Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

skylightfilter afkuisen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• skylightfilter afkuisen

Ik heb gisteren twee skylightfilters gekregen die op mijn lenzen passen. Via de zoekfunctie heb ik ondertussen gemerkt dat deze eigenlijk niet nodig zijn bij een dsrl, maar ik wil ze er wel opzetten om mijn lenzen te beschermen. Nu ligt er een heleboel stof op die filters en staan er vettige vingers op. Hoe maak ik deze het best proper zodat ik geen 'vuile' foto's heb? Mag dat met een product of gebruik ik een gewoon doekje?
    Opbouwende kritiek is altijd welkom!

Re: skylightfilter afkuisen

Gewoon voordat je aan de afwas begint even in het sop, goed schoon maken, afspoelen, water er afschudden en met een glazendoek afdrogen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: skylightfilter afkuisen

Oorspronkelijk geplaatst door Sisl Bekijk bericht
      Ik heb gisteren twee skylightfilters gekregen die op mijn lenzen passen. Via de zoekfunctie heb ik ondertussen gemerkt dat deze eigenlijk niet nodig zijn bij een dsrl, maar ik wil ze er wel opzetten om mijn lenzen te beschermen. Nu ligt er een heleboel stof op die filters en staan er vettige vingers op. Hoe maak ik deze het best proper zodat ik geen 'vuile' foto's heb? Mag dat met een product of gebruik ik een gewoon doekje?
      Bij de fotograaf vind je speciale doekjes en speciale vloeistof om lenzen schoon te maken. Men vertelt daarbij dat deze doekjes en vloestof de coating niet aantasten, terwijl dat met gewone doekjes (zoals brilpoetsdoekjes) wel het geval zou zijn. Ik zou niet weten of dit klopt dan wel of het een verkoopspraatje is, maar erg duur zijn die speciale spullen gelukkig niet.

Comment

Working...
      X