Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Slingshot 300AW ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Slingshot 300AW ?

Hallo,

Ik ben van plan me een cameratas aan te schaffen. Ik heb nu een kleine slingshot en het principe ligt me wel. Indien ik met mijn 17-55 2.8 op stap ben kom ik toe met een klein tasje maar ik heb ook een Sigma 50-500 en binnenkort misschien nog wat glaswerk.

Ik vraag me nu hetvolgende af :
    Als je een standaardfoto van een Slingshot 300AW bekijkt op een website (vb. http://www.ephotozine.com/article/Lo...300AW-reviewed) zie je altijd een body met hierop een zoomlens gemonteerd maar eigenlijk wil ik kunnen kiezen welke lens ik op de body heb staan en die toch gemakkelijk kwijtraken zonder al te veel herschikken, en dan mijn andere lens ook makkelijk kunnen opbergen.

Als ik bvb mijn bigma op de body heb staan lijkt het me niet echt een probleem, maar krijg ik mijn bigma nog kwijt in deze tas als ik mijn andere lens gemonteerd heb ?

Iemand anders een handige tas waar dit scenario geen probleem vormt ?

Merci alvast voor de hulp !
    Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

Re: Lowepro Slingshot 300AW ?

Ik gebruik de 300AW met zowel een tele als de 50mm 1.4f. Kleiner is natuurlijk geen probleem, en nog massa ruimte voor andere objectieven.
    merg

Comment

De 2 vakken langs de zijkant waar je normaal ca. 3 lenzen rechtop zet, zijn net voldoende groot om de bigma liggend op te bergen (22/23 cm).

Als je dan een korte lens op je body hebt staan, heb je in het middenvak ruimte om extra lenzen/flash e.d. op te bergen.
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Ben die slingshot ook aan het bekijken. Je kan de lenzen "rechtop" naast de camera zetten en dat lijkt me handig. Maar heet er iemand een iedee hoe hoog die lenzen dan wel mogen zijn?

Comment

Met sb-600 kop rechtstaant komt het in de slingshot 200 net uit.

Comment

Kan je dat in een -voor mij- bruikbare eenheid uitdrukken aub? Zoiets als cm bvb.

Comment

De ruimte voor lenzen/flits e.d. rechtop in de slingshot 300AW is zo'n 18cm...

Ik zet er (als ie niet op m'n body zit) de 70-300VR nog recht in.
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Bedankt. 18cm is wel een heel stuk meer dan ik verwacht had. Moet eens gan kijken naar zo'n slingshot.

Comment

Bedankt iedereen !

Deze reacties geven me voldoende info om te beslissen ...
                  Nu nog op zoek naar een interessante aanbieding en ik heb een tas waar ik alles in krijg
                  Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

Comment

Ik heb me verleden week een slingshot 300AW gekocht voor gebruik tijdens concerten.
                    Ik kan deze tas alleen maar aanraden.
                    De 400D met 70-200 2.8 gaat er helemaal in in het middenvak.
                    Er zit een 10D in met 18-50 2.8 lens (niet gemonteerd)
                    Er zit een 580EX flash in, een 1.4x extender en een 50mm 1.8
                    Dit gaat allemaal prima in het hoofdgedeelte van de tas.
                    Dan is er nog een groot bovenvak... en nog een voorvak waar vanalles in kan.
                    Het meest handige is dus het slingen van de tas.
                    Als ik met de ene camera fotografeer staat de andere rechtop in de tas en visa versa. Ideaal dus. Gewoon eruit nemen en de andere erin en shooten maar.

Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Mijn Slingshot 300AW is te koop. Is een paar maanden oud, weinig gebruikt, echt nog als nieuw. Bevalt erg goed, maar is voor mij toch te klein. Interesse?

Comment

Working...
                      X