heb je minstens twee flitsers nodig en liefst 4

monteer dan eentje boven en eentje beneden en laat ze naar elkaar toe flitsen
                      Zou het dan ook nog helpen om een grote softbox te gebruiken, eventueel aangevuld met een reflectiescherm aan de andere kant? Of zijn die externe flitsers (in mijn geval een Pentax AF-360fgz) hiervoor niet zwaar genoeg?
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Fotofolio gebruikt externe (Nikon) flitsers met speciale kleinere softboxen.
                        En met succes.
                        Contacteer hem anders eens.

Comment

wss de Ezybox van Lastolite
                          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Ikzelf werkte in het verleden met mijn studioinstallatie op locatie.
                            Veel gezeul met materiaal incl electr.group en dus ook motorlawaai.
                            De laatste tijd werk ik met 2 SB-800 flitsers op statief. Om het flitslicht te verstrooien gebruik ik 2 kleine studioparaplu's en zet het geheel op 2 goedkope statiefjes. Bij GSL in Glabbeek verkopen ze tussenstukjes om tussen statief en SB800 te plaatsen. In die tussenstukjes zitten gaatjes waar je de studioparaplus kan inschuiven, net als in de studio.
                            Voor resultaat, kijk eens naar mijn Gothicreeksen in Villers-la-ville op Modellennet : http://www.modellennet.be/photographer_det.php?pid=131
                            Gezeul blijft wel een beetje, want 3 statieven dragen, waarvan 2 met flitsers en paraplus vraagt toch ook wat extra handen. Maar de modellen en hun begeleiders hebben ook handen hé.

Dirk
                            http://www.EAS007.jalbum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EAS007 Bekijk bericht
                              Gezeul blijft wel een beetje, want 3 statieven dragen, waarvan 2 met flitsers en paraplus vraagt toch ook wat extra handen.
                              Dirk
                              alles zit bij mij in 1 zak... best te dragen!

ik doe precies hetzelfde... gebruik soms 1 paraplu als "shootthrough" om een softbox te emuleren, of ik zet een snoot op m'n flashes om een accent te brengen... je vindt veel info op www.strobist.com
                              en een reflector scherm is ook wel handig...

voorbeeldjes:

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=180448 middelste foto

allemaal met twee flitsen belicht...

Comment

Working...
                              X