Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox DCR-250 op Lumix dmc fz7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raynox DCR-250 op Lumix dmc fz7

Kzit met een vraagje?

kheb een lumix dmc fz7 en had graag een macro voorzet lens gekocht na wat rondneuzen hier op het forum kwam ik ergens tegen dat een Raynox DCR-250 op de lumix zou passen?

- heeft er iemand enige ervaring met deze combo?
    - past de voorzet lens op de lumix dmc fz7
    - zijn er betere voorzet lenzen die ook op de lumix dmc fz7 passen

Wie kan mij hierbij helpen.
    thx
    D70 user in practice
    TERRA vzw - Belgische Vereniging voor Terrariumkunde en Herpetologie

Re: Raynox DCR-250 op Lumix dmc fz7

Oorspronkelijk geplaatst door kawabunga2002 Bekijk bericht
    kheb een lumix dmc fz7 en had graag een macro voorzet lens gekocht na wat rondneuzen hier op het forum kwam ik ergens tegen dat een Raynox DCR-250 op de lumix zou passen?

- heeft er iemand enige ervaring met deze combo?
    Ik
    Een paar voorbeelden:
    Explore this photo album by mimo flavio on Flickr!

- past de voorzet lens op de lumix dmc fz7
    Ja dus.
    - zijn er betere voorzet lenzen die ook op de lumix dmc fz7 passen
    Niet voor 35 euro.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

ey,

bedankt om wat voorbeelden te laten zien van wat de combo biedt, wat is nou je mening erover. ben je tevreden en maakt het echt een groot verschil uit want ik zou dit voornamelijk gebruiken om reptielen en dergelijke te fotgraferen.

betere voorzet lenzen bestaan dus nog voor de fz7 prijzen maken niet echt veel uit tis de kwaliteit dat telt.

maar voor 35 euro kan je niet sukkelen denk ik "niet"?
      D70 user in practice

Comment

Voor reptielen is de Raynox DCR-250 niet echt geschikt denk ik. Daarvoor is de vergroting veel te sterk. De DCR-250 is meer bedoelt voor kleine objecten (tot +/- 4cm).
        De vergroting van de Raynox DCR-150 is 2x minder sterk dus deze zal wellicht beter geschikt zijn voor reptielen.

Panasonic heeft zelf ook een macroconverter maar die is behoorlijk prijzig en daar heb ik nooit voorbeelden van gezien. De vergrotingsfactor van deze lens is nog 2x minder dan de DCR-150 (en 4x minder dan de DCR-250).
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

dat is hem juist ik heb een reptielen soort dat nog geen 4cm is en daar zou ik wat meer foto's van willen maar ik kan niet maar moet wel vrij dicht komen om het beestje te fotograferen.

je van die panasonic lens heb ik ook niets kunnen zien en deze is zeker heel prijzig. 90 euro voor de lens en dan moet je nog een converter ring kopen want die past er niet eens direct op en deze kostte denk ik een 30 euro. dat maakt een aardig sommetje bijeen.
          D70 user in practice

Comment

Working...
          X