Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 VR op statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 VR op statief

Dien je de VR uit te schakelen op de 18-200 Nikon lens als je foto’s maakt op statief? Zoja, waarom of waarom juist niet?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Re: 18-200 VR op statief

Ja.
    Waarom? Omdat het zo in de handleiding staat?

mvg,
    Kristof

Comment

als ik me niet vergis zet je VR (of Canon's IS) best ALTIJD uit op een statief omdat terwijl je camera vaststaat op een statief je VR nog steeds wil gaan corrigeren en dit dan een omgekeerd effect geeft op je foto...

heb dit wel van horen zeggen dus sla me niet dood als dit niet waar zou zijn
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

op een statief dat ietwat ondermaats is zal je toch nog wat beweging hebben, en laat je die VR best aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          op een statief dat ietwat ondermaats is zal je toch nog wat beweging hebben, en laat je die VR best aan.
          Ik heb begrepen dat juist trillingen zijn waar VR geen raad mee weet, het is ontworpen voor lichaamstrillingen, geen mechanische.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

doe dan gewoon een test: op statief, met en zonder VR, en kijk naar het resultaat. Op mijne monopod laat ik de VR gewoon aan staan (met de 70-200VR)

Comment

Working...
            X