Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse 430EX-flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amerikaanse 430EX-flitser?

    Zoals sommigen misschien wel weten is de Canon Speedlite 430EX-flitser tijdelijk niet meer te vinden in België.
    Overal wordt gesproken over een levering begin september, wat te laat is voor mij.
    Bij Vanden Borre was hij beschikbaar, maar ook daar spelen ze met m'n voeten, ondanks m'n bestelling.

    Op Amazon.com tref ik vandaag dezelfde flitser van Canon aan, voor een prijs van $ 232.
    Omgerekend naar euro geeft dit 173, een pak minder dan de prijs in België! De verzending mag dan nog iets kosten, dan nog blijft het goedkoper.
    Ook in Groot-Brittannië zijn er nog flitsers te vinden, elk met hun eigen prijs.

    Nu mijn vraag/vragen..
    • Hoe betrouwbaar is dit zaakje?
    • Wat zouden de gevolgen zijn in geval van problemen/schade (garantie)?
    • Kan dit problemen geven bij de douane?
    • Andere risico's/problemen?


    Mensen die ervaring hebben met zulke "overzeese" aankopen, ik reken op jullie.
    Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

  • #2
    Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

    Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
    Nu mijn vraag/vragen..
    • Hoe betrouwbaar is dit zaakje?
    • Wat zouden de gevolgen zijn in geval van problemen/schade (garantie)?
    • Kan dit problemen geven bij de douane?
    • Andere risico's/problemen?
    - Betrouwbaar zal het wel zijn als het een website is met een goede reputatie (da's rap opgezocht via google)
    - garantie kan je vergeten... bij canon zijn alleen op EF lenzen wereldwijde garantie
    - kan zeker problemen geven omdat die dit beschouwen als een poging om belastingen te vermijden --> je kan dus mogelijks 21% bijtellen plus een boete (tenzij ze het als "gift" versturen)
    - weet niet of dit op het gebied van electriciteit problemen kan geven... in amerika hebben ze 110 zeker maar denk niet dat hier ter zake doet.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      - weet niet of dit op het gebied van electriciteit problemen kan geven... in amerika hebben ze 110 zeker maar denk niet dat hier ter zake doet.
      De 430EX werkt op AA-batterijen, dus dat zal hier inderdaad niet veel ter zake doen.
      Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

      Comment


      • #4
        Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

        fotobooms in nederland

        geheugenkaart belgie

        topfoto duitsland (zeer betrouwbaar)

        fotokoch duitsland

        en zo zijn er waarschijnlijk nog, heb maar even rondgekeken...

        Mvg, Fre
        Mvg, Fre

        Comment


        • #5
          Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

          Ik denk ni dat je bij Amazon USA electronics kan kopen met een europees leveradres , je zal met een startrader ofzo moeten werken .
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

            Amazon.com, amazon.co.uk, amazon.de ...: geen enkele verstuurt 'electronics' naar Belgische adressen!
            EOS 80D

            Comment


            • #7
              Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

              Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
              Zoals sommigen misschien wel weten is de Canon Speedlite 430EX-flitser tijdelijk niet meer te vinden in België.

              Ik dacht dat geheugenkaart er nog had? Heb ik het mis?
              Groetjes Steco

              Comment


              • #8
                Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                Idd, die hebben ( hadden ) er nog.
                Ik heb gisteren de mijne toegekregen.

                Comment


                • #9
                  Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                  Ik dacht dat geheugenkaart er nog had? Heb ik het mis?
                  Jep, gelijk hebben jullie, daar bracht Fre310 me al van op de hoogte
                  Maar daar ligt de prijs ook hoger dan op andere plaatsen.

                  Laat me me verbeteren:
                  "Zoals sommigen misschien wel weten is de Canon Speedlite 430EX-flitser tijdelijk moeilijker te vinden in België."

                  Wat het leveren bij Amazon.com/.co.uk/.de/.fr ... betreft, dat had ik nog niet bekeken.
                  Hoewel dat wel op te lossen is met buitenlandse collega's van m'n vader. Toch bedankt!
                  Last edited by Porscheke; 18 augustus 2007, 10:30.
                  Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                    Jep, gelijk hebben jullie, daar bracht Fre310 me al van op de hoogte
                    Maar daar ligt de prijs ook hoger dan op andere plaatsen.

                    Laat me me verbeteren:
                    "Zoals sommigen misschien wel weten is de Canon Speedlite 430EX-flitser tijdelijk moeilijker te vinden in België."

                    Wat het leveren bij Amazon.com/.co.uk/.de/.fr ... betreft, dat had ik nog niet bekeken.
                    Hoewel dat wel op te lossen is met buitenlandse collega's van m'n vader. Toch bedankt!
                    Is het prijsverschil dan zo groot? Het zal maar enkele euro's zijn denk ik. Bij geheugenkaart is de verzending wel heel goedkoop tegen over andere, hou daar rekening mee.
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • #11
                      Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                      Is het prijsverschil dan zo groot? Het zal maar enkele euro's zijn denk ik. Bij geheugenkaart is de verzending wel heel goedkoop tegen over andere, hou daar rekening mee.
                      € 269 (plus € 7 verzending) tegenover € 239 (gratis afhalen) is toch weer € 37 verschil, geld voor een Omnibounce-kapje.
                      De gierige student in mezelf heeft ook iets te zeggen bij de aankoop.
                      Hoewel ik stilaan toch overtuigd geraak...
                      Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                        € 269 (plus € 7 verzending) tegenover € 239 (gratis afhalen) is toch weer € 37 verschil, geld voor een Omnibounce-kapje.
                        De gierige student in mezelf heeft ook iets te zeggen bij de aankoop.
                        Hoewel ik stilaan toch overtuigd geraak...
                        Ik probeer niemand te overtuigen hoor. Enfin, Ge moogt al content zijn dat je em vind. Serieus, ik kan best begrijpen dat voor een student 37 euro een groot verschil kan betekenen. Maar toch. Mischien eens een weekendje thuisblijven

                        Gratis afhalen? Is dat dan naast de deur? Als je begint met laten meebrengen van een ander land enkel om die paar euro's is dat om miserie vragen. Ik heb mijn bekomst van een paar euro's uitsparen in elk geval. Als het om enkele honderden euro's gaat is dat natuurlijk weer wat anders.
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • #13
                          Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          Serieus, ik kan best begrijpen dat voor een student 37 euro een groot verschil kan betekenen. Maar toch. Mischien eens een weekendje thuisblijven
                          Toch vreemd dat een student altijd zogezegd vaak weggaat , da's bij mij helemaal niet het geval, zeker niet met de herexamens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          Gratis afhalen? Is dat dan naast de deur? Als je begint met laten meebrengen van een ander land enkel om die paar euro's is dat om miserie vragen.
                          M'n vader rijdt iedere week genoeg kilometers voor z'n werk om wel eens een winkel tegen te komen.
                          Als de oudjes dan nog op verlof vertrekken en 'en passant' de flitser kunnen meenemen, waarom dan niet hé
                          Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                            Toch vreemd dat een student altijd zogezegd vaak weggaat , da's bij mij helemaal niet het geval, zeker niet met de herexamens
                            Daar heb je zeker gelijk in. Wilde ik maar zeggen, een paar euro's besparen terwijl weggaan een hele hap uit het budget neemt. Ik heb nu al wat deftige lenzen in mijn bezit maar dit is ten koste van op reis gaan gegaan. Het is het één of het andere hier punt uit.
                            Groetjes Steco

                            Comment


                            • #15
                              Re: Amerikaanse 430EX-flitser?

                              Wat mij betreft is het verkrijgen van de flitser in orde...
                              Toch maar voor een Belgische levering geopteerd.
                              Jammer genoeg moet ik wel vaststellen dat het pakket niet compleet is..
                              Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                              Comment

                              Working...
                              X