Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotospul mee op kanovakantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotospul mee op kanovakantie

Oorspronkelijk geplaatst door magnus Bekijk bericht
    En overweeg ook een waterproof toestelletje voor de actieshots .
    Mijn waterdichte Olympus 770 SW gaat inderdaad ook gewoon mee. Voor de rest ga ik voor een Ortlieb zak waar ik mijn Lowepro AW cameratas instop. Eventueel nog met een vuilniszak er om heen. Dan moet het wel goed komen denk ik
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Voordeel van de Ortlieb Aquacam ( http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang...odukt=aquacam# ) of de Dryzone is dat je maar 1 rits hoeft te openen en je toestel is bereikbaar. Je kan ook een potje pvc lijm en een stuk pvc zeil ( caravan- tenten winkels) kopen en een brede korte zak met rolsluiting maken waar je fototas precies inpast. Wij gebruiken een aantal zelfgemaakte zakken naast gekochte en ze gaan even lang mee en zijn even waterdicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
        als er expliciet bijstaat: niet onderdompelbaar dan zou ik ze ook niet gebruiken voor doeleinden waarbij het risico op onderdompeling vrij reëel is.
        toch zeker niet als enigste buffer tegen water. eventueel misschien een combinatie van zowel ton als zak?

groeten, robbe
        ik weet dat ik een oud postje opgooi, maar er wordt in een andere post naar kanoën in Zweden naar verwezen, vandaar toch deze toevoeging.

Als ortlieb zegt: niet onderdompelen, bedoelen ze ook: niet onder water steken.

Ik heb het zelf getest in Slovakije, gelukkig met eten dat nog apart verpakt was, dus geen schade. Een een beekje een dammetje gebouwd, eten in de zak, lucht zoveel mogelijk erij, zak in de beek (vastgebonden aan een stevige tak) en dan een ronde steen erop om hem wat onder te duwen (lag niet op de bodem).
        's anderendaags stond er 5l water in de zak. Het eten was koel en de zak niet kapot.

Die dingen zijn waterdicht als je er geen druk op zet door ze onder te duwen. Dus volgens mij wel perfect bruikbaar om in een kano mee te nemen. Ik ga het deze zomer in elk geval testen.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Nog effen een kleine maar niet onbelangrijke tip bij het wegbergen van fotomateriaal in een waterdicht tonnetje bij het kanoen.
          Steek er geen fles limonade bij!!!!
          Heeft mijn vader 30 jaar geleden voorgehad en daar word nu nog mee gelachen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
            ...
            wegbergen van fotomateriaal in een waterdicht tonnetje bij het kanoen.
            Steek er geen fles limonade bij!!!!
            Heeft mijn vader 30 jaar geleden voorgehad en daar word nu nog mee gelachen...
            Is idd best grappig
            Maar een mens is soms beetje afgeleid door het gebeuren of gewoon ff verstrooid en dan doen we wel eens domme dingen waarvan je achteraf zegd ...

Comment

Die waterdichte tonnetjes, wit met rood deksel, (zijn meestal van het merk Curver dacht ik) zijn perfect waterdicht en kunnen zeker tegen een stootje. Ze zijn te koop bij sommige watersport- en buitensportwinkels maar ik heb ze ook al (veel goedkoper) zien liggen in een stock-americain. Zelf heb ik er op een kanotocht één gebruikt met daarin een Lowepro Toploader tas die er recht in zat zodat als je het deksel opendraait je zo bij je toestel kan. Wel zien dat de opening groot genoeg is zodat de tas erdoor kan en niet vergeten de ton aan de kano te bevestigen want moest je toch kapseizen dan is de ton weg met de stroom

Comment

Working...
              X