Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP 2700mAh batterijen opladen met andere lader?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP 2700mAh batterijen opladen met andere lader?

Hey,

Heb net setjes GP AA 2700 mAh batterijen gekocht voor speedlights, kwestie van kwaliteitsbatterijen erin te hebben steken. Nu vraag ik mij af of ik deze ook in een andere lader, dan een GP (in dit geval Varta lader) kan laden?

Is dit slecht voor de batterijen of niet?

Cheers
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Re: GP 2700mAh batterijen opladen met andere lader?

Ik laadt al mijn GP batterijen in een Maha lader op, dewelke door iedereen zowat als de beste laders aanzien worden.

Als die Varta lader geen 'supersnelle' lader is zal het niet slecht zijn voor je batterijen denk ik, alhoewel deze 2700mAh batterijen daar wel tegen kunnen dacht ik, mijn Maha kan ze in elk geval op een uur volledig opladen in de snelle mode.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik laad voorlopig al mijn oplaadbare batterijen op in een Varta lader (xenos Maastricht
      18 euro met 4 * Varta 2500 mA batterijen)
      hij laad de baterijen apart (zoals een looplicht,is visueel zichtbaar ) bij einde lading gaat hij over in druppellading.(continu lichtje)
      batterijen mogen in de lader blijven volgens handleiding.
      ik gebruik deze ook voor mijn set GP2700 .
      dit is geen snellader , men geeft 4 a 5 u op voor een lege batterij (2700mA)

Powerex MH C9000 gisteren besteld na bestuderen van deze duizendpoot der laders.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Uren leesplezier
        KLIK
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
          Uren leesplezier
          KLIK
          ja deze interessante tread had ik doorgenomen alvorens tot de aankoop over te gaan.
          nu ook een heel ander beeld gekregen over dit type van batterijen NiMh.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Powerex MH C9000 ligt ook hier te pronken

Denk er zelfs aan tweede bij aan te schaffen
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Idd , ook hier in Deurne schitterende resultaten met deze lader !
              Het is dan ook al honderden malen bevestigd hier op de Forum van BD .
              De zelfontlading van de GP batterijen , da's weer een ander verhaal .

Comment

Elke NiMh kan in (bijna) elke lader opgeladen worden, maar de C-9000 is idd een aanrader

2 * Maha Powerex C-9000 hier, en héééééééééééééééél content van
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Je kan die accu's laden in elke lader die geschikt is voor AA-accu's.

Maar heel wat laders leveren een te hoge laadstroom, en ze laden de accu's per twee of zelfs per vier.

Een goede lader heeft een beperkte laadstroom (1000mA is voor de meeste AA-accu's ruim voldoende), en controleert elke accu apart tijdens het laadproces.
                  Als die lader dan ook nog eens op het juiste ogenblik stopt met laden, dan gaan de accu's langer mee.

Bij een goede lader heb je dus per accu een controlelampje (ledje) of een display waarop de toestand van elke accu apart af te lezen is. Als de accu's dan ook nog eens niet te heet worden tijdens het laden, dan mag je redelijk gerust zijn dat de lader de accu's niet vroegtijdig stuk maakt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                    Heb net setjes GP AA 2700 mAh batterijen gekocht voor speedlights, kwestie van kwaliteitsbatterijen erin te hebben steken...
                    En dan dat: klik, waaruit ik mezelf citeer:
                    Zoëven met de Memorex Pro 1 Genius lader toch ook (zoals voorheen al) vastgesteld dat een break-in voor GP 2500 een capaciteit van plusmin 2000 MAH oplevert. Bij de 2700 blijft dat steken op 1900! Dus wat ze op het batterijtje drukken geloof ik niet meer. En 't bevestigt dat hoge cijfers en bekende merken niet noodzakelijk betere batterijen opleveren.
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                    X