Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak ik mn canon ringflitser passend?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe maak ik mn canon ringflitser passend?

Ik ben nu de bljie eigenaar van de canon Macro Ringlite Mr 14ex maar ben er achter dat deze alleen past op mn standaard 17-55 kitlens en niet op mn Macro lenzen .

weet iemand waar ik tussenringen oid kan bestellen of hoe ik deze op andere wijze aan kan passen aan mn 90 tamron O 55mm en mn 180 sigma O 72mm

bvd

gr Martin

Re: Hoe maak ik mn canon ringflitser passend?

Voor de Sigma heb je de Canon Macro Ring Lite-Adapter 72 C nodig alhoewel ik moet zeggen dat de MR-14EX geen goede flits is op een 180mm macro. Daarvoor is die te zwak én is de flitshoek te vlak om een mooi licht te geven.
    Last edited by hvr_oosterzele; 10 september 2007, 13:30.

Comment

Niet helemaal akkoord met voorgaande,maar ringflitsen geven inderdaad een eerder vlakke belichting.Anderzijds kun je er foto's mee nemen,die anders bijna onmogelijk te belichten zijn met andere flitsen. Met je MR-14 ex kun je belichting aanpassen tussen li en re,met verschillende intensiteit.
      Wat jouw probleem betreft:al eens geprobeerd met de adapterring van de Cokin-filters.Ring met filterdraad op de lens,hierop wordt dan de universele filterhouder geplaatst,en hierin de filters.De ring met filterdraad heeft een opstaande rand waarover de houder schuift.Heb juist getest met de houder van mijn 24-ex,en dit past.De construcutie van een 14-ex zal dezelfde zijn.
      Deze ringen bestaan in verschillende diameters.Dus alleen de ring nodig die op de lens geschroefd wordt,filterhouder,dat vierkant ding dat erop geschoven wordt, niet nodig.Kost ook geen stukken van mensen.
      Even proberen en veel succes met je MR-14 EX

Comment

Simpelweg van Canon een adaptorring kopen. Geen gefoeffel, simpel in plaatsen en gebruik en past perfect.
        Te koop of tenminste te bestellen bij elke Canon dealer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

thnx guys

gr Martin

Comment

Working...
          X