Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flits is het beste?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke flits is het beste?

Ik zou binnenkort een flitser kopen voor mijn Canon eos 400D om fotoshoots te maken met enkele bands.
    Ik heb volgende externe flitsers op het oog:
    - Canon speedlite 430EX
    - Sigma EF-500 DG ST
    Ik zou één van deze producten kopen, maar stel hier tevens een groot prijsverschil vast. Terwijl de Canon gemiddeld 275 euro kost, kost de Sigma 'slechts' 160 euro. Kan iemand dit prijsverschil verklaren en me eventueel aanraden, wetende wat ik hoofdzakelijk zou doen met de externe flitser (bandfotoshoots), welke ik het best zou kopen?
    Ik hoop op advies, daar de eerste fotoshoot 'akelig' dichterbij komt.
    Alvast bedankt voor de hulp en eventuele tips zijn meer dan welkom.
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: welke flits is het beste?

ik zou niet op nen euro kijken, ge gaat u dat beklagen achteraf, en zou voluit voor de 580EX gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      ik zou niet op nen euro kijken, ge gaat u dat beklagen achteraf, en zou voluit voor de 580EX gaan
      helemaal mee eens...
      BD0910BE

Comment

Yep ik ook.
        Gebruik de 580EX zelf.
        Tijdens concerten maak je beter gebruik van lichtsterke lenzen ipv een flits.
        Als je de zoekfunctie even gebruikt vind je nog wel wat topics over deze flitsen.
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Inderdaad, die flits TIJDENS concerten vind ik gewoon walgelijk. Het irriteert de bandleden, de andere fotografen en geeft vaak een sfeerloos resultaat aan je foto. Daarom zou ik de externe flits ook enkel gebruiken bij een fotoshoot, zodat het licht niet te direct invalt.
          Als ik dan toch moet kiezen tussen de Sigma 500 of de Canon 430, welke raden jullie me dan aan en waarin zit dan het prijsverschil tussen de vermelde producten?
          Last edited by gothtim; 11 juli 2007, 18:41. Reden: foutieve woordkeuze
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Sigma lenzen zijn normaal gesproken ook goedkoper dan merkeigen lenzen.

Een merkeigen flitser zal ook al zijn functies kunnen gebruiken en perfect samenwerken met hetzelfde merk toestel.
            Dit in tegenstelling tot een 3d party flitser waar misschien functies half of helemaal niet werken.

Ik zou gaan voor de canon variant, maar welke?, daar kunnen cannonians je beter mee helpen.

Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Merci, dan ligt mijn besluit vast denk ik

Comment

Het verschil zit hem in de kwaliteit.
                De Flitser van Canon is veel robuuster dan het exemplaar van Sigma
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

En een nieuwe aankoop vereist natuurlijk een grotere tas om alles stevig en veilig in op te bergen.
                  Kent er iemand een schoudertas (geen rugzak, want op optredens is dat niet zo handig) waarin ik mijn Canon eos 400D, Canon 50mm 1.8 objectief, Sigma 50-150mm 2.8 objectief en dan de Canon speedlite in kwijtkan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                    En een nieuwe aankoop vereist natuurlijk een grotere tas om alles stevig en veilig in op te bergen.
                    Kent er iemand een schoudertas (geen rugzak, want op optredens is dat niet zo handig) waarin ik mijn Canon eos 400D, Canon 50mm 1.8 objectief, Sigma 50-150mm 2.8 objectief en dan de Canon speedlite in kwijtkan?
                    Op optredens hoort je camera niet in een tas te zitten, dat is niet zo handig om `het moment van de waarheid' niet te missen.
                    De meeste concertfotografen die ik ken hebben een rugzak (lowepro computrekker en gelijkaardig), ik ook, maar ik heb voor tijdens het optreden iets anders dat nog veel handiger is: Ik heb een klein tasje (pakweg 15x10x10 cm) waarin ik een 20 en 50mm objectief zitten heb. Dat hangt gewoon aan men riem.
                    De Nikon SB600 wordt ook geleverd met en tas die gewoon aan je riem bevestigd kan worden, idem voor mijn 70-200 VR. op die manier heb ik altijd alles aan men riem hangen, hierdoor heb je supersnel toegang tot al je materiaal en moet je niet heel de tijd met een tas over je schouder rondlopen (die voortdurend in de weg zit).
                    Na het optreden steek ik men tasjes allemaal mooi weg in men computrekker (die nu wel wat overvol begint te geraken) en zit alles mooi samen, maar voor ik die had hield ik men telelens gewoon in de apparte tas bij. Ik denk dat dit min of manier de meest praktische manier van werken is, er hebben in elk geval al een paar fotografen tegen me gezegd dat ze ook eens zo'n zakskes moeten halen, omdat het zo praktisch is.

Comment

Working...
                    X