Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio flitsen in combinatie met continue licht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio flitsen in combinatie met continue licht?

Ik moet regelmatig modefotografie doen voor onze website, en gebruik daarbij momenteel een papieren achtergrond, en 2 continue lichten van telkens 36W (250T). Uiteraard niet voldoende om een volledig witte (en in Photoshop makkelijk verwerkbare) achtergrond te verkrijgen. Daarom ben ik nu op zoek naar een flitssysteem, die ik eventueel kan combineren met de reeds aangekochte continue-lichten.
    Kan er iemand me raad geven wat voor een flitssysteem ik me het beste aanschaf (voor medium gebruik) om een spierwitte achtergrond te verkrijgen. Is 2x 150Ws voldoende, of ga ik beter voor 2x500Ws. Hoeveel flitsers gebruik ik het beste 2/3/4? Heb ik al dan niet achtergrondlicht nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Re: Studio flitsen in combinatie met continue licht?

Voor een volledig witte achtergrond zal je een extra flitser op een witte achtergrond moeten richten (als je de achtergrond overbelicht, dan is die zeker wit).
    Als het continue licht niet dezelfde kleurtemperatuur heeft als de studioflitsers, dan kan je dat beter niet gebruiken.

De meeste studioflitsers geven trouwens heel wat meer licht, of je zou een heel groot vermogen aan lampen moeten laten branden (en dan zal het ook verschrikkelijk heet worden onder die lampen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Voor modelfotografie heb je als snel 5 flitsers nodig.
      2 voor de belichting van het model 1 voor haarlicht en 2 voor de achtergrond.

Je zou kunnen proberen met 1 voor de achtergrond maar met 2 krijg je een meer gelijkmatige belichting.

Als je modellen ten voeten uit wil fotograferen heb je al snel +300 w/s flitsers nodig (beter = 500 à 600 w/s voor als je met ruime decor's werkt).

Wil je professioneel gaan of ook meerdere personen tegelijk fotograferen dan kom je al snel bij 750 tot 900 w/s.

Maar voor het occasioneel gebruik in een amateurstudio is 300 w/s ruim voldoende.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Voor een witte achtergrond te bereiken heb je 2 flitsers (300 WS) nodig, als hoofdlicht voor het model nog 1 flitser (600WS) als opheldering ook 1 flitser
        en wens je nog een effectje in het haar bijvoorbeeld weer 1 flitser beiden 300 WS dan ben je dus aan 5 flitsers. Met wat creativiteit kan je der een vervangen door een reflectiescherm en als je het effectje der ook aflaat heb je toch nog wel minimaal drie flitsers nodig voor een mooie belichting met witte achtergrond .

Ik zelf gebruik Elinchrom , en ben daar zeer tevreden over !

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Om gewone lampen te gebruiken met flitslicht heb je verschillende problemen...

1 kleurtepratuur : Gloeilampen geven 3300 kelvin en flitslampen 5500 kelvin...
          De kleurtempratuur die je zal krijgen is niet te voorspellen ( sluitertijd-diafragmakeuze ).

2 Licht: als je licht meet voor uw gloeilampen en dan voor flitsers, zal je merken dat je totaal andere waarden hebt...
          Flitslicht bepaal je met uw diafragma, gloeilampenlicht met uw skuitertijd en diafragma...
          Wil je alle 2 de lichtebronnen gebruiken dan zal je eerst met een flitsmeter het flitslicht moeten meten, uw diafragma daaraan aanpassen en dan met dit diagragma het licht meten ( met de lichtmeter van uw toestel ) om het gloeilicht te meten... Dan zal je bv f9.5 hebben voor uw flitslicht en 1/10 ( of nog veel langer) door het kleine diafragma voor uw gloeilicht

Neem nu maar van mij aan dat dit niet perfect is om daar een volledige shoot mee te doen... Wel om eens mee te spelen en om "licht " beter te leren begrijpen
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...