Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe Harde Schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe Harde Schijf

Hallo,

Ik vraag me af of je je camera rechtstreeks op een externe hardeschijf kunt aansluiten zodat je zonder tussenkomst van een computer de foto's op de externe harde schijf kunt zetten.

De externe harde schijf waar het in deze om gaat is de Freecom Mobile Drive 160GB.

Iemand ervaring met deze externe harde schijf?

Re: Externe Harde Schijf

De nieuwe Canon EOS 40D kan je via de wireless file transmitter (WTF-3) ook aansluiten op een externe harde schijf (USB2), maar dan zal je wel een vrij grote akku moeten meesleuren om die harde schijf stroom te geven.

Ik zal toch CF-kaartjes blijven gebruiken, die zijn heel wat lichter dan een externe harde schijf + een akku.

Je kan natuurlijk ook de foto's draadloos verzenden naar een laptop, en die hoef je dan niet rond je nek te hangen
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

er bestaat ook een systeem dat je alles kunt overpompen op een ipod
      Nikon D700
      Make something big out of the small things in life!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De nieuwe Canon EOS 40D kan je via de wireless file transmitter (WTF-3) ook aansluiten op een externe harde schijf (USB2), maar dan zal je wel een vrij grote akku moeten meesleuren om die harde schijf stroom te geven.

Ik zal toch CF-kaartjes blijven gebruiken, die zijn heel wat lichter dan een externe harde schijf + een akku.

Je kan natuurlijk ook de foto's draadloos verzenden naar een laptop, en die hoef je dan niet rond je nek te hangen
        Bij de specificaties van de desbetreffende harde schijf staat er dat de harde schijf niet gebruik maakt van een accu. Nu dacht ik dat hij dan stroom zou krijgen van in dit geval bijvoorbeeld de Canon EOS 40D.

Maar als ik het dan goed begrijp is dit niet mogelijk???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisBal Bekijk bericht
          Bij de specificaties van de desbetreffende harde schijf staat er dat de harde schijf niet gebruik maakt van een accu. Nu dacht ik dat hij dan stroom zou krijgen van in dit geval bijvoorbeeld de Canon EOS 40D.

Is alleen mogelijk met laptop harde schijven in je externe drive (2.5') en die vragen dan ook nog telkens minimum 2 usb poorten als voeding dus ik vrees dat dit niet zal gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
            Is alleen mogelijk met laptop harde schijven in je externe drive (2.5') en die vragen dan ook nog telkens minimum 2 usb poorten als voeding dus ik vrees dat dit niet zal gaan
            Ok, dan weet ik genoeg. In ieder geval bedankt voor de reactie's allemaal.

Zag deze harddisk namelijk bij de dixons staan voor een mooie prijs. Maar dan zie ik er maar vanaf.

En is dit principe wel mogelijk met imagetanks?? Of gaat dit ook alleen maar via de computer??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obexxx13 Bekijk bericht
              er bestaat ook een systeem dat je alles kunt overpompen op een ipod
              en dat werkt zo traag dat het eigenlijk onwerkbaar is, vraagt ook heel veel van de ipOD accu's.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Imagetanks hebben ook 2.5' hdd's soms nog kleiner maar die hebben wel een batterij intern. Denk aan een ipod video ofzo = zelfde principe.
                Externe hdd's hebben vaak geen compartiment voor batterijen in te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisBal Bekijk bericht

Als dat mogelijk zou zijn, dan kan je wel elke 10-20 minuten een andere akku steken, een harde schijf verbruikt veel meer stroom dan een digitale reflexcamera.

Waarom heb je eigenlijk zoveel opslagruimte nodig? Vorige zondag heb ik met de 20D 830 foto's gemaakt op één CF-kaartje van 2GB (dat stond net niet helemaal vol).

Er zijn compacte externe harde schijven die rechtstreeks via de USB gevoed worden, maar die verbruiken toch nog veel teveel stroom om ze via een camera te voeden.
                  De meeste Image-tanks kan je op de ingebouwde akku ook niet erg lang gebruiken, die worden alleen gebruikt om data over te zetten, en nadien schakel je die weer uit om stroom te sparen.
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als dat mogelijk zou zijn, dan kan je wel elke 10-20 minuten een andere akku steken, een harde schijf verbruikt veel meer stroom dan een digitale reflexcamera.

Waarom heb je eigenlijk zoveel opslagruimte nodig? Vorige zondag heb ik met de 20D 830 foto's gemaakt op één CF-kaartje van 2GB (dat stond net niet helemaal vol).

Er zijn compacte externe harde schijven die rechtstreeks via de USB gevoed worden, maar die verbruiken toch nog veel teveel stroom om ze via een camera te voeden.
                    De meeste Image-tanks kan je op de ingebouwde akku ook niet erg lang gebruiken, die worden alleen gebruikt om data over te zetten, en nadien schakel je die weer uit om stroom te sparen.

Dan toch in JPEG

10D in RAW 3xx foto's...
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ik heb eeb externe harde schijf met een apparte voeding (dus er is een stekker aan de harde schijf) kan ik daarop dan mijn 400d op aansluiten zonder tussenkomst van pc om foto's over te zetten ??
                      Mvg. Renzowoef
                      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Beste ChrisBal,
                        een imagetank kan je zowel zelfstandig als met een computer gebruiken.
                        Als je de tank aan je computer koppelt, fungeert die als een extra harde schijf.
                        Je moet vooral letten op de snelheid waarmee de inhoud van een geheugenkaartje naar de tank wordt weggeschreven. Sommige tanks doen over een 1 Gb-kaartje wel 10 tot 15 minuten, andere tanks klaren de klus in amper 2 à 3 minuten. Vermits zo'n tank/harddisk nogal wat vermogen (batterijkracht) vergt, is een snel apparaat zeer wenselijk, zeker als je ergens in the 'middle of nowhere' zit en een tijdje niet over de mogelijkheid beschikt om je batterijen op te laden.
                        Het is daarom ook handig om uit te kijken naar een tank die functioneert op gewone batterijen (AAA) die vrijwel overal (ter wereld) makkelijk te verkrijgen zijn.
                        Voorbeelden van snelle imagetanks: CompactDisk, Nexto (beide goed maar niet goedkoop).
                        Guy
                        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                          Ik heb eeb externe harde schijf met een apparte voeding (dus er is een stekker aan de harde schijf) kan ik daarop dan mijn 400d op aansluiten zonder tussenkomst van pc om foto's over te zetten ??
                          Neen, dat gaat niet.
                          In een image-tank zit wel de nodige hard en software om de boel te laten werken, in een gewone externe harde schijf zit dat allemaal niet.
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X