Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prof. studio: wie raadt wat aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prof. studio: wie raadt wat aan?

_____
    Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:53.

Re: Prof. studio: wie raadt wat aan?

ikzelf zou u een goed boek ivm studio's aanraden

Greetz
    BtV
    A good snapshot stops a moment from running away...
    [D70 + some stuff...]

Comment

Kijk misschien eens naar wat er in de BD-flitsset zit?
      • 3 stuks Elinchrom Compact Style 600 RX flitskoppen (600ws)
      • synchro kabel 5 meter
      • IR Sync transmitter (trigger op flashvoetje camera)
      • Chimera Pro II Bank Medium 90 x 120 cm softbox
      • Chimera speedring
      • Grid set 21, basic (Standaard refector, 20° en 30° grid)
      • Umbrella reflector 16 cm 90°
      • Professional Umbrella 85cm white refl.
      • 2 stuks Manfrotto 004 B Stand statieven
      • Manfrotto Boom statief
      • Latigid tas voor compacts
      • Latigid tas voor stands
      • 2 reserve Halolux Compact modelleerlampen
      • Flitsmeter Seconic L358

Comment

_____

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
          Ik hoef niet te weten hoe een studio werkt (bovendien ken ik de basis, dank u), ik wil weten wat er goede apparatuur is.
          Heb je daar ook een antwoord op?
          ach sorry, dan heb ik verkeerd gelezen

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
          Vermits ik tot nu toe voornamelijk ten velde fotografeer, reikt mijn parate kennis helaas niet veel verder dan de budget-flitssetjes.
          Maar er hoeft niet gekeken te worden op een frankske,
          dus geen probleem toch

Greetz
          BtV
          A good snapshot stops a moment from running away...
          [D70 + some stuff...]

Comment

_____

Comment

kijken of ik een beter antwoord heb ik heb een set Bowens flitsers 2x500 ws 1 paraplu en 1 softbox,je hebt nu ook een set van 3x500ws, ik heb mijn set gekocht bij Calumet in Rotterdam deze flitsers zijn traploos instelbaar zowel de flits en de lamp

Hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes NoName
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

Comment

Voor een professionele (model)studio koop je best minimum 4 flitsers (2 voor de belichting, ééntje als haarlicht en nog ééntje voor de achtergrondbelichting)
                Beter is 5 flitsers (soms heb je aan 1 niet genoeg voor achtergrond, of je wil speciale lichteffecten creëren).

Koop best digitale gestabiliseerde flitskoppen (processor gestuurd) welke uitgerust zijn met een power-release systeem.

Deze flitskoppen hebben ze een zeer stabiele lichtopbrengst.
                Bij niet gestabiliseerde koppen kan tijdens een snelle bursts de lichtopbrengst makkelijk 1 to 1,5 stops verschillen.

Bij gestabiliseerde flitskoppen moet dit minder zijn dan 0,05 stops.
                Het power-release systeem zorgt ervoor at wanneer je de flits intensiteit naar beneden draait, de flitsers automatisch ontladen.
                Bij flitsers zonder power-release gebeurt dit niet en moet je zelf manueel minstens 2 maal flitsen voor je een correcte lichtmeting kunt maken.

Als flits/lichtmeter kan ik je de Sekonic L-758DR Digitalmaster aanraden.
                Deze meter is programeerbaar (je kan er profielen voor je camera in opslaan zodat de meter als het ware op jou camera geijkt wordt).
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

zunoel.
                  Allemaal wel mooi spul, maar de ruimte is 3x5 mtr en ik denk dat er dan niet veel ruimte meer is met wat jij hier opnoemt, 3x5 mtr is al aan de krappe kant voor een profstudio

Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

idd ruimte lijkt aan de krappe kant.
                    Ik zou dan ook met rails aan het plafond werken voor de flitsers en andere attributen aan op te hangen.

Jo.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Mijn Studio is ongeveer dezelfde grote en maak gebruik van een Elfo Flitsset Quant-600-Pro welke wel degelijk professionele studioflitsers zijn, eenvoudig in gebruik, Digitaal & Microprocessor gestuurd, stabiel tot op 0.02 F-stop, autodump zonder te moeten flitsen, ook zijn deze studioflitsers perfect bruikbaar zijn als kunstlicht door 28 euro extra te investeren beschik je over een continu lichtbron van 20000 lm.
                      Tevens kunnen deze studioflitsers op afstand te bediend worden.
                      Voor het uitlichten van witte achtergrond gebruik ik 2 Miqro-pro flitsers.
                      Als lichtmeter gebruik ik een Gossen Digipro-F naar alle tevredenheid.
                      Ik gebruik dit materiaal al meer dan 1 jaar naar alle tevredenheid en deze studioflitsers zijn zeker van een professionele kwaliteit ook de waarborg is gericht naar de professional 2 jaar omruilwaarborg.
                      Ik heb deze gekocht bij GSL

Ook op dit forum Studioflitsers Elfo

Comment

_____

Comment

Als er mij morgen iemand duidelijk maakt dat ik opnieuw een studio moet inrichten en ik moet niet kijken naar €'s dan koop ik 6 flitsers ( 2 setjes van 3 ) van falcon eyes ( 300 watt ) met een paar zeer grote softboxen ( van die 6 of 8 hoekige )
                          Een paar beauty schijven, snuitje, paar gewone softboxen, een stripsoftbox, en de rest vanhet budget investeer ik in achtergronden ...

In een ruimte van 3 op 5 zal je aan 300 watt nog veeeeel te veel hebben !
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik ga je een goed bruikbare tip geven voor het inrichten van je studio, meet de ruimte is goed op lengte breedte en hoogte en maak een schets van de ruimte. Dan ga je naar Servix & Partners op de Kontichsesteenweg in Aartselaar en laat die jongens je de raad geven aan de hand van de afmetingen, en niet vergeten het doel van de studio. Is dat voor modellen of voor productfotografie ? Of moet het allround zijn .

Het voordeel van Servix is dat ze importeur zijn van Elinchrom en ze zelf de herstellingen doen indien nodig. Ze hebben alles in huis en zijn voor de volle 100% een vakhandel. En hebben een thuislevering voor achtergronden.

Elinchrom is zeer degelijk en professioneel en de flitsen hebben een zeer snelle oplaad tijd wat echt gemakkelijk is .

Laat je niet verleiden tot de aankoop van flitsers van een minder professioneel merk !

MVG, Jeff
                            Last edited by Digipics357; 28 augustus 2007, 11:38.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

Laat je niet verleiden tot de aankoop van flitsers van een minder professioneel merk !
                              Ik denk dat je het op falcon eyes hebt ?

Ik werk met 6 falcon eyes en één elinchrom
                              De elinchrom is 2 jaar oud en is zelden (nog) in gebuik.
                              hij heeft misschien 1000 flitsen in zijn jas...

De falcon eyes worden bij mannier van spreken dag en nacht gebruikt...
                              Deze staan altijd in de studio ( voor verhuur ), op iedere clubvergadering in de studio en voor mijn gebruik... De flitsers hebben samen veel meer dan 100.000 keer geflitst ...

Nu mag je één keer raden welke flitser onlangs stuk was .

Juist! die dure elinchrom...

Die falcon eyes hebben al 10 tallen sd's achter de rug en hebben al van alles meegemaakt... En die werken altijd !
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
                              X