Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioflitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studioflitsers

Hoi allemaal,
    heeft er iemand ervaring met ELFO?
    heb deze gezien bij GSL te Attenrode.

Re: studioflitsers

heb de kit pro 600s. (http://www.gsl.be/shop/product_info....oducts_id/1147)
    kan niet vergelijken met andere flitssystemen, maar ik ben toch tevreden.
    Wat wil je weten?
    Hier zie je mn opstelling in de huiskamer:
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=170146

Altijd vrij om eens een kijkje te komen nemen en te testen... (omgeving Lochristi).

mvg,
    Kristof

Comment

Gebruik zelf de quant 600 pro en vind ze zeer goed, het zijn wel degelijk pro-flitsers.
      Had eerst enige reservaties ivm de oplaadtijd, maar ze zijn vrij snel zelfs bij vol vermogen. Piloot licht heeft een zeer grote lichtopbrengst (uiteraard regelbaar) en maakt ze zeer goed bruikbaar voor opname met kunstlicht. Je kunt zelfs een piloot lamp van 600W installeren maar die heb ik nog niet gebruikt.
      Heb het niet echt getest, maar heb den indruk dat de licht verdeling vrij homogeen is, of beter gezegd heb nog niet ervaren dat dit niet zo zou zijn.
      Veel instelmogelijkheden maar toch vrij eenvoudig te bedienen.

Comment

Had zelf ook eerst twijfels of dit wel een "goede" aankoop was.
        Het merk is namelijk niet zo bekend hier, aangezien we hier meer Hensel
        (Duitsland) of Bowens (UK) in de top range zien. Maar ben wel tevreden:
        consistente output, talrijke accesoires beschikbaar, etc...

En ben ook wel benieuwd wie nog Elfo gebruikt??

gr,
        Kristof

Comment

Verplaatst naar geschikter forum : Camera's ----> Accessoires
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Elfo's zijn digitale flitskoppen (processor gestuurd).
            Hierdoor hebben ze een zeer stabiele lichtopbrengst.

Bij goedkopere merken die niet gestabiliseerd zijn kan tijdens een snelle bursts de lichtopbrengst makkelijk 1 to 1,5 stops verschillen.

Bij gestabiliseerde flitskoppen moet dit minder zijn dan 0,05 stops.

Nadeel van deze digitale flitskoppen is dat je ze niet op batterijen of generator kan gebruiken (enkel met dure aggregaten).

Ik dacht ook dat Elfo's uitgerust zijn met power-release systeem.
            Als je de flits intensiteit naar beneden draait gaan de flitsers automatisch ontladen.
            Bij goedkopere flitsers is dit niet en moet je zelf manueel minstens 2 maal flitsen voor je een correcte lichtmeting kunt maken.

Ik heb wel geen ervaring met die dingen, mar als ik de specs bekijk dan denk ik dat je wel een goede keuze gemaakt hebt.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt van de reacties,
              heb ondertussen de set gekocht van Elfo,
              ik heb de Quant 600 Pro gekocht, maar heb nog niet veel tijd gehad om iets te kunnen fotograferen (Lokerse Feesten) maar volgende week zal ik wel wat kunnen testen. Bij GSL heb ik veel deskundige uitleg gekregen, en hoop nu goede resultaten te kunnen maken met deze set.

Comment

Goede keuze, ze zullen je niet teleurstellen

Comment

In mijn Studio gebruik ik een Elfo Flitsset Quant-600-Pro welke wel degelijk professionele studioflitsers zijn, eenvoudig in gebruik, Digitaal & Microprocessor gestuurd, stabiel tot op 0.02 F-stop, autodump zonder te moeten flitsen, ook zijn deze studioflitsers perfect bruikbaar zijn als kunstlicht door 28 euro extra te investeren beschik je over een continu lichtbron van 20000 lm.
                  Tevens kunnen deze studioflitsers op afstand te bediend worden.
                  Voor het uitlichten van witte achtergrond gebruik ik 2 Miqro-pro flitsers.
                  Ik gebruik dit materiaal al meer dan 1 jaar naar alle tevredenheid en deze studioflitsers zijn zeker van een professionele kwaliteit ook de waarborg is gericht naar de professional 2 jaar omruilwaarborg.

Comment

Working...
                  X