Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijgrip of batterijen wisselen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijgrip of batterijen wisselen

Ik ben van plan een Canon EOS 400D te kopen, mijn eerste digitale reflexcamera. Elk jaar gaan we voor 2 weken kamperen en hebben dan geen elektriciteit om de batterij op te laden.
    Het lijkt me handig om enkele extra accu's te kopen die ik dan wissel op het moment dat de accu leeg is. Maar de Canon accu is duur en in de winkel zeiden ze me dat namaak-accu's enkel in de batterijgrip passen en niet rechtstreeks in de camera.
    Dus zie ik me genoodzaakt een batterijgrip te kopen. Ik zie op tegen het extra gewicht en vraag me af of het dan ook niet beter is met AA batterijen te werken: deze zijn universeler, gaan langer mee en zijn (denk ik) niet zo snel ontladen.

Wat raden jullie aan?

Re: batterijgrip of batterijen wisselen

Laat iemand die momenteel in een 'apeland' zit, batterijen voor je kopen. Moest ik op stap geweest zijn, had ik er voor je meegenomen.

Mijn (originele!) nikon EN-EL4 batterijen waren in het Midden-Oosten tot 4 keer goekoper dan hier. Werk er nu al een klein jaar mee en ja... 't zijn 100% originele, ze werken super! (met fake-batterijen altijd oppassen...)
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotomama Bekijk bericht
      Maar de Canon accu is duur en in de winkel zeiden ze me dat namaak-accu's enkel in de batterijgrip passen en niet rechtstreeks in de camera.
      Zou me verbazen, om niet te zeggen dat die winkel onzin uitkraamt. Namaak-accu's werken alleszins probleemloos rechtreeks in mijn 350D. De 400D gebruikt dezelfde accus.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

namaak-accu's enkel in de batterijgrip passen

Dan zou het maar slechte namaak zijn. Denk dat hij je gewoon de originele wil verkopen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

wel, als je ten eerste met AA wil werken, moet je sowieso de batterygrip installeren. Of je langer toekomt met aparte batterijen zonder grip of met 2 batterijen in grip zou ik niet kunnen zeggen...

Vergeet echter niet dat de grip ook nog extra functionaliteit met zich meebrengt zoals beter in de hand liggen (afhankelijk van je handen uiteraard), extra knoppen voor in "portretstand" te schieten.

Het is inderdaad zever in pakskes dat de compatibele batterijen (zo noem ik ze liever) niet rechtstreeks in de camera zouden werken => ik spreek uit ervaring hier dus die winkel wil je gewoon duurdere canon batterijen verpatsen of compatibele batterijen maar dan met een grip.

Je kan eventueel ook een kabel kopen om je batterijlader in de auto op de sigarettenaansteker aan te sluiten. Zo kan je de batterijen wel opladen...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Koop een paar extra accu's via een winkel zoals http://www.akkuinternational.de Ik heb er 2 voor mijn 400D bijgekocht inclusief transport was dat zo'n 20 Euro dacht ik. Voor dat geld kan je niet ongerust blijven over uw power hé.

Dan heb je 3 batterijen, die moeten toch goed zijn voor zo'n 2000 tot 3000 foto's. Het hangt een beetje af of je veel naar het scherm kijkt of niet.

Zorg wel voor voldoende geheugenkaarten in zo'n geval ook.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Als je met de auto op reis gaat, dan kan je ook een 12V-lader (die hebben ze ook bij akkuinternational.de) of een omvormer van 12V->230V gebruiken.

Als je op een andere manier op reis gaat, neem dan wel een lader mee, je zal wel eens ergens iets gaan drinken, en als je dan vraagt of je de akku ondertussen even mag laden, dan zal dat op de meeste plaatsen wel mogen (het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe avontuurlijk je reizen zijn, op sommige plaatsen kan het wel eens moeilijk zijn om een stopkontakt te vinden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Je hebt tegenwoordig ook zonnecel laders en zelfs rugzakken met een zonnepaneel, dus opladen terwijl je wandelt. Heb je natuurlijk wel 2 accu's nodig.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Je hebt tegenwoordig ook zonnecel laders en zelfs rugzakken met een zonnepaneel, dus opladen terwijl je wandelt. Heb je natuurlijk wel 2 accu's nodig.
                  Waar is dat te koop?
                  En valt de prijs mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Opgelet, je zal daarmee wel een setje AA-akku's kunnen laden, maar wel erg traag, want als die zonnepanelen op een rugzak passen dan zal het vermogen niet erg groot zijn. De meeste AA-akku's zijn minstens 2500mAh, en dan heb je al een vrij groot zonnepaneel nodig om een setje op 1 dag te laden (je hebt ook geen 24h/dag zonlicht, of je moet in de zomer naar de Noordkaap trekken, maar daar geeft de zon dan weer veel minder energie per vierkante meter).

En er is nog een probleem, een lithium-ion akku kan alleen geladen worden met een speciale lader die alle parameters (stroomsterkte, spanning, temperatuur...) in het oog houdt. Zo'n akku kan je nooit laden door er gewoon stroom door te sturen (veel te gevaarlijk, een lithium-ion akku knalt uit elkaar als je ze overlaadt).
                    BD0338BE

Comment

Grip en batterijen aan een spotprijs en zeer goed @ www.aq4u.nl Ik ben er alvast heel tevreden over.
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                        Grip en batterijen aan een spotprijs en zeer goed @ www.aq4u.nl Ik ben er alvast heel tevreden over.
                        Hier komen ook de batterijen voor m'n 350D vandaan, de grip had ik al origineel
                        Goede prijs en service trouwens bij deze site
                        Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

10 batterijen is 10 batterijen . pinanti is pinanti
                          Zonder grip moet je gewoon vaker wisselen, maar de totale tijd is gelijk
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

In de batterijgrip kan je ook 6 AA-batterijen kwijt. Heb dit nog nooit nodig gehad, maar het geeft je wel een veilig gevoel: je kan die dingen overal kopen, dus altijd een backup-mogelijkheid.
                            Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
                              In de batterijgrip kan je ook 6 AA-batterijen kwijt. Heb dit nog nooit nodig gehad, maar het geeft je wel een veilig gevoel: je kan die dingen overal kopen, dus altijd een backup-mogelijkheid.
                              Ik heb gisteren nog van iemand gehoord dat hij met Duracell alkalinebatterijen in de grip van zijn 350D maar maximum 1/4 van de foto's kan maken dan met de lithium-ion akku, dan wordt fotograferen wel vrij duur.

Het is een noodoplossing, en ook niet meer dan dat...
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X