Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier van SIHL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotopapier van SIHL

Nogmaals in de ALDI, gaat er volgende week fotopapier van SIHL in aanbieding zijn. 50 vellen, 280 gram, hoogglans, voor € 5,99.

Je kan er niet voor in 't zak gezet zijn eigenlijk, maar ik wou eens weten of iemand dit ooit gebruikte, en wat de resultaten er van zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zocht even de website op van SIHL en kwam bij een prijs van € 14,40 voor 50 bladen.

Re: Fotopapier van SIHL

Hoi,

In de laatste F+D Fotografie staat een artikel over deze papierproducent. Heb snel even het artikel doorgelezen en deze firma zal vanaf het najaar 2007, onder eigen naam de Beneluxmarkt bevoorraden. Er wordt lovend gesproken over het hoogglanzend fotopapier.

mvg

Comment

Ik ben vandaag langsgeweest om 10 pakken te kopen en thuis direct uitgeprobeerd op mijn Canon i9950 A3+ printer en zoals ik verwacht had van mijn vorige ervaring met Sihl: een werkelijk fantastische afdrukkwaliteit voor die prijs (originele Canon Photo Paper Pro en Tetenal papier is natuurlijk wat beter, maar ook stukken duurder) en aangezien dit papier veel dikker is dan de vorige Sihl-versie 2 jaar geleden (280 versus 240 g/m2) voelt het papier net zo stevig aan als het Aldi Netbit papier van vorig jaar.

Voor diegenen die het nog niet weten: Sihl-papier is een synthetisch polymeerpapier met een microporeuse hoogglanslaag met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding (€ 5,99/50 vel).

Het Sihl-papier van 2 jaar geleden was iets te dun voor mijn gevoel, maar deze dikkere versie is , dus grijp uw kans. Aangezien het microporeus papier is, ook uitstekend geschikt voor pigmentinkt printers zoals de Canon Pixma Pro9500/Epson R2400/R1800 bezitter onder ons.

En wat ook leuk is: mijn vorig printerprofiel die ik heb laten maken voor het vorige Aldi Netbit 270 g/m2 papier is zeer bruikbaar voor dit nieuwe Sihl-papier (en tevens ook voor het oudere Sihl-papier van 2 jaar geleden) !

Ik gebruik wel UW-8 Hobbicolors inkt (veel groter gamut en een goede lichtbestendigheid vergelijkbaar met de oorspronkelijke Canon BCI-6 inkt), want die goedkope patronen van MVCD vervagen veel te snel en ik vind de kleurdiepte teleurstellend vergeleken met de originele Canonpatronen/UW-8 Hobbicolors navulinkt.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ben ook bij Aldi langsgeweest om enkele pakken van dat fotopapier te kopen.

Heb reeds enkele proefprints gemaakt (Epson stylus photo R2400) met een standaard Epson printprofiel (SPR2400 PremiumGlossy, Beste foto) en op het eerste zicht zien ze er prima uit. Ik zie niet direct verschil met origineel Epson papier. Het papier van Aldi (Sihl, hoogglanzend) glanst ook iets mooier dan het Epson papier.
        Last edited by Emanuel; 29 augustus 2007, 18:52.

Comment

Als ik de site van SIHL bekeek, dacht ik al dat het geen slecht materiaal kon zijn. Morgen ook eens een paar pakjes halen.

Thx voor de info.

Comment

Working...
          X