Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik denk dat het systeem met die extra lenzen voor de Powershot-reeks vergelijkbaar is met mijn G3 destijds.
Ik had zowel een groothoeklens als een teleconverter maar eigenlijk heb ik enkel de groothoeklens vaak gebruikt. De teleconverter gaf te weinig extra om veel ze er altijd op te schroeven.
Zo'n lensadapter is wel handig, omdat je dan filters (of omgekeerde lenzen, voor macro) erop kan zetten (ik weet wel niet of de A620 geschikt is voor zo'n omkeerlens?).
om deze lenzen te gebruiken heb ik dan wel een lensadapter nodig
deze camera heb ik indertijd gekocht omdat ik ook duik
en dus ook een onderwaterhuis heb en onderwater foto's neem
heel geslaagde foto's trouwens
maar ja, ik zou ook graag foto's boven water nemen
vooral dan de natuur: de zee, dieren,landschappen, bloemen..
vandaar dat ik mij afvroeg of zo een lens dan nuttig is?
ik dan meer close ups kan nemen?
zoals bijvoorbeeld een reiger die hier veel vertoefd?
dan zie ik foto's genomen met een canon eos 30D
en ik denk dat ik met mijn camera niet het zelfde resultaat kan bereiken
tenzij als ik zo een lens koop???
Waarschijnlijk had je deze site al gevonden, maar hier zie je het effect van deze 2 converters.
Of dit genoeg is en of dit de prijs rechtvaardigd zul je voor jezelf moeten bepalen.
Ik vind het nogal veel ( tc=160€ + wc=210€ + adapter=35€ = totaal ong 400€ )
Nu heb je ongeveer een brandpunt bereik van 35–140mm ( omgerekend naar kleinbeeld )
Dan kan je volgens mij nog beter je A620 houden voor onderwater en eens kijken naar een wat goedkope dslr met 18-55mm kitlens kijken, dan heb je een bereik van: canon 28.8-88mm, nikon 27-82.5mm ( omgerekend naar kleinbeeld )
Dan kan je eventueel meteen of later een telelens bijkopen, en zelfs al blijf je bij de budget tele's dan zullen je foto's beter zijn dan met je A620 met die opschroeflenzen.
En vergeet ook niet de 2e hands toestellen en lenzen hier op het forum waarmee je nog sneller aan een gunstige prijs zit voor een dslr inc telelens.
Maw, voor die 400€ ( misschien ietsjes meer ) zijn er genoeg betere alternatieven om tot jou doel te komen naar mijn idee.
Oja en die foto's van een 30D zoals jij zegt komen niet door het toestel maar door de lens die erop is geschroefd
Comment