Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotohandel heeft ruime Manfrotto stock ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke fotohandel heeft ruime Manfrotto stock ?

Ik ben zinnens mij een Manfrotto statief én Monopod aan te schaffen maar vind dat moeilijk kiezen over het internet. Zo'n ding moet je toch eerst letterlijk kunnen wikken en wegen vooraleer de juiste keuze te kunnen maken.
    Ik had gedacht aan een Monopod 676B met quick release tilt top 234 RC maar misschien is dat ding wel veel te licht voor mijn Nikon D200 met 18-200 VR lens. Lijkt mij wel handig om mee te nemen op reis (ik doe meestal vliegreizen en dan is het altijd schipperen om binnen de 20 kg te blijven. Als handbagage heb ik naast mijn fotomateriaal nl. ook nog een videocamera mee. Dat statief kan dus beter in de koffer).
    Als tripod heb ik mijn oog laten vallen op een 190 XPRO B met ball head 484RC2. De 222 of de 322RC2 gripp action ball head zie'k ook wel zitten. Ik kan eigenlijk niet goed kiezen. Daarom dat ik die dingen eens wil vasthebben en uitproberen.

De tripod zou'k meenemen als ik met de auto rondtoer. De monopod zou'k meepakken met 't vliegtuig.

Weet er iemand ergens in Vlaanderen een fotozaak zijn waar ze heel veel van Manfrotto in stock hebben ? In mijn woonplaats Gent is't maar magertjes op dat vlak.

Mijn keus beoordelen is natuurlijk ook welkom. Ik kan wel wat raad van kenners gebruiken om de knopen door te hakken.

Thanks
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: Welke fotohandel heeft ruime Manfrotto stock ?

daarstraks bij konijn stonder er nogal wat verschillende
    full frame all the way

Comment

Paul Hotz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wynants Bekijk bericht
        daarstraks bij konijn stonder er nogal wat verschillende
        Foto Konijnenberg in Turnhout dan of zijn er nog andere ? Is dat daar groot in Turnhout want ik dacht dat dat zo'n afhaalbijhuisje voor de Belgskes was van het moederbedrijf in Nederland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Foto Konijnenberg in Turnhout dan of zijn er nog andere ? Is dat daar groot in Turnhout want ik dacht dat dat zo'n afhaalbijhuisje voor de Belgskes was van het moederbedrijf in Nederland.
          Neem het van mij aan... het is groot ! 's Morgens vroeg gaan als je kan. 's Namiddags kan 't nummertjes trekken zijn.

Comment

Bedankt voor de info. Ik zal eens vroeg moeten opstaan want 't is toch meer dan 100 kilometerkes rijden voor mij.
            Hotz is voor mij dichter maar als die Brusselaars nie goe spreek de Vlaams gelijk in zoveel winkels alginder krijg ik het op mijn heupen.

Of weet er iemand nog iets dichter bij Gent ?

Heeft er iemand ervaring met de stukken op mijn verlanglijstje ? Positieve, negatieve, maakt niet uit....altijd handig om weten zulke dingen.

Comment

Hotz is voor mij dichter maar als die Brusselaars nie goe spreek de Vlaams gelijk in zoveel winkels alginder krijg ik het op mijn heupen.
              Sorry, that's a pretty generalised statement !!

Talk to Peter there, he's from Gavere.. They all speak Flemish there.

Comment

Dat wordt dus ook een optie. Hebben ze daar zoveel als bij Konijn ?
                Maar ik geloof niet dat Hotz open is de zaterdag of ben ik verkeerd ?

Comment

Of weet er iemand nog iets dichter bij Gent ?
                  Konijnenberg ligt vlak bij de afrit 24 van de E34. Van Gent uit is het een uurtje rijden, zonder geflitst te worden. Ik heb er geen aandelen, dus als je Hotz prefereert, kan ik je perfect begrijpen .

Comment

Vrijdag jl. bij Kamera-Express een MF 475B gekocht (onder een EF 500) met als "kop" de 393(heavy lens support),wonder ding, kan ik ieder met een tele van(af) een kilo aanraden: trekt m'n EF100-400 inene ook veel strakker!
                    (en dit statiefsetje € minder dan konijn, kun je voor richting Rotterdam rijden!)
                    'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

Comment

Dat wordt dus ook een optie. Hebben ze daar zoveel als bij Konijn ?
                      Maar ik geloof niet dat Hotz open is de zaterdag of ben ik verkeerd ?
                      Ga eens kijken op de site van konijnenberg http://www.fotokonijnenberg.nl/index...ountry_type=bedaar kan je meteen zien wat in voorraad is, alles wat groen is aangevinkt bij het Belgisch vlaggetje is in principe aanwezig, wil je zeker zijn dat op het moment van het bezoek er het er ook daadwerkelijk is telefoneer eens en laat het eventueel reserveren dit is geen koopverplichting.
                      De zaak zelf is vrij groot en zeker geen bijhuis te noemen alhoewel het in Den Ham toch nog iets groter is maar qua stock is het vrijwel identiek.
                      zaterdag jl. geweest Aalter -Turnhout 1uur 10 min.
                      toch én uurtje moeten wachten alhoewel er constant 4 verkopers in de weer waren, je zal er zeker niet alleen zijn.
                      Maar ondertussen kan je wel een'bakje' koffie nuttigen.

mvg Luc.
                      Last edited by camouflage; 28 augustus 2007, 21:25.
                      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

Iedereen bedankt voor de info. Hier kom ik al een heel eind mee verder

Comment

Hotz in Etterbeek is OK, maar een dure vogel. Konijnenberg kennende, zal je daar (veel) goedkoper bedient worden.
                          Just my two cents.

Comment

In Mechelen weet ik dat Foto Nelissen ook een ruime stock heeft, toch wanneer ik daar enkele maanden geleden was voor mijn statief. Ik weet natuurlijk niet de actuele situatie, misschien even bellen?
                            Toestellen: Nikon D60 // Olympus SP-550 UZ

Wat was er het eerst, de kip of het ei?

Comment

Working...
                            X