Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio achtergrond

Ik heb een vraagje.

Ik moet misschien binnenkort gezinnen fotograferen, studio.

Nu zit ik met de achtergrond.
    Heb 2 rollen, zwart en wit papier, maar dat is maar 1.35m.
    Veel te klein dus.
    2.70 zou al beter gaan, maar krijg je dat in de auto??
    Daarbij, schoenen en hondenpootjes zijn enorm besmettelijk op papier!

Doek kan ook, maar kreukt zo erg! Hoe gaan jullie hiermee om? Grote groepen?
    En waar kopen jullie je spullen, wat voor adviezen geven jullie?

Aangezien 2.70 papier misschien moeilijk te vervoeren is, zat ik ook al te denken aan een doek en dus gewoon kijken of ik het kan strijken voor het opgehangen gaat worden.

Bedankt!
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Re: Studio achtergrond

Ik vraag me een beetje af met welke auto jij rijd?
    Ik gebruik in mijn studio als achtergrond papierrollen die je bij calumet in Antwerpen of fotokonijnenberg in Turnhout kan kopen. De breedte van dit papier is 270cm.
    Wanneer je dit papier koopt zit dit vrij stevig verpakt in een kartonnen doos die het zeker tegen hondepootjes zal beschermen. Goedkoop zijn deze rollen niet echt. Je moet ongeveer rekenen op 80 à 90 euro voor zo een rol. Op zo een rol zit 30 meter. Als je een beetje voorzichtig omspringt doe je daar wel een tijdje mee hoor.
    Ik rij met een stationwagen en ik kan mijn zetels platleggen waardoor ik erg makkelijk deze rollen kan vervoeren.

Comment

Re: Studio achtergrond

Oorspronkelijk geplaatst door cgs-studio Bekijk bericht
      ... De breedte van dit papier is 270cm. ... Op zo een rol zit 30 meter. .

Deze rollen zijn ook verkrijgbaar met een lengte van 11m (ik dacht trouwens dat enkel wit en zwart op 30m rol te verkrijgen is, en alle gekleurde rollen op 11m). Afgelopen week heb ik ook gehoord dat de witte rollen nu ook in een afwasbare vorm verkrijgbaar zijn. (verdere details heb ik -nog- niet)
      https://waltertalboom.be-
      Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Working...
      X