Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manfrotto koppeling op arca swiss

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• manfrotto koppeling op arca swiss

Kan je een snelkoppeling van manfrotto gebruiken op een Arca Swiss balhoofd?

Re: manfrotto koppeling op arca swiss

Oorspronkelijk geplaatst door danikon Bekijk bericht
    Kan je een snelkoppeling van manfrotto gebruiken op een Arca Swiss balhoofd?
    Ik dacht het niet. De arca swiss snelkoppelingen zijn voorzien van een groef onderaan waar de twee nokjes op het uiteinde van een balhoofd net in passen. Deze snelkoppelingen van arca swiss worden ook langs bovenaan vastgezet met een schroef dewelke in de staaf op het balhoofd past. Alle snelwisselbladen van Manfrotto zijn voorzien van 3/8 withworth binnendraad .....om deze te bevestigen op een ander merk balhoofd moet deze voorzien zijn van 3/8 withworth buitendraad. Heb dit onlangs ook nodig gehad bij de aankoop van een goed balhoofd waarop ik graag mijn Manfrotto rc2 snelwisselbladen op wou gebruiken. Ik heb me uiteindelijk een Gitzo 1377 balhoofd aangeschaft waar deze snelwisselbladen van Manfrotto wel op passen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Die Gitzo 1377 is blijkbaar nog vrij betaalbaar volgens Konijnenberg. Als je daarmee een langer objectief in een bepaalde positie blokkeert, zakt die lens dan ook nog een fractie van een millimetertje?
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Die Gitzo 1377 is blijkbaar nog vrij betaalbaar volgens Konijnenberg. Als je daarmee een langer objectief in een bepaalde positie blokkeert, zakt die lens dan ook nog een fractie van een millimetertje?
        Mijn langste objectief is een 300mm4.0L IS op een 1D body, en dat kan het balhoofd gemakkelijk aan zonder te zakken. Ik veronderstel dat wanneer je echt zware objectieven (500-600mm prime)wil gebruiken dat een Wimberley head of zware Arca Swiss B1g een beter alternatief zijn.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dat doorzakken werkt me vooral op de zenuwen bij mijn 180mm macro omdat de kadrering dan nogal kritisch is. Eigenlijk is mijn huidige Manfrotto 484 kop gewoon te licht voor zo'n gebruik. Ik zal de Gitzo op mijn altijd maar langer wordend verlanglijstje zetten.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
          X