Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starblitz ringflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Starblitz ringflitser

Ik zoek een ringflitser voor m'n Sony Alpha, voor macrowerk. Ik zag bij de plaatselijke fotoboer één staan voor 198 euro, de Starblitz 1000 auto macrolite. in tegenstelling tot wat de naam suggereert, zou dit enkel manueel werken? Dat zei de vrouw in de winkel toch. Klopt dat? En is dit een goede flits?

En de prijs? Andere ringflitsers zijn duurder, toch die die ik online vond, maar anderzijds weet'k dat m'n fotoboer wel zwaar overprijsd is voor andere accessoires en zo. (295 voor een teleconvertor die ik op internet voor 195 gezien heb, bijvoorbeeld)

Kortom, een aanrader of niet?

PS: ik vond deze link met info:
    http://www.tokina.com.hk/spe-3.htm
    Last edited by starsofglass; 19 juli 2007, 15:13. Reden: aanvulling
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Re: Starblitz ringflitser

Vermoedelijk heeft wordt die flits aangestuurd via de X aansljuiting van je camera, of heeft ie een cameraschoen met maar een aansluiting. In dat geval zal die enkel manueel werken. Op zich niet zo'n groot probleem, maar je hebt een aparte lichtmeter nodig. Veel zal ook afhangen hoe nauwkeurig je die flits kan afstellen.
    BD0808BE

Comment

Hm, klinkt alsof ik toch beter af zou zijn met een duurdere ringflits, kwestie van gebruiksgemak. 'k Zal maar al beginnen sparen
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
        Ik zoek een ringflitser voor m'n Sony Alpha, voor macrowerk. Ik zag bij de plaatselijke fotoboer één staan voor 198 euro, de Starblitz 1000 auto macrolite. in tegenstelling tot wat de naam suggereert, zou dit enkel manueel werken? Dat zei de vrouw in de winkel toch. Klopt dat? En is dit een goede flits?

En de prijs? Andere ringflitsers zijn duurder, toch die die ik online vond, maar anderzijds weet'k dat m'n fotoboer wel zwaar overprijsd is voor andere accessoires en zo. (295 voor een teleconvertor die ik op internet voor 195 gezien heb, bijvoorbeeld)

Kortom, een aanrader of niet?

PS: ik vond deze link met info:
        http://www.tokina.com.hk/spe-3.htm
        De term FotoBOER is hier wel op zijn plaats, die kent de produkten die hij verkoopt kennelijk niet.
        Deze flitser zal wel werken, en de auto stand, wil zeggen dat je een diafragma kiest op de flitser (meestal keuze uit 3), en dan je camera op M zet, 1/60 bijvoorbeeld, en hetzefde diafragma van de flister. De flitser regelt dan de juiste lichtopbrengst voor de settings van de camera.
        Dit systeem gebruiken fotografen al meer dan 20 jaar, en is nog steeds superieur aan sommige door de lens metingen!
        Niks mis mee dus. zeker niet voor die prijs. val maar niet achterover wat een dedicated macro flits kost. die je dan weer niet op andere camera kunt gebuiken...

Comment

Working...
        X